Anonym (Suck) skrev 2025-03-11 08:27:30 följande:
Hur man vet? Man frågar såklart och ber om en bild. Kommer ingen bild kan man ju väldigt enkelt avstå köpet. Ljuger säljaren anmäler man säljaren.
Det du skriver ovan är ju bara svepskäl för att just du absolut inte kan handla så. Däremot hör jag inte att du klagar på Shein tex trots att de skickar kläder tillbaka till soptippar där gifter ansamlas i marken eller har hormonstörande ämnen som påverkar fertiliteten hos den som har dem på sig. Det berör dig inte.
Du kan för upplysning förresten inte så enkelt bli lurad på pengar som köpare för det första på de här onlinesidorna. Vinted betalar bara dina pengar till säljaren om du godkänner köpet. Tradera har köparskydd.
Att du blir hotad... Det är alltså en person som blivit det. Du kan säkerligen hitta någon person i hela Sverige som blivit hotad av en butikägare någonstans med.
Och hur vet du att bilden kommer från just det plagg du är intresserad av att köpa?
Eller att personen är ärlig om du frågar?
Jag har inte nämnt något som Shein eller Temu just för att jag inte brukar handla där.
Så du vet ingenting om hur det berör mig. Du bara antar.
Men jag tycker självklart inte att det är ok att de behandlar begagnade kläder så.
Men jag tycker du ska ställa de företagen till svars då och inte de som handlar av dem och kanske inte ens är medvetna om vad de innehåller.
Det verkar vara många som inte får sina pengar tillbaka då de vill sätta tillbaka dem från saldot de har på Vinted. Det är inte bara en person.
Och de är väl en god anledning om någon till att inte vilja handla där?
Ja,men oavsett så är det ju inte särskilt trevligt.