Inlägg från: Tukt |Visa alla inlägg
  • Tukt

Temu!

Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något.
    En sak man kan göra är att undvika klockrena ställen som Shein, Temo osv. Där vet man rätt exakt varför det är billigt. För att det är slavlöner för arbetarna och för att en del saker är billigt producerat. Att gå in på Stadium och handla schysst är svårt. Men med de här ställena är det ingen som kan säga att de inte vet.
    Förutom det att man stödjer en förtryckande krigshetsande diktatur.
    Sedan är det upp till var och en om man vill blunda. 

• Tukt
    Jhannis skrev 2025-03-07 20:58:45 följande:
    Ni som har gott om pengar tycker att vi som inte har det BLUNDAR . Vore det inte bättre och skylla på att Sverige endast är ute efter SKATTER och återigen SKATTER snart kan man inte gå ut för att slippa och betala skatter. Sverige kan införa klädaffärer, elektronikaffärer, skoaffärer, husgerådaffärer, hemtextilaffärer så att alla kan handla i dem, inte bara dom RIKA. Rika kan använda det affärer som har kändismärken oavsett vart det kommer i från.
    Varför utgår du ifrån att alla som inte vill handla från kina är rika?
    Varför lägger du ansvaret på att det är höga skatter? De lär ju behövas när du får cancer av varorna från Kina?
    En annat spår att ta, kanske är samhällets fördelning av välfärd.
  • Tukt
    Jhannis skrev 2025-03-07 21:23:17 följande:
    Om inte det så tillhör ni miljöpartiet eller sossarna (Ursäkta) Sverige vill ha skatter på allt. 

Jag är närmare 70 år gammal och enligt vad jag läst så kommer dessa gifter ge utslag efter 30 år. Då är jag 100 år så tror inte det påverkar mer.
    Det är ju bättre du diskuterar själva principen, än att försöka fantisera i hop vem jag är.
  • Tukt
    Anonym (50-talist) skrev 2025-03-10 20:14:39 följande:
    Jag tror att jag bor över 100-150 mil från där du bor eftersom du verkar kunna vara i flera secondhandbutiker så ingen fara att ditt dricksvatten blir förgiftad.

För att jag ska komma till en secondhandbutik får jag köra 20 mil. Inte bra att köra med bil för miljön.

Jag har Aldrig köpt nåt från Shein så mig spelar ingen roll om den affären så skulle stängas. Men måste säga att från Temu har jag beställt saker dock inte massor av kläder, men gardiner och mattor och jag beställer från Temu för att URVALET är stort och billigare än i Sverige.
    Blir i mina ögon lite konstigt att skylla på geografin. Det är ju i regel ens egna val vart man vill eller kan bo. Och varje ställe har sina fördelar och nackdelar. Lite som att sitta nere i Skåne och hävda sin rätt att hålla renar och bara bud ned dom med Postnord och sedan bli sur på alla som påpekar arr det kanske inte är optimalt med renar på Möllan.
    .
  • Tukt
    Anonym (50-talist) skrev 2025-03-10 20:49:52 följande:
    Det var "SUCK" som sa att jag kanske bodde nära henne/honom och förorenar vattnet.
    Klart vi har egna val vart vi bor och varför skulle inte Skåningar kunna ha renar om man nu kan sköta renar? Men renarna behöver renbetesmarker som det inte finns i Skåne. Men södra Sverige har gått om Rådjur och Hjortar.
    Så ett konstigt inlägg av dig.
    Du behöver inte fastna i exemplet om du inte vill. Men flera i tråden har, mer eller mindre, motiverat slavarbete, farliga kemikalier och stöttande av en förtryckande diktatur, med att det är ont om affärer där de bor.
Svar på tråden Temu!