• Elisand

BIM April 2025

Kan den här ökningen betyda att jag hade ägglossning igår? Fast det inte ökat så mycket 😅

• Elisand
    Siripiri skrev 2025-03-24 17:49:26 följande:
    Ser ju lite ut som att det var i förrgår eller igår om jag tolkar den blåa linjen rätt 😊 

Såhär ser min ut, ägglossade i fredags, 21a 
    Ja, tänkte mest för att det inte ökade så mycket mellan 22 och 23/3, men att det gick över hur tempen varit längs cykeln imorse och därför ägglossning igår? Men måste väl ändå vänta 2 dagar till med högre temp för att bekräfta. Är första månaden jag fått till tempningen så är ny. Förra månaden fick jag feber precis kring ägglossning :(
  • Elisand

Efter dagens temp har premom-appen bekräftat att äl var 23/3 och jag gissar att fertility friend kan bekräfta efter imorgon om tempen är hög då också.

Ett litet dilemma jag har (jättetöntigt egentligen jag vet..). Jag fyller år nästa vecka på äl+10. Det skulle ju vara den bästa födelsedagspresenten att plussa på sin födelsedag, men kanske är lite risky att testa då? Om det är negativt kommer jag antagligen bli väldigt besviken och är väl fortfarande lite osäkert om det kan visa något. Har bara test hemma som mäter 25mIU, så kanske borde unna mig själv att köpa ett testa-tidigt-test i så fall? 

• Elisand
    elliibellii skrev 2025-03-26 02:01:06 följande:
    Åh det hade ju verkligen varit bästa presenten ❤️
    Inte ett dugg töntigt 😊

Du kan ju alltid köpa ett testa-tidigt så du har, känner du att du inte vågar chansa att bli besviken på din födelsedag kan du ju testa dagen efter 🌸
    Tack!! Bra tips! Jag gör nog så.
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-26 04:56:42 följande:
    Håller tummarna! Vi har samma äl dag 🙃

Som du redan fått tips om kan du köpa ett test och göra som du könner för då. Det är ju tidigt fortfarande så kanske kan det kännas mer ok om det inte skulle visa något då än om det varit äl+14 tex. Håller tummarna att du får världens bästa födelsedagspresent även om du skulle ta det någon dag efter själva födelsedagen 🙏
    Sant!! Har du nån plan på när du tänker börja testa eller inväntar du bim? 😇
  • Elisand
    Annpor skrev 2025-03-26 20:04:17 följande:

Hur skulle ni tolka kvällens ägglossningstest? Enligt min app säger den ?låg? men själv känner jag att strecken är samma lika i färg, således borde man kunna säga att det snart är positivt? Tydlig ökning från i förmiddags också. 

OCH - när ni har positivt, hur schemalägger ni myset kommande dagar? 

? haha, alltså egentligen är det ju helt sjukt vad man diskutese öppet och oscensurerat här på familjeliv. Samtidigt så himla skönt att bara få pysa ur och fundera med andra i samma situation. Men- galet egentligen 🤣

Jag tycker det ser ut som att kontrollstrecket fortfarande är lite starkare, men det blir nog väldigt snart helt positivt!!!

Den här månaden körde vi på varje dag från att jag märkte ökning tills att äl hade varit haha... Men förut har vi kört på varannan dag hela fertila perioden bara. 

Visst är det lustigt! Men så otroligt skönt.
  • Elisand

Vilka tidiga test rekommenderar ni?
    Kollat på graviditetskollens hemsida (beställt där förut) och står just nu mellan 2-pack av clearblue digital ultratidigt eller clearblues vanliga ultra-tidiga stavar (fanns ett tre-pack med ett digitalt med veckoindikator). Har ni använt nån av dom? Känns som att man hör ofta om spökstreck på clearblue???

• Elisand

Ahh hur får man tiden att gå fortare? Hatar den här väntan när man inte kan göra eller påverka något? Beställt lite grejer från apoteket nu istället och ett testa-tidigt-test är med där i beställningen. 

• Elisand
    Rhea skrev 2025-03-29 00:49:46 följande:
    Åh jag vet... jag har inget bra svar, känns som att göra olika varje månad. Nu har jag bara försökt förtränga, men att shoppa tester och vänta på dom har defenitivt varit en annan strategi. ❤️ Snart så!!

Jag hade en liten blödning idag 10 DPO. Hade det förra gången också, så behöver inte vara nidblödning, även om det känns ganska troligt ändå... Får hoppas att den stannar kvar den här gången!
    Tack för stöttning. <3
    Hoppas det är en nidblödning! Är ju rätt i tid!!  Har du planerat när du vill testa?
  • Elisand
    Rhea skrev 2025-03-29 17:09:54 följande:
    Hoppas! Jag tänkte nog börja 4 eller 5 april, har bim 6 april, men brukar alltid vara sen, så vill inte bli besviken heller. När tänkte du börja köra?
    Jag har som plan att testa på onsdag, det är väldigt tidigt äl+10 men det är min födelsedag så hoppas på världens bästa födelsedagspresent. 
  • Elisand

Negativt på testa-tidigt-testet idag äl+10. Försöker verkligen aktivt att inte vara besviken och tappa hoppet men det är svårt.. ❤️ 

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-02 10:54:52 följande:
    Så tråkigt 😢 Hoppas du kan få en bra födelsedag ändå ❤️
    Jag tror också jag fick negativt idag på 10 dpo, än kan man inte räkna bort det eftersom dag tio fortfarande är en vanlig implantationsdag. Håller tummmarna att du får ett positivt till helgen 🙏❤️

För min del är jag väldigt kluven till vad jag vill. Vår son var så liten i julas , men till julen förstår han mer och vill gärna fira jul med honom utan ett lillasyskon som tar allt fokus. Men vi försökte denna månaden eftersom vi inte vill kunna ångra oss att tänk om vi bara gett det en chans i efterhand. Vi har aldrig blivit gravida snabbt innan så kändes osannolikt att det skulle ta sig på första försöket. Vi försökte förvisso halvdant förra månaden men då kom mensen på 6 dpo.
    Tack för pepp <3 Har kunnat släppa det under dagen faktiskt! Vi får se. Hade en bra känsla fram tills imorse då, men hoppet kommer inte lämna mig helt förrän tempen dippar eller mensen kommer. 

Förstår dina tankar! Skönt att mensen inte kommit än iaf, över 10 dagar är väl en bra lutealfas om jag förstår det rätt, om man tänker på din förra cykel!! Jag försökte tänka imorse att det gör inget om jag är gravid för vi har båda jobb som är väldigt hektiska i just december och kring julen så på det sättet skulle det vara skönt med bf i januari istället. Men vi vill inte vänta med försöken, precis som du säger att inte behöva ångra sig.
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-02 21:03:09 följande:

Det är ändå ett lugn i att man gjort vad man kan och är det meningen att bli en julklapp så blir det 🙏
    Hoppas 2026 ger er bebis om mensen kommer. 

Jag är superglad att jag har ägglossat och lutealfasen är mer normal, är i och för sig första cykeln med progesteron så hjölper förhoppningsvis till. Är i efterhand inte säker att jag hade ägglossning förra månaden min apple watch visade hög temp men det gjorde den flera omgångar innan ägglossning denna cykeln också. Men var seg att gå upp efter äl denna gången. Men denna cykeln tempar jag manuellt också, vilket var skönt så jag fick bevis på äl innan jag började med progesteron. 

Längtar så till helgen och få ett slutgiltigt svar 🙏

Tyvärr blev det ingen bebis-julklapp för oss, mensen kom idag. :( Känns jobbigt att det inte blev någon 2025-bebis för oss, men hoppas som du att 2026 är vårt år. 

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-02 21:03:09 följande:

Det är ändå ett lugn i att man gjort vad man kan och är det meningen att bli en julklapp så blir det 🙏
    Hoppas 2026 ger er bebis om mensen kommer. 

Jag är superglad att jag har ägglossat och lutealfasen är mer normal, är i och för sig första cykeln med progesteron så hjölper förhoppningsvis till. Är i efterhand inte säker att jag hade ägglossning förra månaden min apple watch visade hög temp men det gjorde den flera omgångar innan ägglossning denna cykeln också. Men var seg att gå upp efter äl denna gången. Men denna cykeln tempar jag manuellt också, vilket var skönt så jag fick bevis på äl innan jag började med progesteron. 

Längtar så till helgen och få ett slutgiltigt svar 🙏

hoppas det hjälper med progesteronet! Håller tummarna för helgen <3

hinner med en bim till i augusti så lägger in mig:
    31/3 - Nanathalie 
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    10/4 - Ärtis
    <chrome_annotation role="link" style="border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: dotted; pointer-events: none; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0);">12/4 - AngieF
    <chrome_annotation role="link" style="border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: dotted; pointer-events: none; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0);">13/4 - Hoppaspånr3 
    <chrome_annotation role="link" style="border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: dotted; pointer-events: none; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0);">13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    17/4 - Nov91
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    22/4 - Zozoi
    25/4 - Silence 
    26/4 - Önskan97
    27/4 - Aisof
    29/4 - lillablommanivinden
    29/4 - Rumpetrollet
    29/4 - Elisand
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo

• Elisand
    Anonym (Lily96) skrev 2025-04-03 10:01:19 följande:

Min mens kom igår kväll. Blev gråtkalas här hemma. Kändes extra jobbigt just för att det inte blev en bebis det här året. Försöker hålla humöret uppe men känns verkligt tufft idag. Stor kram till er som går igenom samma sak!

Håller tummarna för alla andra här inne! Statistiskt sett borde det bli några plus denna månad.

En fråga - har ni andra berättat för er omgivning att ni aktivt försöker? Upplever ni stöd eller blir det mer press? Vi har det som vår hemlighet men upplever att folk i omgivningen ser bebis som en beställningsvara.

Kramar från en som känner likadant! Det är verkligen en tuff dag idag :( 

Vi har berättat för några vänner och för min familj men inte hans. Tycker det känns jobbigt att behöva vara tyst om det när det är en så stor del av mitt liv just nu och något som verkligen känns jobbigt. Känner inte alls att det blir en extra press att de vet om det utan verkligen tvärtom. Tycker snarare det är jobbigt att inte berätta för hans familj för de tjatar om barnbarn och verkar verkligen se det som en beställningsvara. Svärmor har till och med sagt att ?ni får rappa på lite?. Men det är inte aktuellt att berätta att vi försöker, det vill inte min man och jag förstör honom. 
    Det har förändrat allt att jag gick med här på FL och får prata med folk som går igenom samma sak. Jag skulle Såå vilja berätta för nån kollega, det tär på mig att inte säga sanningen om hur jag mår. Men tror inte jag kommer säga något.
    hur har du tänkt?

• Elisand

Mensen slut idag, så snart börjar vårt 8e försök för första barnet här <3 Jag har bara ett äl-test kvar och jag tror inte jag kommer köpa nya till den här månaden utan kör lite på känsla (men tempar). Blir nog försök till varannan dag så fort jag får tecken på fertilt sekret.

• Elisand
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-04-10 15:43:58 följande:

Hej! 

Kommer med här igen (från mars-tråden) tyvärr. Plussade 24:e mars, hann vara på hälsosamtal samt läkarbesök men tyvärr förblev mina grav-tester svaga och stannade på v.1-2 för att sedan övergå till ?icke gravid?. 2 april började jag blöda och mg var ett faktum. Försöker hitta rätt med äl och är osäker på BIM men det bör hinna bli i april. Tror jag kommer ha äl under helgen. Väntar dock med att skriva in mig på listan tills jag vet 😊

Lycka till allihopa✨

Beklagar missfallet <3 håller tummarna att det går fort med ny gravidititet som stannar!
  • Elisand
    Anonym (Önskanomentill) skrev 2025-04-11 18:38:20 följande:
    Tack testade och fick hög 17.1. Hur högt kommer  du när du har ägglossning?
    Såhär har det sett ut för mig i premomappen:
  • Elisand
    Lillablommanivinden skrev 2025-04-15 16:45:11 följande:

Idag har jag inte kunnat dricka kaffe pga illamående, det blir bättre mot kvällen. Tjejmagen buktar ut och känns spänstig som vid mina tidigare grav (kunde inte känna livmodern på första men på andra). Haft molvärk lite överallt och bak i ryggen, inte mensvärk. Det känns verkligen som att jag är gravid! Den här väntan är så jobbig men jag måste vänta med att testa för jag orkar inte bli ledsen nu är jag glad och hoppfull ❤️

Åh men det låter ju verkligen lovade ❤️
Svar på tråden BIM April 2025