-
Nej, han/hon har rätt. Du försvarar precis allting som Trump gör. Hänger det ihop med att du sympatiserar med Israel och Netanyahu och att Trump vill fördriva palestinier från Gaza? Eller är det Trumps högerextrema ambitioner som lockar?Tow2Mater skrev 2025-03-17 18:33:03 följande:Du har fel. Bara för att man inte skriver om det man inte håller med Trump om betyder inte att man stöttar eller försvarar allt han gör.
-
Haha nej då. Det är klart och tydligt för de som känner dig sedan tidigare dvs som vet vad du brukar skriva i andra trådar.Tow2Mater skrev 2025-03-17 20:35:05 följande:Nej det gör jag inte alls. Och det har jag sagt förut till dig. Du verkar totalt döv för allt.
-
"1886 avtäcktes Frihetsgudinnan i New York som var en gåva från Frankrike till USA och har stått på sin plats sedan dess.Syftet var att fira landets självständighet.
Men nu vill parlamentsledamoten Raphaël Glucksmann, som ingår i den socialdemokratiska gruppen i EU-parlamentet att den återlämnas till Frankrike efter att USA valt ?tyrannernas sida?, menar Glucksmann.
? Vi kommer att säga till USA, som har valt tyrannernas sida och till amerikanerna som sparkade forskare: Ge oss tillbaka Frihetsgudinnan, sa Glucksmann vid en partikongress."
-
😂😂👍 Tragikomiskt.Tow2Mater skrev 2025-03-17 22:29:07 följande:Jag har inget behov av att rättfärdiga mig inför FL.
-
Haha. Ditt standard svar på högst relevanta frågor som du inte kan/vill svara på.Tow2Mater skrev 2025-03-18 21:23:34 följande:Mycket irrelevant kommentar.
-
Eftersom han är Israelvän och Trump vill fördriva alla palestinier från Gaza.Tecum skrev 2025-03-19 20:26:38 följande:Varför försvarar du Trump så intensivt?
-
Trådens tema är varför man gillar Trump? Trots att han hotar Sveriges säkerhet och ekonomi, finns det individer och grupper som lever i Sverige men gillar och stödjer Trump. Hur är det möjligt? Jo, det handlar om högerextrema israelvänner som i alla lägen prioriterar Israel. Så länge Trump skickar miljarder dollar till Israel och lovar att fördriva palestinier från Gaza så är han Israelvänners Gud och de skiter i Sverige.
Internationella medier, experter och opinionsbildare har varit mycket kritiska till Trumps beslut och politik, särskilt hans hantering av inrikes- och utrikespolitiska frågor. Kritiken har inkluderat hans närmande till odemokratiska regimer och hans hot om att ta kontroll över andra länders territorium. Trumps politik och uttalanden utgör flera potentiella hot mot Sverige, främst genom ekonomiska och säkerhetspolitiska konsekvenser. Men israelvänner avgudar honom. -
Jo, det handlar om högerextrema israelvänner som i alla lägen prioriterar Israel. Så länge Trump skickar miljarder dollar till Israel och lovar att fördriva palestinier från Gaza så är han Israelvänners Gud och de skiter i Sverige.AndreaBD skrev 2025-03-19 22:21:50 följande:VILKA???
Du kan inte gång på gång skriva att folk gillar Trump när det inte står någonstans.
Du som brukar skriva att andra "duckar" - du är den enda som gör detta.
Internationella medier, experter och opinionsbildare har varit mycket kritiska till Trumps beslut och politik, särskilt hans hantering av inrikes- och utrikespolitiska frågor. Kritiken har inkluderat hans närmande till odemokratiska regimer och hans hot om att ta kontroll över andra länders territorium. Trumps politik och uttalanden utgör flera potentiella hot mot Sverige, främst genom ekonomiska och säkerhetspolitiska konsekvenser. Men israelvänner avgudar honom. -
Ingen normal människa kan ta termen Trump Derangement Syndrome (TDS) på allvar. En studie från 2021 fann inga bevis för att TDS existerar bland Trumps kritiker, men däremot visade studien att det kan finnas en bias bland hans anhängare.Tow2Mater skrev 2025-03-20 20:19:27 följande:Jo jag förstår det. Du pratar om opposition, det är inte samma sak som TDS vilket jag pratar om.
TDS:"Trump Derangement Syndrome (TDS) är ett mentalt tillstånd där en person har drivits till vansinne på grund av sin motvilja mot Donald Trump, till den grad att de kommer att överge all logik och förnuft."
"Om Trump meddelade att han donerade varje dollar han någonsin tjänat, skulle TDS-drabbade antyda att han höll på med något skändligt, enligt TDS:s logik. Det finns ingenting ? inte en. sak. ? att Trump kunde göra eller säga att det skulle tas emot positivt" (link jag gav)
Opposition:
"att granska och kritisera regeringen samt att formulera, och erbjuda medborgarna, politiska alternativ." (Wiki)
Termen TDS används som en form av gaslighting, där legitim kritik av Trump avfärdas som en psykisk störning, vilket kan ses som en del av en bredare strategi och propaganda för att skydda Trump från ansvar. Psykisk störning kan användas för att beskriva Trumps egna anhängare, som försvarar honom oavsett fakta eller konsekvenser.
Så, TDS betraktas som en propagandaterm som används för att underminera kritik mot Trump genom att framställa den som irrationell eller psykiskt betingad, snarare än att adressera den på ett sakligt sätt -
Varför ska man bojkotta USA. Det handlar om vår säkerhet.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/nyJ3a5/angrar-f-35-kopet-oro-for-amerikansk-kill-switch
?De har visat att de är villiga att göra enorm skada mot fredliga och lojala allierade som Kanada bara för att de insisterar på att existera som land.?
?Jag kan lätt föreställa mig en situation där USA kommer att kräva Grönland av Danmark och hota med att avaktivera våra vapen och låta Ryssland attackera oss när vi vägrar (vilket vi kommer att göra i det läget).?
Nu uppmanar han till en gemensam EU-bojkott mot amerikanska vapensystem.
?Att köpa amerikanska vapen är därför en säkerhetsrisk som vi inte kan ta. Vi kommer att göra enorma investeringar i luftvärn, stridsflygplan, artilleri och andra vapen under de kommande åren och vi måste undvika amerikanska vapen om det är möjligt. Jag uppmuntrar våra allierade och vänner att göra detsamma.?