BIM April 2025
Kan den här ökningen betyda att jag hade ägglossning igår? Fast det inte ökat så mycket 😅
Kan den här ökningen betyda att jag hade ägglossning igår? Fast det inte ökat så mycket 😅
Efter dagens temp har premom-appen bekräftat att äl var 23/3 och jag gissar att fertility friend kan bekräfta efter imorgon om tempen är hög då också.
Ett litet dilemma jag har (jättetöntigt egentligen jag vet..). Jag fyller år nästa vecka på äl+10. Det skulle ju vara den bästa födelsedagspresenten att plussa på sin födelsedag, men kanske är lite risky att testa då? Om det är negativt kommer jag antagligen bli väldigt besviken och är väl fortfarande lite osäkert om det kan visa något. Har bara test hemma som mäter 25mIU, så kanske borde unna mig själv att köpa ett testa-tidigt-test i så fall?
Hur skulle ni tolka kvällens ägglossningstest? Enligt min app säger den ?låg? men själv känner jag att strecken är samma lika i färg, således borde man kunna säga att det snart är positivt? Tydlig ökning från i förmiddags också.
OCH - när ni har positivt, hur schemalägger ni myset kommande dagar?
? haha, alltså egentligen är det ju helt sjukt vad man diskutese öppet och oscensurerat här på familjeliv. Samtidigt så himla skönt att bara få pysa ur och fundera med andra i samma situation. Men- galet egentligen 🤣
Vilka tidiga test rekommenderar ni?
Kollat på graviditetskollens hemsida (beställt där förut) och står just nu mellan 2-pack av clearblue digital ultratidigt eller clearblues vanliga ultra-tidiga stavar (fanns ett tre-pack med ett digitalt med veckoindikator). Har ni använt nån av dom? Känns som att man hör ofta om spökstreck på clearblue???
Ahh hur får man tiden att gå fortare? Hatar den här väntan när man inte kan göra eller påverka något? Beställt lite grejer från apoteket nu istället och ett testa-tidigt-test är med där i beställningen.
Negativt på testa-tidigt-testet idag äl+10. Försöker verkligen aktivt att inte vara besviken och tappa hoppet men det är svårt.. ❤️
gör inget om jag INTE är gravid ska det stå förstås*
Det är ändå ett lugn i att man gjort vad man kan och är det meningen att bli en julklapp så blir det 🙏
Hoppas 2026 ger er bebis om mensen kommer.
Jag är superglad att jag har ägglossat och lutealfasen är mer normal, är i och för sig första cykeln med progesteron så hjölper förhoppningsvis till. Är i efterhand inte säker att jag hade ägglossning förra månaden min apple watch visade hög temp men det gjorde den flera omgångar innan ägglossning denna cykeln också. Men var seg att gå upp efter äl denna gången. Men denna cykeln tempar jag manuellt också, vilket var skönt så jag fick bevis på äl innan jag började med progesteron.
Längtar så till helgen och få ett slutgiltigt svar 🙏
Tyvärr blev det ingen bebis-julklapp för oss, mensen kom idag. :( Känns jobbigt att det inte blev någon 2025-bebis för oss, men hoppas som du att 2026 är vårt år.
Det är ändå ett lugn i att man gjort vad man kan och är det meningen att bli en julklapp så blir det 🙏
Hoppas 2026 ger er bebis om mensen kommer.
Jag är superglad att jag har ägglossat och lutealfasen är mer normal, är i och för sig första cykeln med progesteron så hjölper förhoppningsvis till. Är i efterhand inte säker att jag hade ägglossning förra månaden min apple watch visade hög temp men det gjorde den flera omgångar innan ägglossning denna cykeln också. Men var seg att gå upp efter äl denna gången. Men denna cykeln tempar jag manuellt också, vilket var skönt så jag fick bevis på äl innan jag började med progesteron.
Längtar så till helgen och få ett slutgiltigt svar 🙏
Min mens kom igår kväll. Blev gråtkalas här hemma. Kändes extra jobbigt just för att det inte blev en bebis det här året. Försöker hålla humöret uppe men känns verkligt tufft idag. Stor kram till er som går igenom samma sak!
Håller tummarna för alla andra här inne! Statistiskt sett borde det bli några plus denna månad.
En fråga - har ni andra berättat för er omgivning att ni aktivt försöker? Upplever ni stöd eller blir det mer press? Vi har det som vår hemlighet men upplever att folk i omgivningen ser bebis som en beställningsvara.
Kramar från en som känner likadant! Det är verkligen en tuff dag idag :(
Vi har berättat för några vänner och för min familj men inte hans. Tycker det känns jobbigt att behöva vara tyst om det när det är en så stor del av mitt liv just nu och något som verkligen känns jobbigt. Känner inte alls att det blir en extra press att de vet om det utan verkligen tvärtom. Tycker snarare det är jobbigt att inte berätta för hans familj för de tjatar om barnbarn och verkar verkligen se det som en beställningsvara. Svärmor har till och med sagt att ?ni får rappa på lite?. Men det är inte aktuellt att berätta att vi försöker, det vill inte min man och jag förstör honom.
Det har förändrat allt att jag gick med här på FL och får prata med folk som går igenom samma sak. Jag skulle Såå vilja berätta för nån kollega, det tär på mig att inte säga sanningen om hur jag mår. Men tror inte jag kommer säga något.
hur har du tänkt?
Mensen slut idag, så snart börjar vårt 8e försök för första barnet här <3 Jag har bara ett äl-test kvar och jag tror inte jag kommer köpa nya till den här månaden utan kör lite på känsla (men tempar). Blir nog försök till varannan dag så fort jag får tecken på fertilt sekret.
Hej!
Kommer med här igen (från mars-tråden) tyvärr. Plussade 24:e mars, hann vara på hälsosamtal samt läkarbesök men tyvärr förblev mina grav-tester svaga och stannade på v.1-2 för att sedan övergå till ?icke gravid?. 2 april började jag blöda och mg var ett faktum. Försöker hitta rätt med äl och är osäker på BIM men det bör hinna bli i april. Tror jag kommer ha äl under helgen. Väntar dock med att skriva in mig på listan tills jag vet 😊
Lycka till allihopa✨
Och såhär förra cykeln:
Idag har jag inte kunnat dricka kaffe pga illamående, det blir bättre mot kvällen. Tjejmagen buktar ut och känns spänstig som vid mina tidigare grav (kunde inte känna livmodern på första men på andra). Haft molvärk lite överallt och bak i ryggen, inte mensvärk. Det känns verkligen som att jag är gravid! Den här väntan är så jobbig men jag måste vänta med att testa för jag orkar inte bli ledsen nu är jag glad och hoppfull ❤️