Anonym (Suck) skrev 2025-03-10 19:59:52 följande:
Varför är du så insnöad på Miljöpartiet? Jag har aldrig ens röstat på dem, så är det en pik åt mig försöker du med fel person.
Och jo, det angår mig, Köper du giftiga kläder kommer gifterna 1. Spolas av till del i tvätt och komma ut i systemen där jag bor. 2. Nån gång bli textilavfall och eftersom alla textilier nu ska återvinnas är risken hög att dessa okontrollerade giftiga textilier blandas upp med renare kontrollerade, och hamnar på marknaden som tex möbelfyllning.
Förstår du?
Har du kronisk smärta överallt klarar du ändå att tänka på fler än dig själv. Eller är det så att du vill att även andra ska må dåligt? Det finns liksom inget normalt skäl att vilja köpa saker som skadar en.
Nu håller ju både Sverige och EU dock på att utreda ökade tullar och att minska möjligheterna till billig frakt osv för dessa bolag. Plus att det finns en större utredning riktad mot Shein. Så sannolikt kommer det oavsett vad att bli mycket dyrare att shoppa det här miljöfarliga och hälsofarliga skräpet framöver, vilket minskar mängden.
Jag tror att jag bor över 100-150 mil från där du bor eftersom du verkar kunna vara i flera secondhandbutiker så ingen fara att ditt dricksvatten blir förgiftad.
För att jag ska komma till en secondhandbutik får jag köra 20 mil. Inte bra att köra med bil för miljön.
Jag har Aldrig köpt nåt från Shein så mig spelar ingen roll om den affären så skulle stängas. Men måste säga att från Temu har jag beställt saker dock inte massor av kläder, men gardiner och mattor och jag beställer från Temu för att URVALET är stort och billigare än i Sverige.