Inlägg från: VasseB |Visa alla inlägg
  • VasseB

Bara bada bastu

En finskinspirerat bidrag ligger helt rätt i tiden när vi nu måste bli mer och mer enade i Europa. Finnarna är vårt brödrafolk så det är bra att vi börjar där. Bättre det än Måns låt om någon vag revolution, kan det bli mer intetsägande?

• VasseB
    Snälla Killen skrev 2025-03-09 14:19:04 följande:

ÄNTLIGEN en svensk låt (på Finnland-svenska) och något annat än alla överproducerade pop-låtar 🇫🇮 ❤️ 🇸🇪

Verkligen! Härligt att man inte gick på det "säkra" kortet Måns som var producerat utan hjärta bara för att krönas till vinnare. Bada bastu respresenterar lustigt nog Sverige bättre.
  • VasseB
    Anonym (50-talist) skrev 2025-03-09 15:00:50 följande:
    Jag nämnde här tidigare att jag vet att alla inte uppskattar bastubad speciellt sörlänningar vill bara dusch sig.

Nu är det som det är och vi är många som gillar låten Bara Bada Bastu och lika mång som ogillar den. Bara och vänta hur det går för killarna på EEC för det är ändå Svenskas Folket som såg till att KAJ vann.
    Jag är sörlänning men älskar att bada bastu, speciellt efter ett kallt vinterbad.Låten tilltalar hela landet tror jag.
  • VasseB
    Xenia skrev 2025-03-09 15:08:54 följande:

Förr i tiden fanns en regel att alla skulle sjunga på landets språk. Om den regeln gällt fortfarande, så hade KAJ ändå godkänts, eftersom de sjunger på svenska.

Jag hoppas att de inte får för sig att översätta texten till engelska inför ESC i Basel.

Har för mig att de uttalat sig flera gånger att de inte tänker översätta till engelska. Så då får vi äntligen ett svenskt bidrag efter många år.
Svar på tråden Bara bada bastu