Inlägg från: Anonym (Design o färg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Design o färg)

Temu!

Varför pratar alla bara om billiga priser, men pratar aldrig om andra anledningar varför man handlar där?

Jag handlar på Temu, Shein för att de har kläder, skor (och andra) enligt min smak och storlek (XS-S)! Jag älskar vitt, beige, creme färger inte bara för mig, men också till min son! Jag bryr mig om estetik och om jag ser att jag kan inte hitta vita overknee klassiska klackskor i Sveriges butiker, då letar jag efter de i Kinas breda sortiment, där kan jag hitta 101 eleganta, estetiska skor som har inte äckliga traktorsulor! Och det är tråkigt, att Nordens marknad syr smakfull färger, mönster bara till flickor eller bebisar, men för lite äldre pojkar - tuffa färger med inte smakfulla mönster på. Javisst finns det trendiga Newbie, KongesSlojd, GarboFriends, Kuling osv., men också dem syr fina, estetiska kläder bara för bebisar eller småbarn, men det är omöjligt att köpa till exempel smakfull ljusbeige overall till 6/9 årig pojke, för att de har inga sådana eller de bryr sig om bara om flickorna som har alltid smakfulla mönster, medan pojkar någonting mindre estetisk eller finns inte alls. 

Så, när Nordens marknad ska sälja bredare sortiment, då skulle kunna jag inte leta i Kinas butiker, men nu....

förlåt, jag ska fortsätta att leta efter precis vad jag vill. 

• Anonym (Design o färg)
    Jhannis skrev 2025-03-07 23:33:42 följande:
    Vet inte vart du vill komma med ditt inlägg, men har läst.

Jag säger inte att jag som trådstartare beställer allt från Kina för jag köper i affärerna runt om kring mig i SVERIGE, men däremot måste jag säga att det är mer tillval på kläder, gardiner, dukar, mattor, skor på Temu än någon annan stans. 
    Just det! Glad att andra också observerar att Nordens marknaden har brist av bredare utbud! Och det är det största nackdel!

Varför finns det bara svarta skor överallt? Varför så stor brist av eleganta, romantiska, smakfulla i andra färger?
  • Anonym (Design o färg)
    Anonym (Suck) skrev 2025-03-08 18:31:05 följande:
    Ja, och man kan ju köpa saker som såldes för 5-10 år sen och hitta det man faktiskt själv gillar, inte bara det rådande trender säger är fint.

Ang inredning köper jag även där det mesta second hand för att få tag i det jag faktiskt gillar. Det tar tid att hitta, men då får jag ju tag i det jag vill ha med.
    Om man har ingen bil, så är det omöjligt att köpa möbler på loppis. Det är en annan nackdel, varför så många second hand som finns på nätet vill inte erbjuda leverans?! Jag har ju ingen bil och jag kan inte åka till butik för att hämta själv.
  • Anonym (Design o färg)
    Anonym (kkkkk) skrev 2025-03-08 21:12:40 följande:

Du menar auktionsfirmor??

Nej, vanliga, till exempel secondhanda.se/, myrorna osv. som man kan hitta via nätet. Det var så många gånger, när jag precis hittade vad jag vill och då kollar deras leverans villkor och som alltid - några av de levererar bara smågrejer, men inte möbler. Myrorna har ingen leverans als. 

Så synd. 
  • Anonym (Design o färg)
    Möbler och annat skrymmande samt särskilt ömtåliga produkter som en del glas och porslin kan du endast hämta upp på vårt utlämningsställe.

Typisk regel. Obestämd
Svar på tråden Temu!