Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Bara bada bastu

Kul låt absolut men har nog inget att göra i slutfinalen. 

• Postman
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-10 17:24:13 följande:
    Jag tror att vi får vår 8:e Eurovisionvinst i maj!
    Haha vore kul, jäklars vad det kommer att reta Irland, Uk och de andra Drömmer Skrattande
  • Postman
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-04-12 08:57:15 följande:
    Jag tycker att finlandssvenskar är mer svenska än svenskar. De har bevarat den svenska kulturen. Vi var samma land i 600 år.
    Instämmer helt och man unnar dem verkligen denna framgången.
  • Postman
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-12 02:38:14 följande:
    Stereotyp som får folk att tänka på finnar, inte svenskar. Jag har sett många reaktioner på denna låt från folk i olika länder och det är flera som påpekat att låten är mer finsk än svensk. Finns t.o.m. finnar som sagt det.

Och lägg ner. Finns inget hetsande mot folkgrupp i att påpeka sanningen, nämligen att finlandssvenskar och svenskar är två olika grupper. Medlemmarna ur KAJ är inte svenskar, de talar inte heller med en svensk dialekt. När jag lyssnar på deras vinnarlåt så finns det flera ord och meningar som jag inte ens förstår vad de betyder.

Halmdocka i ditt sista stycke. Har aldrig hävdat att det skulle finnas någon sådan regel heller så helt irrelevant att dra upp. 

Ordet och åsikterna är dock fria att uttrycka och i mina öron är Sveriges låt betydligt mer finsk än svensk. På flera sätt.
    Det är svenska låtskrivare. Finlands sak är vår.
  • Postman
    Snälla Killen skrev 2025-04-16 08:07:50 följande:

För att återgå till TS igen...

Grym som hårdrockslåt med, kul att se 💪🏻👏🏻
Svar på tråden Bara bada bastu