Inlägg från: Anonym (kkkkk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kkkkk)

Temu!

Jhannis skrev 2025-03-08 18:47:10 följande:
    Bara en fråga till dig och alla andra motsträvare mot Temu.
    Hur kan du 100% säga att alla det kläder du köper INTE har gifter? Oavsett vart
    du köpt eller beställt i från?

Undersöker ni kläderna på ett speciellt sätt? I så fall hur? Alla kläder har inte en 
    lapp där tillverkare står.

Hur ska du veta när du råkar hitta nåt fint på second hand at det inte är från typ Temu, Schein, eller eller nåt annat land.?

Till och med "ALL MODE" kläderna är från Kina.

Bara för att man försöker välja bättre val än att själva ansvara för import från oseriösa företag kan man självklart inte garantera att plaggen är giftfria. Det finns nivåer i helvete...och på gifter.

Det brukar synas på lapparna men är man väldigt nervös så får man enbart ta plagg där lapparna är från företag som känns ok. Det är ingen raketforskning...

Vaddå all mode?

• Anonym (kkkkk)

Enda gången plagg inte har lapp är om den är bortklippt.

• Anonym (kkkkk)
    Jhannis skrev 2025-03-08 18:50:45 följande:
    Alla bor inte i städer där det finns flera Second hand butiker. Vi som bor på glesbygden har knappt en klädaffär eller second hand. Om inte vi beställer kläder 
    så får vi åka 10-20 mil till närmaste stad.
    Om jag upprepade gånger nämner onlinebaserade butiker kan vi nog lista ut att det är just detta som jag använder mest.
  • Anonym (kkkkk)
    Jhannis skrev 2025-03-08 19:23:06 följande:
    Jag har gått i genom en del av mina kläder som är köpta i affärer i en storstad som Lindex, Kappahl, Cubus, H&M, Kläderna har ingen märkning vart det är tillverkade.

ALLAMODE.se

Vi pratade om att kunna utesluta att varan var från Shein/Temu... Inte var den var tillverkad. Både min topp och byxorna som jag har på mig just nu har tillverkningsland på lapparna för den delen.

Varför du tar upp en scamföretag med 1,9 på trustpilot kan vi nog bara gissa... relevant till dig?
  • Anonym (kkkkk)
    Anonym (Design o färg) skrev 2025-03-08 21:04:07 följande:
    Om man har ingen bil, så är det omöjligt att köpa möbler på loppis. Det är en annan nackdel, varför så många second hand som finns på nätet vill inte erbjuda leverans?! Jag har ju ingen bil och jag kan inte åka till butik för att hämta själv.

Du menar auktionsfirmor??

• Anonym (kkkkk)
    Anonym (Design o färg) skrev 2025-03-08 21:15:58 följande:
    Nej, vanliga, till exempel secondhanda.se/, myrorna osv. som man kan hitta via nätet. Det var så många gånger, när jag precis hittade vad jag vill och då kollar deras leverans villkor och som alltid - några av de levererar bara smågrejer, men inte möbler. Myrorna har ingen leverans als. 

Så synd. 
    En snabb titt på första sidan och jag förstår. Att frakta möbler över landet som är monterade är en tidskrävande och kostsam process. Vanligtvis kan man få hjälp på fysiska secondhandbutiker mot en kostnad. Men kan finnas pärlor på tex Marketplace där säljaren är villig att köra hem. Möbler utan att själv köra bil är aldrig enkelt.
  • Anonym (kkkkk)
    Jhannis skrev 2025-03-08 21:21:34 följande:
    När jag bodde i södra Sverige och kollade möbler på Myrorna så ville dom ha 250 kr för att leverera i samma stad. Varan var billigare än leveransen
    Klart den var. De flesta som vill ha leverans köper flera saker.
  • Anonym (kkkkk)

Att köpa möbler på Temu/Shein i den storleken är väl ändå inte aktuellt här.

• Anonym (kkkkk)
    Anonym (50-talist) skrev 2025-03-10 14:21:17 följande:
    Det är bara du som skriver. Det andra som skriver tänker som jag.

Nej jag kollar inte Tradera och Vinted då jag läst en massa skit om dem med. Och  vad jag vet så måste man buda på tradera,
    Hahahahah ok då är jag osynlig

mfl
  • Anonym (kkkkk)

Konstigt när någon ny kommer in i tråden med exakt samma "argumentationsteknik" som TS. Med att byta ämnet stup i kvarten och MEN HAR DU INTE EN BIL FRÅN KINA.... Snacka om meningslös tråd.

• Anonym (kkkkk)
    Anonym (50-talist) skrev 2025-03-10 20:52:04 följande:
    Håller med dig.

Det hemska jag läste när en mamma hade köpt en stor nalle åt sitt barn och nallen var full med larver. Den familjen fick nog inte tillbaka pengarna.
    Ska du inte bara stå för att du är TS, detta är så konstigt....
  • Anonym (kkkkk)
    molly50 skrev 2025-03-11 15:59:51 följande:
    Men du kan ju omöjligt veta om en person är ärlig eller inte.
    Framförallt inte genom en bild.

Nu syftar jag på framförallt Vinted där man får sätta in pengar att handla för.
    Och när man inte vill handla mer så kan man sätta tillbaka pengarna som är kvar på sitt eget bankkonto.
    Och det är många som har gjort detta men som inte har fått tillbaka pengarna på sitt konto.
    Varför skulle man då vilja handla där igen?
    Jag tycker i alla fall inte att det känns särskilt pålitligt.
    Jobbigt om du diskuterar sånt du inte vet om... Jag har aldrig satt in ett öre på Vinted för att handla, den sidodiskussionen som inte är värd att ta här handlar om något som du missförstått.
  • Anonym (kkkkk)
    Anonym (50-talist) skrev 2025-03-11 17:02:21 följande:

Hur många här som skriver inlägg har handlat på Wermoda? Affären finns i det flesta köpcentrum i Sverige? Nästan alla kläder där är från Kina, Bangladesh.

Nästan allt som säljs i Sverige kommer från Kina enligt vad jag läst så kommer 80% från Kina med Båt, Tåg, Flyg eller direkt import till Svenska affärer.

Och vilka är då bovar i Sverige jo dom som beställer lite från Temu för att det är billigare och har bättre utbud.  

Varför fortsätter du denna märkliga argumentering från ännu ett nick? Är du avstängd?
  • Anonym (kkkkk)
    Anonym (50-talist) skrev 2025-03-11 17:42:09 följande:
    Ursäkta, men varför skulle en fråga vara märklig argumentering? Du kan sluta och följa tråden så slipper du vara tjurig.
    För att du är lika upphakad som TS i tråd efter tråd om att saker kommer från Kina. Rätt roligt för detta kan inte vara seriöst, att du efter alla gånger vi bemött samma argument inte förstår. Det är inte vi som är tjurskalligaTungan ute
  • Anonym (kkkkk)
    molly50 skrev 2025-03-11 17:48:04 följande:
    Så detta är ett missförstånd?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/B02Vbg/saljer-klader-pa-vinted-far-inte-pengar-lurad

Och anledningen till att jag tog upp den diskussionen var för att Anonym (Suck) ifrågasatte varför vissa inte vill handla på second hand och t ex Tradera och Vinted. Och då gav jag bla detta som en orsak.

Ska du hacka på andra så är det klädsamt om du läser vad det är man diskuterar först.
    Jag behöver inte läsa, jag vet vad problemet är just nu med Vinted men det gäller inte om du bara köper saker utan att sälja. Om du då skriver att man måste sätta in pengar för att handla är det inte sant alls.
  • Anonym (kkkkk)

Det går fortfarande utmärkt att handla upp sitt saldo om man sålt något så tråden huvudsyfte att shoppa nya kläder går fortfarande.

• Anonym (kkkkk)
    molly50 skrev 2025-03-11 18:00:38 följande:
    Men oavsett om man säljer eller handlar så är det väl lika illa om man blir lurad på pengar. Det måste du väl ändå hålla med om.
    Jag tycker i alla fall inte att det känns speciellt pålitligt,som sagt.
    Och jag förstår om det skrämmer bort användare från appen.

Ja det är ett problem som vi får se hur de tar itu med men det rör inte den som shoppar utan att sälja. Inte den som säljer heller om den inte vill ha pengarna skickade till sitt bankkonto. Inte heller alla som gör detta får problem.

Känns bara snäppet mindre relevant än den tydligen angripna nalle TS+kopian diskuterar. Sånt kan vara angripet utan att man vet. T.ex pälsängrar.

Svar på tråden Temu!