Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Bara bada bastu

ÄNTLIGEN en svensk låt (på Finnland-svenska) och något annat än alla överproducerade pop-låtar 🇫🇮 ❤️ 🇸🇪

Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-03-09 14:15:56 följande:
    Inte det minsta, blir bara stressad och irriterad av ditt ständiga bråkande.

Nej, bada bastu gillar jag inte alls eftersom det torkar ut min hy och det är en löjlig stereotyp att påstå att alla finnar skulle göra detta.

Och mitt råd till dig är att sluta tjafsa med folk som redan sagt ifrån. Du är ju inte vidare avslappnad du heller vilket märks.
    Gå och lägg dig istället för att vara bitter över att vi äntligen skickar ett bidrag som representerar skandinavisk kultur, på ett skämtsamt sätt.

Vi behöver det, Europa behöver det i tider som dessa 🙂
  • Meddelande borttaget
  • Snälla Killen
    Xenia skrev 2025-03-09 14:50:04 följande:
    Är du en stockholmsjävel som aldrig hört annat än stockholmsdialekten?
    Har du aldrig hört någon norrländsk dialekt? Eller den gotländska dialekten?

Man kan inte "bryta" på sitt eget språk. Skåningar, dalfolk, gotlänningar, värmlänningar, de "bryter" inte heller.

Det är som en engelsman skulle säga att amerikaner "bryter" på amerikanska eller vice versa.
    Är själv ifrån Stockholm bor numera i Småland, arbetar i Norge. 

Jag vet inte hur många ggr jag åkte över till Finland under min uppväxt och jag älskar den Finland-svenska brytningen kring själva språket, på samma sätt som jag anser att Norska egentligen inte är ett annat språk, utan endaste en forskjellig dialekt 🙂
  • Meddelande borttaget
  • Snälla Killen
    VasseB skrev 2025-03-09 15:23:53 följande:
    Har för mig att de uttalat sig flera gånger att de inte tänker översätta till engelska. Så då får vi äntligen ett svenskt bidrag efter många år.
    ÄNTLIGEN!! 
  • Snälla Killen

Bara att njuta av faktumet att vi är del av Finland fortfarande 🙂
  • Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-12 02:25:05 följande:
    Nej. Gå och lägg dig själv och sluta föra över din egen bitterhet på andra.

Jag har rätt att tycka annorlunda än du och jag tycker att det fanns bättre låtar i årets melodifestival, ex. Erik och Klara. Deras låtar känns äkta och inte som en gimmick.
    Jag för över glädje inte bitterhet 🙂

Tyck vad du vill, så länge du är snäll mot andra 😉

Tycker om dig, trots att du verkar bitter...
  • Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-15 20:46:04 följande:
    Bryr mig inte om vad du tycker om mig som sagt. Känslorna är verkligen inte besvarade heller.

Och sluta föra över din egen bitterhet på mig. Nej, finns inte tillstymmelse till glädje från ditt håll. Bara en barnslig surmulnad över att jag inte gillar denna finska spexlåt på samma sätt som du och flera andra i denna tråd. Det är ni som är barnsliga som inte accepterar att man har olika smak och uppfattning kring musik. 
    Men jag ÄR ju inte bitter!!! 😅

Hur ska jag vara ens kunna vara bitter när jag är är nöjd med saker och ting?

Gå och lägg dig istället, för det ska jag göra nu 😉
  • Snälla Killen
    Anonym (nvi) skrev 2025-04-16 01:56:31 följande:

För att du hela tiden projicerar din bitterhet på andra. 

Nej, det tänker jag inte göra. Gör det själv.

Haha! Du är för skön 🙂

Eftersom att det inte kommer att spela någon som helst roll vad jag ens kommer att säga, eftersom att du har ställt in dig på att jag är en hemsk människa, så säger jag härmed följande:

God natt 😘
Svar på tråden Bara bada bastu