Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Skyldig att berätta att man gjort kosmetisk kirurgi?

Anonym (Hon) skrev 2025-03-08 16:34:56 följande:
    Det är jag inte längre. Där och då var jag kuvad i ett misshandelsförhållande, men det är helt off topic. Det enda jag undrar är om man har skyldighet att berätta om man har genomgått kosmetisk kirurgi.
    Nej, det är man inte. Man kan berätta för sin partner om man vill. Men man har ingen skyldighet arr berätta. 
  • EpicF
    Anonym (r) skrev 2025-03-08 19:14:10 följande:
    För att det är naturligt att dela med sig av sånt.
    Säger vem?
  • EpicF
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-03-09 11:31:04 följande:

Vad har man skyldighet att berätta om då? Cancer i släkten? Psykisk ohälsa? Ätstörningar? Att man blev mobbad som barn? Att man inte kunde läsa förrän i 5an, att man brände myror och drog av ben på spindlar? Utstående öron? Stor näsa? 

Alla dessa faktorer skulle kunna ha en påverkan på avkomman senare, men man pratar inte om allt oavsett.

Rent tekniskt så har man inte någon skyldighet att berättar något för sin partner, som man inte vill. 

Sedan är det upp till var och än att bestämma hur mycket man vill berätta. 

Min sambo vet allt om mig. Och jag allt om honom. Men vi har valt att berätta för att vi vill, inte för att vi har några skyldigheter jämtemot varandra. 
  • EpicF
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-03-09 11:31:04 följande:

Vad har man skyldighet att berätta om då? Cancer i släkten? Psykisk ohälsa? Ätstörningar? Att man blev mobbad som barn? Att man inte kunde läsa förrän i 5an, att man brände myror och drog av ben på spindlar? Utstående öron? Stor näsa? 

Alla dessa faktorer skulle kunna ha en påverkan på avkomman senare, men man pratar inte om allt oavsett.

Rent tekniskt så har man inte någon skyldighet att berättar något för sin partner, som man inte vill. 

Sedan är det upp till var och än att bestämma hur mycket man vill berätta. 

Min sambo vet allt om mig. Och jag allt om honom. Men vi har valt att berätta för att vi vill, inte för att vi har några skyldigheter jämtemot varandra.
  • EpicF
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-03-09 12:49:37 följande:
    Hur vet du att ni vet allt om varandra? Högst osannolikt om du frågar mig. 
    För att vi berättar allt och för att jag litar på min sambo. Vi har berättar allt om barndomen, tonåren, sjukdomar, sexdebut etc etc.

Men ja, kan absolut finnas någon att han inte har berättar. Men i det stora så vet jag allt. 
  • EpicF
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-03-09 19:38:39 följande:
    Jag tror säkert att ni berättat det mesta och ni trivs med det. Men allt? Nja, det tror jag inte.
    Nej, du får tror vad du vill. Jag bryr inte ett dugg av vad du tror. 
  • EpicF
    Anonym (d) skrev 2025-03-10 05:25:03 följande:
    Har ni berättat om sexdebuten... varför skulle man göra det?
    Det är inget som den andre har med att göra i min värld, utöver det så skulle jag faktiskt inte vilja veta.
    Anonym (Ja) skrev 2025-03-10 04:14:17 följande:
    Det borde man tala om för en livskamrat, ja. Inte för att det är en absolut skyldighet men för att man borde kunna tala om allt i en relation.

Inget man behöver göra, men vi gjorde det eftersom det kom upp under ett samtal. 

Det är sådant man berättar om man vill. Du behöver inte berätta för din partner eller vilja veta din partners sexdebut. 
    Jag tror nog inte att alla par pratar om "allt". Varför skulle man?
    Vi talar om allt som är relevant men inte "allt", vad det nu innebär.

Alla är olika och man berättar olika saker. Det är också individuellt vad man vill berätta i ett förhållande. 
  • EpicF
    Har ni berättat om sexdebuten... varför skulle man göra det?
    Det är inget som den andre har med att göra i min värld, utöver det så skulle jag faktiskt inte vilja veta.
    Anonym (Ja) skrev 2025-03-10 04:14:17 följande:
    Det borde man tala om för en livskamrat, ja. Inte för att det är en absolut skyldighet men för att man borde kunna tala om allt i en relation.

Inget man behöver göra, men vi gjorde det eftersom det kom upp under ett samtal. 

Det är sådant man berättar om man vill. Du behöver inte berätta för din partner eller vilja veta din partners sexdebut. 
    Jag tror nog inte att alla par pratar om "allt". Varför skulle man?
    Vi talar om allt som är relevant men inte "allt", vad det nu innebär.

Alla är olika och man berättar olika saker. Det är också individuellt vad man vill berätta i ett förhållande.
  • EpicF
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-10 17:09:31 följande:
    Ja det vill jag veta i tid så jag kan backa ur. 
    Varför "backa ur"?
  • EpicF
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-10 21:30:09 följande:
    Kanske för att man är helt ointresserad av en vuxen man med noll erfarenhet? Vare sig sexuell eller relationserfarenhet?
    Ja, alla är vi tack och lov olika. 
  • EpicF
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-10 21:39:58 följande:
    Absolut, och om du inte har problem med det är det bara ditt eget problem.
    Mitt egna problem? 

Normalt sätt finns det inte något problem med att alla är olika.... 
  • EpicF
    Anonym (m) skrev 2025-03-11 12:51:24 följande:
    Eller att de håller käften om det. Vad man inte vet kan man inte bli avtänd av.
    Skulle nog säga att det märks om de inte har haft sex tidigare. Eller om det var länge sedan
  • EpicF
    Anonym (m) skrev 2025-03-11 13:48:10 följande:
    men de kommenterade ju att de skulle vilja veta, i en diskussion om att prata om allt med sin partner, så det handlade ju om att personen ska berätta
    Ja, jag vet det. 
Svar på tråden Skyldig att berätta att man gjort kosmetisk kirurgi?