• Anonym (G)

Kyssas i relation, inte bra..

Har insett med åldern att jag inte är så glad för hångel. Eller, ska det vara ska det vara vid extrem kåthet och att man i princip precis borstat tänderna. 
    Min nuvarande är dessutom inte bra på att kyssas heller, alldeles för mycket saliv och öppen mun liksom.
    Fler som känner som jag? Det väl okej att i en relation hellre pussas eller mer ytliga, lätta kyssar än hångel? Varit rädd det varit något fel i relationen för jag inte vill sen kom jag ju fram till att min partner inte är bra på det.

• Svar på tråden Kyssas i relation, inte bra..
  • Anonym (Milli)
    Anonym (G) skrev 2025-03-09 10:41:27 följande:
    Kyssas i relation, inte bra..

Har insett med åldern att jag inte är så glad för hångel. Eller, ska det vara ska det vara vid extrem kåthet och att man i princip precis borstat tänderna. 
    Min nuvarande är dessutom inte bra på att kyssas heller, alldeles för mycket saliv och öppen mun liksom.
    Fler som känner som jag? Det väl okej att i en relation hellre pussas eller mer ytliga, lätta kyssar än hångel? Varit rädd det varit något fel i relationen för jag inte vill sen kom jag ju fram till att min partner inte är bra på det.

Jag har tänkt och känt samma som du. Tror det beror på att män som kommit upp lite i ålder inte har lika fräsch munhälsa som yngre killar helt enkelt. Ryser nu när jag tänker på det, vad många det är som är ofräsha i munnen. 
    Det finns ju bra exemplar också, som tur är. Du verkar ha dragit en nitlott. Tråkigt! 😔
  • Anonym (G)
    Anonym (Milli) skrev 2025-03-09 10:46:47 följande:
    Jag har tänkt och känt samma som du. Tror det beror på att män som kommit upp lite i ålder inte har lika fräsch munhälsa som yngre killar helt enkelt. Ryser nu när jag tänker på det, vad många det är som är ofräsha i munnen. 
    Det finns ju bra exemplar också, som tur är. Du verkar ha dragit en nitlott. Tråkigt! 😔
    Han är fräsch, duschar dagligen. Är mer att han inte är bra på att kyssas rent tekniskt och att jag som i grunden har lite svårt för det bara vill göra det när man är riktigt fräsch och typ nyborstad. 
  • Anonym (G)
    Anonym (Milli) skrev 2025-03-09 10:46:47 följande:
    Upplevt flera män som dåliga på att kyssas. Men visst, kan ju också vara att jag inte är så förtjust i djupt tungrullande.
  • Anonym (Milli)
    Anonym (G) skrev 2025-03-09 10:51:34 följande:
    Han är fräsch, duschar dagligen. Är mer att han inte är bra på att kyssas rent tekniskt och att jag som i grunden har lite svårt för det bara vill göra det när man är riktigt fräsch och typ nyborstad. 
    Ah, då förstår jag. Så känner jag också, att jag själv vill känna mig fräsch när det ska hånglas. 

Självklart är det ju inget nöje att slaska med någons mun om den inte är bra på det. 
  • Ascendere

Bra hångel dagligen är en självklar del i en bra relation. 

Jag vill nog dra det så långt att får jag välja mellan bra hångel eller ett knull utan hångel då väljer jag hångel. 

• Tukt

Vad är det som säger att någon är dålig på att kyssas? Det kan ju lika gärna vara så att man har olika behov av det. Kyssas är ju rätt svårt att avgöra hur den andra uppfattar det, jämfört med annan njutning.
    Så i stället för att döma ut någon som "dålig" så kan det vara bättre att man kommunicerar om hur man själv vill ha det.

• Anonym (CM)

För min del kyssar ett måste i en relation.  Kyssen är en penetration nästan i klass med samlaget när det handlar om intimitet. Att genomföra ett samlag utan kyssar vore en omöjlighet för mig. 

Det är själva känslan av att kvinnan jag älskar låter mig få tillträde till henne, att rent kroppsligt sammankopplas och bli ett som är huvudsaken för mig.

• burleskburkläsk

Hångel är riktigt mysigt men båda måste ge lika mycket och det måste ju inte bli ett drypande spektakel 🤤

• Postman

Känner att i takt med stigande ålder så minskade kyssandet mer och mer och numera är det extremt sällan. Föredrar pussar eller lättare kyssar. Rullande tungkyssar hör ungdomen  till känner jag. 

• Tom Araya

Vem vill överhuvudtaget ha och vara med en partner som är ofräsch i munnen?
    Inte jag i alla fall.

För att bli bra på att kyssas måste man ju kyssas ofta och uppfattningen om kvaliteten är ju ofta individuell och därför bör man ju utveckla sin kyssteknik ihop med sin partner.

• Wolfard

Om ni tycker killarna är värdelös på att kyssas så är det ert ansvar att lära dem göra det på rätt sätt det ger er säkert mer än att sitta på ett forum och klaga Drömmer

• Anonym (S)

Gillar inte direkt att hångla heller, föredrar pussar eller intensivare kyssar. Sen visst vid sex kan jag slänga in lite tunga för att mina sambo gillar hångel 

• Tom Araya

Om man känner osmak inför kyssar, vad känner man då inför sex eller t.o.m. oralsex?

Det osar väldigt trist inställning till kärleksparets områden för glädje och njutning här.

• Anonym (G)
    Tom Araya skrev 2025-03-09 16:32:43 följande:

Om man känner osmak inför kyssar, vad känner man då inför sex eller t.o.m. oralsex?

Det osar väldigt trist inställning till kärleksparets områden för glädje och njutning här.

Finns inget samband för mig iaf. Gillar oralsex väldigt mycket men inte hångel. 
  • Postman

Har inget samband här. Fungerar utmärkt utan tungkyssar. ☺️
  • Anonym (CM)
    Tom Araya skrev 2025-03-09 15:15:49 följande:

Vem vill överhuvudtaget ha och vara med en partner som är ofräsch i munnen?
    Inte jag i alla fall.

För att bli bra på att kyssas måste man ju kyssas ofta och uppfattningen om kvaliteten är ju ofta individuell och därför bör man ju utveckla sin kyssteknik ihop med sin partner.

Naturligtvis är munhygienen viktig, det är den väl i alla sammanhang. Förstår liksom inte att det skulle förändras med åren.  

Visst blir man bara bättre och bättre på något man anstränger sig för att göra bra, Tycker att både jag och min kvinna är proffs på området, i alla fall i våra ögonDrömmer
  • Anonym (Nä?)

Det har ingen koppling alls för min del.

Har hellre analsex med en jätteman än slaskiga/dåliga kyssar.
  • burleskburkläsk
    Anonym (CM) skrev 2025-03-09 17:21:50 följande:
    Naturligtvis är munhygienen viktig, det är den väl i alla sammanhang. Förstår liksom inte att det skulle förändras med åren.  

Visst blir man bara bättre och bättre på något man anstränger sig för att göra bra, Tycker att både jag och min kvinna är proffs på området, i alla fall i våra ögonDrömmer
    Bra svar!
Svar på tråden Kyssas i relation, inte bra..