Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-31 19:28:57 följande:
    Nä det har jag inte. Därför var jag nyfiken och frågade om du tror att svensk media rapporterar både bra och dåliga saker som Trump gör?
    Nä, det gjorde du inte. Du utgick ifrån dina fria fantasier om andras läsvanor.

"Svensk media" håller väldigt varierande kvalité. Samnytt skulle jag inte ens torka mig i digitala röven med.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Lukas) skrev 2025-03-31 08:30:49 följande:
    Ditt påstående blir ju inte mindre felaktigt bara för att du stryker över min text
    nihka skrev 2025-03-29 12:37:48 följande:
    USA bildades genom krig - ett inbördeskrig. Kanske ett på gång igen.
    Du blandar ihop revolutionary war med amerikanska inbördeskriget knappa 100 senare
    Du förstod alltså inte att jag pratade om två olika händelser i historien, dels när USA bildades och dels när USA gick med i andra värlskriget.

Här kan du läsa in dig: google.com
  • nihka
    Anonym (Lukas) skrev 2025-03-31 14:08:43 följande:
    Vad är du beredd att satsa på detta påstående? För du tror väl på det?

En "fascistisk diktatur". USA. På tre år ska han alltså lyckas med det.

Eller så överdriver du åtminstone en liten aaaning bara
    Det går betydligt fortare än så. På bara två månader har han gjort fantastiska "framsteg" med att montera ner demokratin.

"Trump has recently targeted some of America?s biggest and most powerful law firms, seemingly for no other reason than their acting for clients who have opposed his administration."

theconversation.com/donald-trumps-chilling-effect-on-free-speech-and-dissent-is-threatening-us-democracy-253139
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-04 12:03:31 följande:

USA har inte infört nya tullar för Ryssland. 🤔

Trump menar att det redan finns sanktioner på plats som förhindrar "all betydande handel", men USA handlar mer med Ryssland än med exempelvis Mauritius och Brunei som finns med på listan.
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-09 12:49:02 följande:

Psykopat

Jag såg intervjun och tänkte precis som det är nån som har ringt honom och med putande läppar och babyröst vädjat "Please Sir". 

Han lever i sin egen drömvärld.
  • nihka
    nattuw skrev 2025-04-11 16:16:42 följande:

Något som kanske även Socialdemokrater vågar titta på är Avanza.

Sparpsykologen Niklas Laninge från Opti argumenterar för att Trump kanske inte handlar så irrationellt som det verkar. Det kan vara så att USA medvetet vill sätta käppar i hjulet för världsekonomin eftersom det skulle ge USA en möjlighet att minska budgetunderskottet utan att någon annan nation kan hota USA:s dominerande roll.

www.placera.se/nyheter/spararna-agerar-kanslomassigt--och-det-finns-en-logik-bakom-trump

Men superbra. Investera i USA då.
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-11 16:30:44 följande:
    Ja, det är skrämmande att en sådan psykopat har så mycket makt.
    Det jag vände mig emot var hur Trump som företrädare för ett land lägger sig till med löjlig röst och löjlig mimik och gör narr av vad representatner från resten av världen (70 stater) har sagt "Kissing my ass" över telefon - och då är det högst osannolikt att någon har sagt: "Please, please Sir. Make a deal. I'll do anything, I'll do anything Sir."

Det är nivån man kan vänta sig av tjafsande barn.
  • nihka
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-04-12 12:17:40 följande:

Jag anser att vi i tråden är närmre tjafsande små barn än vad Trumpen är. 

Några här tjafsar fram och tillbaka på ett litet anonymt forum till ingen nytta och Trump styr stora delar av världen.

Om du känner så kring din egen insats är det bara att sluta tjafsa och bege dig. Ingen bryr sig.
  • nihka
    Jeanette2003 skrev 2025-04-12 12:25:28 följande:

Tycker ändå det är rätt kul att folk vill bojkotta USA, men inte Kina, Saudiarabien eller andra diktaturer med slavlöner och barnarbete.

Trumphatet som piskats upp av media är verkligen galet.

Och det är bortom din föreställningsvärld att någon kan vara kritiskt till Trump eller någon annan för att de ogillar vad de gör och särskilt när det kommer från parter man har sett som sina allierade? Ja, det tog iaf ett rask slut efter 80 år.

Hen får ha det fortsatt bra på indoktrineringslägret!
  • nihka
    Jeanette2003 skrev 2025-04-12 12:42:33 följande:
    De allra flesta kollar bara svensk media. Och gör man det blir man hjärntvättad av propaganda.
    Du får lära dig engelska eller nåt annat främmande språk så du också kan bli mer av en global nyhetskonsument.

Annars om du skaffar dig lite digital kompetens finns utmärkta översättningsverktyg.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA