Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Anonym (Oj) skrev 2025-03-19 06:33:31 följande:

Det är ju det du insinuerar. Men som vanligt vågar du inte svara på en direkt fråga. Var den för svår?

Läs kommentarerna på denna sida, med start av kommentar #181 så kanske du förstår varfor den är helt irrelevant.
  • Tow2Mater
    Anonym (Oj) skrev 2025-03-19 11:48:10 följande:
    Fast du brukar alltid gnälla på dom som inte följer trådens ämne. Här gör du samma sak och då är det ok? 
    Tyvärr är jag inte helt perfekt. Jag tyckte faktist det var intressant i sammanhanget att visa att de har nu kommit tryggt hem.
  • Tow2Mater
    Anonym (Oj) skrev 2025-03-19 16:33:14 följande:
    Förstår att du griper efter halmstrån för att kunna hitta något positivt om Trump fast det nu blev fel. Du får gärna tro att de hade blivit kvar i rymden om han inte blivit vald, men sprid inte lögnen. 
    Jag kan komma på mycket bra Trump gjort och gör, jag behöver inte gripa efter några halmstrån. Det var en specifik fråga till en specifik skribent, som verkar ha svårt att själv komma på något enda litet bra som Trump gjort/gör. Så jag gav ett dagsaktuellt färskt exempel på en liten sak jag i min enfald faktist trodde var något som vi alla kunde enas om är positivt. Men tydligen inte.

Trump kunde faktist låtit dem vara kvar i rymden tilsl NASA själva kan ta hem dem med sina egna resurser.

Vad någon annan - som om de blivit valda - skulle gjort eller inte, är totalt irrelevant i sammanhanget, och vill ni diskutera det varsågod, men det var inte del av frågan här som jag kommenterar.
  • Tow2Mater
    Tecum skrev 2025-03-19 21:38:30 följande:

Trumpvännerna blir alltmer trängda och har väldigt svårt att motivera varför de gillar honom. Svamlet om astronauterna är ett bevis på det. Samtidigt vill de inte riktig erkänna ATT de gillar honom utan ägnar sin mest åt att angripa andra. Trumps inkompetens blir allt svårare att bortförklara, inte konstigt då han visar prov på den mest varje dag. Jag tror att många amerikaner är lika förvirrade som personerna här, Trump lägger sig platt för ärkefienden Ryssland, hur känns det för veteraner i försvarsmakten som ägnar ett liv åt att bekämpa dem?

Du förstår inte varför jag gav exemplet om astronauterna? Verkligen?? Wow.

Jag skulle kunna ge dig många saker jag gillar med Trump, men du skulle knappast hålla med mig om du inte ens kan se det positiva i astronautexemplet.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-03-20 00:11:01 följande:
    Märkligt att det klassas som en sjukdom i USA att ha en avvikande åsikt om vem som ska styra landet.

Här i Sverige kallar vi det för opposition.
    Då har du inte läst om syndromet. Du verkar förstå fel.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-03-20 00:54:20 följande:
    Då har du inte läst om opposition. Du verkar förstå fel.
    Om det är opposition tycker jag synd om er.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-03-20 20:05:15 följande:
    Den som inte stödjer styret kallas opposition och man har ingen sjukdom om man inte gillar hur landet styrs och ideologin bakom besluten.
    Jo jag förstår det. Du pratar om opposition, det är inte samma sak som TDS vilket jag pratar om.

TDS:
    "Trump Derangement Syndrome (TDS) är ett mentalt tillstånd där en person har drivits till vansinne på grund av sin motvilja mot Donald Trump, till den grad att de kommer att överge all logik och förnuft."
    "Om Trump meddelade att han donerade varje dollar han någonsin tjänat, skulle TDS-drabbade antyda att han höll på med något skändligt, enligt TDS:s logik. Det finns ingenting ? inte en. sak. ? att Trump kunde göra eller säga att det skulle tas emot positivt" (link jag gav)

Opposition:
    "att granska och kritisera regeringen samt att formulera, och erbjuda medborgarna, politiska alternativ." (Wiki)
  • Tow2Mater
    Anonym (bojkott) skrev 2025-03-22 00:20:00 följande:
    Också, eller istället för? 
    Iallafall långt innan Trump blev president.
  • Tow2Mater
    nattuw skrev 2025-03-22 15:41:22 följande:
    Svensk vänster har alltid ropat varg när en Republikan valts till president i USA.
    Ja, och Hillary's (under Obama och Biden) reset button till Ryssland var det väl ingen som höjde på ögonbrynen åt.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA