Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Padirac skrev 2025-03-24 07:07:59 följande:

Ok, så du har inte läst det du länkade, det är därför du frågar?

Jo jag har last. Kanske jag inte forstar? Kan du forklara? Men tydligen kan ingen vanlighet forvantas har, allt ska bara vara hat mot dem som inte tycker som du sjalv tydligen.

Ska det tolkas som att Nordefco bara ar en vag och perifer dröm, och att en annan slags europeisk union darfor behovs?

Forresten, skippa att svara, jag forsoker inte att tjafsa utan skulle vilja forsta. Men du vill bara vara elak.
  • Tow2Mater
    Dr Nail skrev 2025-03-25 20:11:16 följande:

Det norska oljebolaget Haltbakk vägrar nu att tanka alla USA - fartyg. Där skackar vi bojkott så att det blir en kännbar mf. Och här sitter vi och diskuterar Cola Zero :\

igen?

Var läser du det den här gången?
  • Tow2Mater
    Dr Nail skrev 2025-03-25 23:10:13 följande:
    Jag läser aldrig, jag hör från mina källor.
    Var det händelsen från 1 Mars har de lite lång reaktionstid.
  • Tow2Mater
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-26 00:49:35 följande:
    Det norska oljebolaget Haltbakk är en sak och Norge en annan. 
    Med lite Sunt förnuft och logiskt tänkande kan man se att usa behöver inte Haltbakk.
  • Tow2Mater
    AndreaBD skrev 2025-03-26 12:12:39 följande:
    Och eftersom USA ändå är ett sånt viktigt land, så undrar man varför de inte kan hitta lämpliga kandidater till president-posten?  Hur vore det med någon som har erfarenhet? Istället för skådesspelare och affärsmän. Okej, Reagan hade väl vissa framgånger och Arnold Schwarzenegger var så populär som guvernör i Kalifornien att man helst ville ha honom som president, men det gick ju inte. 
    Vettiga människor vill inte bli president, knappt vettiga människor vill bli politiker. Dessutom är det svårt att bli vald med en vettig balans i sin politik eftersom man inte kan attrahera alla grupper - de som vill se en balanserad politik är mycket färre än de som vill se sina specialintressen addresserade. Folk i usa röstar precis som i sverige ofta efter vad som gynnar dem kortsiktigt, det längre perspektivet är det färre som ser, än färre som bryr sig om att rösta för - för det kan helt ändras ändå vid nästa val beroende på vem som väljs in.

Men iallafall med Trump - som omän med motorsåg istället för med skalpell försöker kapa hela federala kolossen och göra den mindre och mer hanterlig finns det en liten chans att det kommer fortsätta vara bättre även igenom nästa administration, oavsett vem som tar över.

Folk har blivit mer och mer polariserade, den sista president som någorlunda kunde ena folket var George W Bush efter 9/11. Den sista som hade en balanserad budget? Vet inte, kanske Bill Clinton?

Kalifornien är på väg mot konkurs, så allt som de gör är det sista man vill ha för hela landet om man har något vett. (Som en notis till Schwarzenegger; men jag minns inte exakt vilken politik han drev.)
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-03-26 19:12:41 följande:

Schwarzenegger satt två mandatperioder om jag kommer ihåg rätt och Schwarzenegger var republikanerna kandidat vid valen. 

Jag vet vem han var, men han hade i princip en demokratisk lutande politik men ställde upp under republikanska partiet. I CA funkade det. Men jag minns inte varför och vad han faktist stod för.
  • Tow2Mater

Om Kina invaderar Taiwan, som de verkar vara på väg att göra kommer USA att bli tvugna att hjälpa Taiwan. Hoppas då europa tar fram plånboken och stödjer både Taiwan och USA, då det ligger i europas intresse fast området inte ligger georgrafiskt nära.
    Och också bojkottar alla Kinesiska varor.

Bevisen för Kinas planer att invadera Taiwan

www.aftonbladet.se/nyheter/a/W018aG/dataexpert-usa-kan-stanga-ner-danmark-om-gronland-inte-saljs

• Tow2Mater

Europas och Kinas långvariga handelstvister och tullar kommer kanske nu mynna ut i att Kina och europa kommer att samarbeta inom jordbruk, kärnenergi, flyg och rymd, samtidigt som man utforskar innovativa industrier som artificiell intelligens, digital ekonomi, intelligenta uppkopplade fordon, grönt väte och biotillverkning.

L
    åter ju underbart..... Europa vill avskärma sig från USA, och närma sig Kina ännu mer.

www.france24.com/en/asia-pacific/20250328-france-china-meet-trade-disputes-ukraine-peace-talks-russia-bilateral-foreign-minister

Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA