• Elisand

BIM April 2025

Hej! Fick mens i helgen så hoppar in här från mars-tråden.

Det här blir vårt sjunde försök för första barnet. Är verkligen inne i en period av att det här känns jättejobbigt, så är skönt att få vara med i trådar där andra är i lite samma situation.

Skulle jag bli gravid den här cykeln skulle det vara precis exakt 5 år sedan jag blev gravid första gången (oplanerat) som slutade i missfall. Jag längtar så mycket, men det känns så hopplöst. Även fast jag vet att det såklart är många som försökt mycket längre. Alla i min omgivning har blivit gravida på första eller andra försöket, så det känns ensamt. :( 

Hur håller ni hoppet uppe som försökt några gånger redan? <3

Min cykel varierar en del så det blir enligt preliminär ägglossning här så får jag ändra, använder ägglossningstest och bbt andra månaden nu.

BIM-lista

5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet

9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    14/4 - Loppan2025
    30/4 - Siripiri

• Elisand
    Berriesweet skrev 2025-03-11 14:18:53 följande:

Fick mens idag vilket känns skönt då jag visste att den var påväg pga temperaturdipp och negativa test. Dock har jag en så extrem mensvärk och ett väldigt heavy flow så det känns ändå extra ledsamt på något sätt, väldigt påtagligt att det liksom inte gick denna gången heller. 

Jag tror att ägget befruktades denna cykeln, men inte riktigt fäste sig och därmed blödde jag ut det via mellanblödningar från ÄL + 6 fram tills idag, har alltså blött halva lutealfasen vilket aldrig skett tidigare.

Vet att mellanblödningar kan bero på progesteronbrist men har kollat det via blodprov och det är inget jag har. 

Saker jag ska testa denna cykel som skiljer från förgående: 

- Fertilitetsglidmedel, läst väldigt bra recensioner 
    - Concieve plus vitaminer 
    - Rödbetsjuice från ÄL+ 4 till 10 (ska hjälpa med implantation) 
    - Inget koffein 

Vet att ovan kan låta som hokus pokus men vad gör man inte 😂

Oj, aldrig hört det med rödbetsjuice. Kanske ska testa haha :)
  • Elisand
    Enlite sladdis skrev 2025-03-13 14:42:11 följande:

Här är äntligen mensen slut! Känns så skönt att kunna ta nya tag efter mitt MA i januari.

Men de är såå lång väntan. Ni som kör äl test, vilket test kör ni? Jag har tempat de andra gångerna jag försökt bli gravid, men är ingen ide nu. Har en bonusson som gör morgon mellan 4-6 på morgonen så går inte att få samma tid.

Jag har kört test från gravidkollen förra månaden och har kvar till den här månaden också. Appen premom är ju guld för man kan ta bild på testerna och följa progressionen där!
  • Elisand
    Rhea skrev 2025-03-17 09:45:58 följande:

Är helt chockad!! Blinkande gubbe! Helt enligt appens beräkningar och inte alls sen som den brukar vara.

Ja, då är det bara att köra på! Vilka fler närmar sig ÄL? 😊

Tog första äl-testet för månaden idag, men bara väldigt svagt streck. :)
  • Elisand
    Annpor skrev 2025-03-18 15:32:22 följande:

Sitter och funderar över det här med väntan. Hur motiverar ni er själv varje månad efter negativa test? Har hamnat i en liten dipp och har svårt att se framtiden, är så nedslående med varje månads negativa besked. 

Hur försöker ni tänka och motivera er själva när det är som kämpigast? Själv hoppas jag att våren, ljuset och värmen ska hjälpa mig framåt. ☀️ 

Senaste tre månaderna har verkligen varit deppiga för mig och jag är fortfarande fast i en lite negativ spiral, så jag funderar på samma..

Jag hoppas som du att våren ska vända något hos mig men vi får se. Det här kanske är konstigt men har ändå hjälpt mig förra månaden och den här månaden lite och det är att ladda ner appen one million babies och sätta in graviditeten redan. Så ser jag hur dagarna tickar på där. Blir väl kanske lite att låtsas som att man redan är gravid, men blir jag gravid den här månaden så räknas jag ju som det redan 😂 Lite knäpp får man ju vara i denna karusell. Det hjälpte mig att vända när mensen kom för, att lägga in den ?nya? graviditeten istället för att fastna i att det inte blev något. Haha, förstår ju hur sjukt det låter nu när jag skriver det men men. Tror dock den lilla hjälpen är ganska provisorisk om det fortsätter med misslyckade försök.

Min största hjälp att motivera är att vara med i de här trådarna faktiskt och få prata med folk som är i samma situation. Ensamheten tycker jag är värst just nu annars. Har pratat mycket med min syster innan, men nu märker jag hur hon tröttnar (även om hon verkligen försöker att inte visa det så). Och min bästa vän berättade här om dagen att hon är gravid igen, vilket också förstärker min ensamhetskänsla lite.

Annars är det nog bara det att längtan är sååå stor. Försöker tänka på hur det kommer vara att hålla bebis i famnen, hur alla tårar och all besvikelse kommer vara värt det. Att varje dag är en dag närmare det.

Hoppas den här månaden är vår allas ❤️

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-21 13:02:59 följande:

Håller tummarna för er som är vid äl, snart väntar ni för att testa 🤞

Jag börjar misströsta, testen är fortfarande svaga på cd 26. Förra månaden hade jag äl cd 26.
    Hoppas äl kommer och tom en mens efter om det ska behövas, hellre det än en bortfallsblödning. 

Åh, vad segt :( Hoppas det reder sig för dig! Att bara vänta är så frustrerande. 
    Nanathalie skrev 2025-03-21 13:05:33 följande:

Hej på er! 

Jag har nu fått mina första positiva ägglossningstest (i rad??) efter mitt ma i v.11 (fostret dog i v9) och jag är både glad förväntansfull stressad och livrädd typ. Hoppas vi täcker upp runt äl. Vi ligger inte varje dag och börjar bli rätt slitna efter 1 års försök och vårt rätt sena ma. Mannen har dessutom svår prestationsångest och lyckas dessvärre inte alltid komma vilket skapar en enorm stress hos mig.

Jag har inte fått någon äl bekräftad än men jag tror på ägglossning senast imorgon med tanke på testerna och min magvärk. Har dock haft ont på båda sidorna, först vänster och nu höger.. hoppas på ett guldägg bara.

Jag räknar med bim 31mars/1april men plussade på äl+8 senast så kanske slipper jag vänta tills april. ❤️ Inget man vågar tro på ens. Bf på Lucia om det tar sig. Mysigt ändå.

Känner igen flera stycken här inne sedan föregående trådar. Tur vi kan dela detta tillsammans ❤️

Åh kan verkligen tänka mig att det är blandade känslor! <3 Håller tummarna för guldägg och lyckade försök! 
  • Elisand

Ni som testar med test och temp, hur snabbt efter positivt äl-test brukar ni kunna märka äl på tempen också? Fick positivt i förrgår men tempen var fortfarande låg imorse.

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-23 18:39:12 följande:

Lite olika men har oftast haft ägglossning två dagar efter första positiva och då höjning på den tredje dagen efter. Men oftast har jag peak på dag två av testerna och tror jag ägglossar inom ett dygn från peak. Håller tummarna för ökning imorgon. 

Jag har så svårt att sova när jag tempar, drömmer flera gånger att jag vaknar och ser att klockan är rätt tid och drömmer ihop att tempen var ditt eller datt. Så verkligt att när jag vaknar på riktigt så tror jag redan att jag har tempar 😂

Okej, tack! Jaa, hoppas. Börjar bli så trött på babymaking den här månaden, haha.. Och min man också för den delen. Tänkte igår att vad mycket jag längtar tills att sex bara är för lust och kul igen. Hoppas det kommer en sån tid tillbaka :o
  • Elisand
    Bellis9207 skrev 2025-03-23 22:56:59 följande:

Hej alla! Ny här så lägger in mig i bim listan ☺️

BIM - Lista:
    31/3 - Nanathalie 
    5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

Har följt tråden så tänkte det var dags att gå med nu! Här är det nu dags för andra försöket, hoppas på en bra månad för oss alla ❤️ 

Välkommen till tråden och lycka till <3
Svar på tråden BIM April 2025