• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Enlite sladdis
    Annpor skrev 2025-03-09 19:15:41 följande:
    Exakt samma känslor i att få börja om här med. Vi känner samma, att vi inte heller gör uppehåll för tänk OM man skulle ha bästa förutsättningarna till ett plus just denna månad, och så har man inte ens försökt ?bara för att man inte ville ha barn sent på året?.

Vilken månad som helst på året är en fin månad för ett barn att födas ❤️. En Decemberbebis kan nog vara mysigt ändå, att få längta till något i slutet på året...
    Så skönt att inte vara ensam att tänka så. Jag är inte purung heller så känner mig stressad. 

Ju mer jag tänker på det så är de som du säger. En liten december bebis att längta till, något litet mysigt när de är som märjast!
  • Berriesweet
    Enlite sladdis skrev 2025-03-09 20:37:16 följande:
    Så skönt att inte vara ensam att tänka så. Jag är inte purung heller så känner mig stressad. 

Ju mer jag tänker på det så är de som du säger. En liten december bebis att längta till, något litet mysigt när de är som märjast!
    Jag har alltid velat ha en vårbebis så min första tanke var att det var lite tråkigt att det blir en decemberbebis nu om det blir ett plus denna månaden som kommer, men samtidigt vet man verkligen aldrig. Den kan komma för tidigt och bli en novemberbebis eller för sent och bli en januaribebis beroende på när man har BF 🥰 Längtan är för stor för att bry sig om det nu, relaterar till er! Tänk bebisbubbla i mörkret och sen vårpirret när bebisen är 3 månader och en underbar sommar framför sig! 
  • Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-09 19:11:52 följande:

Fint men samtidigt också tråkigt att vi hängt i så många trådar tillsammans. ❤️ Hoppas att det är vår tur nu! Hur gammal är du och varifrån landet kommer du?Kom på att jag själv startade tråden men glömde skriva kort om mig. Hade ett missfall i September, en bebis som föddes stilla i v39 i februari 2024. Sen har det gått trögt med att få ett plus. Så frustrerande när det är det enda man vill? Ser att din historia mot en bebis i famnen inte heller varit den lättaste. 

Nu är det vår tur! Tror på oss och på en Decemberbebis! 

Jaa det är tråkigt men så fint med stödet man får här♥️♥️ 
    hoppas det är vår tur denna våren ♥️ 
    Jag är 32 och bor på västkusten☺️ Dudå? 
    Din historia glömmer man inte i första taget.. det tuffaste man kan gå igenom gällande graviditet tror jag♥️ Min mamma berättade när jag låg sjukhuset efter mitt X att hon födde ett barn stilla i vecka 36. Såg på henne hur det fortfarande gör henne ledsen fast det är över 40 år sedan.. 

Men du hade inte fått någon direkt hjälp från vården eller hur var de? ♥️ 

• Annpor
    Siripiri skrev 2025-03-10 07:19:59 följande:

Jaa det är tråkigt men så fint med stödet man får här♥️♥️ 
    hoppas det är vår tur denna våren ♥️ 
    Jag är 32 och bor på västkusten☺️ Dudå? 
    Din historia glömmer man inte i första taget.. det tuffaste man kan gå igenom gällande graviditet tror jag♥️ Min mamma berättade när jag låg sjukhuset efter mitt X att hon födde ett barn stilla i vecka 36. Såg på henne hur det fortfarande gör henne ledsen fast det är över 40 år sedan.. 

Men du hade inte fått någon direkt hjälp från vården eller hur var de? ♥️ 

Verkligen, så fint! Känns bra att kunna bolla med andra också. Jag är 33 och bor i Norrland! 😊

Ja, det har varit och är fortfarande tufft. Det är nånting man kommer få bära med sig hela livet, precis som din mamma också fortfarande gör. ❤️

Nej precis. Ingen större hjälp. Får kontakta dom med hjälp när ett år har gått (från September räknat när vi fick missfallet). Känts som en enorm uppförsbacke. Försöker ändå vara positiv, nån gång kommer jag ha en bebis i min famn. En levande bebis. Då spelar ju vägen dit ingen roll - även om den är jobbig nu. 
  • Annpor
    Enlite sladdis skrev 2025-03-09 20:37:16 följande:

Exakt så! Att få vara inomhus i värmen med en liten liggandes på bröstet, mitt i Decembers karga vinterskrud utanför fönstret. 

Hur gammal är du? 😊 

• Rumpetrollet

Kudos till er alla som kämpar! Håller tummar åt oss alla!

Kanske ska göra en liten presentation om mig med. Har hängt med några trådar nu och det känns så skönt att inte vara lika ensam. När andra plussar inger det hopp och när andra kämpar och det inte går, så känner man sig i alla fall mindre ensam. 
    Är 34 år och är inne på snart 2 års försök till ett syskon till våran 3-åring. Hade två MA som upptäcktes v 13 det första året, men sen snart ett år av negativa test. Pendlar mellan att känna att det klart att det kommer att gå vägen, till mer hopplöshet när ytterligare en mens dyker upp. 

• Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-10 08:47:25 följande:
    Verkligen, så fint! Känns bra att kunna bolla med andra också. Jag är 33 och bor i Norrland! 😊

Ja, det har varit och är fortfarande tufft. Det är nånting man kommer få bära med sig hela livet, precis som din mamma också fortfarande gör. ❤️

Nej precis. Ingen större hjälp. Får kontakta dom med hjälp när ett år har gått (från September räknat när vi fick missfallet). Känts som en enorm uppförsbacke. Försöker ändå vara positiv, nån gång kommer jag ha en bebis i min famn. En levande bebis. Då spelar ju vägen dit ingen roll - även om den är jobbig nu. 

Verkligen! man känner sig inte så ensam i ^ misären ^ .. ♥️ samt att prata om det med sin gubbe är inte riktigt samma som att prata med andra kvinnor. Orkar heller inte störa ens kompisar heller med allt detta 😅 några av dem har inte ens barn eller har inte försökt så då är det också svårt för dem att förstå vad man går igenom. Blir tokig när dem säger ^ ba slappna av, tänk inte så mycket ^ ??.. lätt för er att säga 😒 

ja♥️♥️ 

Tycker faktiskt det är enormt dåligt av vården.. jag köper det om man är typ 25, men med tanke på vad det står på 1177 gällande typ fertilitet efter 35 och större risk för kromosomfel osv är det kanske en god idé att ändå hjälpa någon som dig och mig som är 30+. 

Det kommer du ♥️ min förhoppning är att progesteronbrist är mitt problem och ska börja med såna vagitorier efter ÄL. 

• Elisand

Hej! Fick mens i helgen så hoppar in här från mars-tråden.

Det här blir vårt sjunde försök för första barnet. Är verkligen inne i en period av att det här känns jättejobbigt, så är skönt att få vara med i trådar där andra är i lite samma situation.

Skulle jag bli gravid den här cykeln skulle det vara precis exakt 5 år sedan jag blev gravid första gången (oplanerat) som slutade i missfall. Jag längtar så mycket, men det känns så hopplöst. Även fast jag vet att det såklart är många som försökt mycket längre. Alla i min omgivning har blivit gravida på första eller andra försöket, så det känns ensamt. :( 

Hur håller ni hoppet uppe som försökt några gånger redan? <3

Min cykel varierar en del så det blir enligt preliminär ägglossning här så får jag ändra, använder ägglossningstest och bbt andra månaden nu.

BIM-lista

5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet

9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    14/4 - Loppan2025
    30/4 - Siripiri

• Anonym (Hoppaspånr3)

Hej!
    Jag har fått mens idag så nya tag nästa månad o hoppas på en julklapp ❤️

Sambo 2 barn sedan tidigare och ett bonusbarn. Vi har försökt sedan september och blivit gravid 2 gånger (ett MA och en tubarabort och blev inlagd på sjukhuset med smärta). Har nu haft två cykler utan graviditet

Blir snart 37 år o sambon 32 så känner mig lite stressad då jag inte är en ungdom längre 

BIM-lista

5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet

9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    14/4 - Loppan2025
    30/4 - Siripiri

• Anonym (Anonym)

Hej! Ville bara kolla med er om ni kan ana en skugga. Är alldeles för tidig och vet att jag bör vänta ett par dagar till innan jag testar. Men har en känlsa att jag är gravid ink att jag har haft molvärkar nån vecka efter ägglossning vilket aldrig hänt innan! Har tagit Clear blue ultra tidigt förut och har varit helt blankt när jag inre varit gravid. Tacksam för svar!
Svar på tråden BIM April 2025