Inlägg från: Anonym (Vinst?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinst?)

Bara bada bastu

Är så glad att Sverige vågade ta klivet och skicka något annat än polerad radiopop. Vissa är verkligen livrädda för att någon ska skratta åt bidraget. Ja, låt dem skratta då.
    Jag vet inte varför ni tror att folk inte har skrattat tidigare åt att man alltid skickar "samma" låt. Sverige har blivit räddade av juryn i flera år och personligen tar jag alla dagar hellre folkets röster än juryns. Vilket jag är helt övertygad om att vi får i år. Topp tre, helt övertygad. 

Dessutom, lite självhumor har ingen dött av. Bjud på er själva, folk tycker låten är kul ( på ett bra sätt ) och dansa med istället. 

• Anonym (Vinst?)
    klyban skrev 2025-04-20 22:38:45 följande:

Men bidraget är ju delvis skapat som humor, så givetvis kommer folk skratta.

Finner det intressant att en del blir besatta av låten, vad är det om?
    Det är ju bara en låt, som på detta är medioker, men som tur är räddas av uppträdandet och med råge.
    Och påminner väldigt mycket om Käärjiä, och då inte själva låten, men väl de andra delarna.

Och Loreen är inte med, så kanske dom vinner Skål

Inte ens Loreen vann folkets röster. 
    Jag älskade Loreens låt, men musik handlar ju inte bara om att det ska vara bra tekniskt, det måste väcka känslor också. Och glädje är en stor känsla. 

Jag tittar väldigt mycket på reactions på YT och alla jag tittat på kan låten efter 2 minuter ( den fastnar som klister oavsett man vill eller inte ). Och oavsett om man kan svenska eller inte finns det partier som fastnar och dansen är dessutom som gjord för att antingen sittdansas av Ulla 75 år eller glädjedansas av Olle 4 år.
  • Anonym (Vinst?)
    klyban skrev 2025-04-21 01:09:06 följande:

Åhh, tack, hade inte en aning Flört :lol: :lol: :lol: :lol:
    Men ett gott råd, läs lite igen och så förstår du var Loreen kommer in :lol:

Anonym (Vinst?) skrev 2025-04-20 23:33:02 följande:
    Inte ens Loreen vann folkets röster. 
    Jag älskade Loreens låt, men musik handlar ju inte bara om att det ska vara bra tekniskt, det måste väcka känslor också. Och glädje är en stor känsla. 

Jag tittar väldigt mycket på reactions på YT och alla jag tittat på kan låten efter 2 minuter ( den fastnar som klister oavsett man vill eller inte ). Och oavsett om man kan svenska eller inte finns det partier som fastnar och dansen är dessutom som gjord för att antingen sittdansas av Ulla 75 år eller glädjedansas av Olle 4 år.

Har ingen aning, inte heller något som är en sak här.
    Saken var dock att hon lade Käärjiä bakom sig, och det sluter bara bajsa i bastun.

Men jo, låten är medioker, men det är dom själva som lyfter låten främst och där mediokert blir bra.
    Och att den är trallvänlig är något jag antar de flesta och kanske alla håller ned om.

Du verkar tillhöra kategorin, bara vi vinner så spelar det ingen roll hur. Medan jag gärna ser att vi för första gången på 10 år får den plats vi förtjänar pga televotes, inte pga juryn. Solig
  • Anonym (Vinst?)
    klyban skrev 2025-04-21 12:50:12 följande:

Nope, det är du som säger bara.
    Antar att du nu förstod hur Loreen kom in...

Sen ärligt talat, så är min bryfaktor inte den största, och det är inte omöjligt att jag tom missar livesändningen och sen tar in det efteråt i en högre hastighet.

Ja, Loreen vann pga juryn så förstår inte vad du menar. 

Och för någon som säger sig inte bry sig ägnar du väldigt mycket tid åt tråden och Eurovision. Cool 
  • Anonym (Vinst?)
    klyban skrev 2025-04-27 12:08:24 följande:

Och?
    Kanske de har en chans nu när Loreen inte är, hur kan du missat detta att jag sade?
    Helt ointressant hur det gick till eller inte på den.

Ägnar mycket tid i tråden?
    Den var rolig.
    Men nä, jag kommer nog inte ens titta, det går ju göra efteråt som jag sade och går så mycket snabbare.

Varför vill man ens titta efteråt? 
  • Anonym (Vinst?)
    klyban skrev 2025-05-19 20:55:09 följande:

Inser att något är allvarligt fel och när Israel och en låt som inte tickar alls.
    Är för att de kollar upp röstningen, och börjar fundera på allvarligt röstfusk.

Men även om man ser någon variant av röstfusk, hur löser man detta?
    Ett alternativ är att man måste personligen logga på och rösta och med typ e-legg.
    Men då kommer dom tappa mycket inkomster, så det låter inte något de kommer köra alls i första taget.

Man minskar antalet röster till en röst per person och blockar VPN.

Alternativt låter Israel faktiskt vinna och se vad som händer. Min gissning, minst hälften av länderna hoppar av pga ingen vill åka till en Eurovision där det pågår folkmord bara några mil bort. Tror det skulle få fart på EBU. 
  • Anonym (Vinst?)
    klyban skrev 2025-05-19 16:26:15 följande:

Och det blev nog inte bättre när Loreen vann över Käärjlä.

För där kände dom sig rånade.
    Men förstår dom lite med så otroligt värdelösa bidrag de haft genom åren, så hade dom helt plötsligt ett bra bidrag, så föll dom på målsnöret.

Fast det har ju inget med finlandssvenskar att göra. 
Svar på tråden Bara bada bastu