Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Mentat skrev 2025-03-16 18:21:26 följande:
    Jo. Ryssland försöker ju just nu och har redan annekterat delar av Ukraina och skälet till att man inte tagit hela är förstås ukrainarnas motstånd mot invasionen. Det är du rimligen medveten om.

Kina hotar ständigt att annektera Taiwan, man vill annektera Senkakuöarna från Japan och man har redan de facto annekterat ett stort antal av Paracel- och Spratleyöarna i sydkinesiska havet genom att bygga anläggningar på dem och man vill helst säga upp fördraget i Peking 1860, som gav Ryssland landet söder om Amur.

Taiwan borde vara välkänt, de andra fallen må vara hänt om du inte känner till. Det går ju inga demonstrationståg på gatorna och skanderar "Stoppa Kinaimperialismen!". Den lever dock och frodas, tyvärr.
    Ryssland och Ukraina är inte allierade 😂
  • Anonym (Antiextremist)

Uppenbarligen är det Israelvänner och högerextremister som stödjer Trump och hans mycket fientliga politik mot bla EU och därmed även Sverige. De är svenskfientliga.

• Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-16 18:39:53 följande:

Världen är inte svartvit. Stödjer man Trump om man kan diskutera både bra och dåliga beslut och saker han har sagt?

Måste man brinna av hat och förakt för att få vara med i din klubb?

Trumps politik är sådan, svart eller vitt.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-16 19:26:36 följande:
    Du anser det. Hur är din värld då? Skulle du själv kunna stå för att han även lyckats med vissa saker som politiker?
    Min värld är absolut inte svart vitt. Varför skulle jag stå för något som gagnar bara extremister och hotar världens fred och välmående? Det är mycket anmärkningsvärt att det finns svenskar som stödjer någon psykopat som är ett hot mot Sverige. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-16 21:00:58 följande:
    Har Trump enligt dig gjort eller sagt något bra? Någonsin?
    En av Hitlers första åtgärder efter maktövertagandet var att bekämpa arbetslösheten, som var extremt hög under Weimarrepubliken. Genom stora offentliga byggprojekt, som utbyggnaden av motorvägsnätet (Autobahn), lyckades han sänka arbetslösheten avsevärt. Projektet skapade jobb och förbättrade Tysklands infrastruktur, även om det också använde tvångsarbete från koncentrationsläger och krigsfångar. Behöver jag säga mer?
  • Anonym (Antiextremist)
    Tecum skrev 2025-03-16 21:18:04 följande:
    Din jämförelse mellan Trump och Hitler säger en del...

Hur ska Trump minska arbetslösheten i USA när han startar handelskrig som sabbar världsekonomin, minskar exporten från USA och tvingar deras företag att säga upp folk eller lägga ner? Turismen är ännu en sektor som kommer att rasa. Dessutom stoppar han gröna investeringar som gav en massa jobb under Biden men som nu ger arbetslöshet.
    Jag kanske var otydlig...Jag anser att Trump är som Hitler. Även om han gjort något litet bra, drunknar det i ett hav av allt dåligt han gör. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-16 21:31:19 följande:
    Att jämföra Trump med Hitler påvisar bara hur verklighetsfrånvänd och påverkad man är av det mediala klimatet vi har här i Sverige.

Hitler tog i princip över hela Europa med våld. I kriget dog nästan 50miljoner människor varav 6miljoner judar som fördes till arbetsläger där dom slet ut guldtänder och annat av värde och gasade och grävde ner dom.

Kan bara en smärre överdrift att jämföra Trump med Hitler, eller?
    Du är väl svensk? Litar du mer på Fox News kanske? Eller är det Trump som är att lita på? 

Trump är precis i början av sitt mandat och har redan orsakat kaos när han lovar att erövra andra länder. Inte ens Hitler lyckades göra det på så kort tid. Ger man Trump mer tid kommer han att överträffa Hitler.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tecum skrev 2025-03-17 18:29:29 följande:
    Vad menar du med att ingen här försvarar Trump här är ju ett helt gäng med Tow2Mater i spetsen som inte gör annat än försvarar honom? Ni säger "jag stöttar inte Trump men..." och sen radar man upp allt han gjort som man gillar men tiger om  att han ljuger om att Ukraina startat kriget, att han och Putin delar upp Ukraina som kolonialmakter gjorde på 1800-talet, att han ska annektera Grönland och Kanada med mera med våld och att han gör en ordlista med förbjudna ors i bästa Orwellstil. 

Alltså stöttar man Trump på alla upptänkliga sätt och hånar demokratierna i Europa.
    Haha så sant. Det är som att de lever i en annan värld som i andra inte ser.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA