Inlägg från: Anonym (aa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aa)

Sexlösa äktenskap (stämmer detta?)

Nu är jag inte i ett äktenskap, men väl i en relation (10+ år). På grund av medicinska skäl har vi inte sex, inte haft på c.a 5 år. Jag har tillstånd av min tjej att ligga med andra om jag vill, vi har öppnat upp det så. Jag försöker dock aldrig få till det för jag vet att ingen annan varit intresserad.

Vet inte om du tänkte så TS, men jag kände mig lite träffad utifrån vad du skrev.

• Anonym (aa)
    Tecum skrev 2025-03-09 18:55:37 följande:

Jag tror att män i sexlösa äktenskap som varken vänstrar eller separerar har lägre sexlust än genomsnittliga män, alternativt tycker det räcker med att onanera istället.
    Så jag tror inte på teorin att de är knäckta och tar på sig skulden, även om det tär på självkänslan.

Spelar ju mindre roll hur stor sexlust man har, vill ingen ligga med en så får man hålla sig till onani.
  • Anonym (aa)
    c8ffee skrev 2025-03-09 19:19:01 följande:

Jag är man 61 och lever i ett sexlöst äktenskap sedan sju år sedan. Min sexlust och längtan efter beröring är enorm. Jag har inte varit otrogen sedan vi träffades men tanken har funnits för jag längtar så. En hand som tar mig i nacken och ett ben som läggs över mitt när man sitter i soffan. Vad mer kan begära? 

Det pratas om att onani skulle vara ett substitut för sex men det är helt fel. Jag onanerar lika mycket som jag gjorde då jag var inte var gift. 

Onani är inget substitut, men det är vad vissa av oss får nöja oss med. Sex är ingen rättighet.
  • Anonym (aa)
    Snälla Killen skrev 2025-03-09 20:46:58 följande:

Är man i en relation med någon man litar på, men som inte är intresserad av just sex så kan man göra som jag och min fru gör ibland. Öppna för möjligheten att träffa andra ibland...

Man kan inte begära av sin partner att vara återhållsam samtidigt som man inte själv släpper till alls.

Jag ser inga konstigheter med att ha sex med någon annan utanför förhållandet ibland, i samråd med sin partner såklart.

Ibland kan det även bli en trekant ^^

Det förutsätter givetvis att andra vill ligga med en, annars är det en bra lösning, det håller jag med om.
  • Anonym (aa)
    Anonym (Hylle) skrev 2025-03-09 21:16:11 följande:
    Aldrig hört talas om. Låter som någon som pratar i nattmössan.
    Gäller mig.Så det finns.
  • Anonym (aa)
    Snälla Killen skrev 2025-03-10 22:28:39 följande:
    Det finns tonvis med villiga människor (oavsett ålder) som vill ligga 🙃.

Så länge man sätter upp tydliga regler och tillåter alla inblandade att njuta av livet, så är halva inne 😉
    Det finns det säkert, men inte med vem som helst. Varför skulle jag bli vald när det finns hundratals alternativ som är mer attraktiva?
Svar på tråden Sexlösa äktenskap (stämmer detta?)