Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Anonym (xx) skrev 2025-04-12 12:38:01 följande:
    Jag för min del tycker det är ganska skrattretande att folk tror att de som inte gillar Trump endast förlitar sig på vad de kallar PK-media/vänstermedia. Att de inte som alla andra både kan och verkligen läser annan media.
    Eller hur! Om bara inte media var så taskiga skulle hela världen älska Trump och Trump skulle få bortåt 100% av rösterna bara man kunde komma åt taskig media. Makes sense Obestämd
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Jeanette2003 skrev 2025-04-12 12:58:10 följande:
    Som sagt, de allra flesta svenskar kollar in Joe Rogan eller Sky News AU. De allra flesta kollar bara svenska nyheter, och dessa driver just nu en fanatisk kampanj mot Trump där man i princip uteslutande bara publicerar negativa saker och bjuder inte gäster som säger negativa saker.

Naturligtvis påverkar detta svenska folket, men eftersom medierna inte ljuger så förstår folk inte att de blir förda bakom ljuset. Genom att utelämna allting som är obekvämt för den egna propagandan kan media påverka människor att tycka och tänka precis som journalisterna vill.
    "Den svenska nyhetskampanjen" tycks funka bra på amerikaner där 47% är negativt inställda till Trumps insatser som president och det var INNAN han startade sitt tullkrig.

www.cbsnews.com/news/trump-approval-opinion-poll-2025-2-9/
  • nihka
    Jeanette2003 skrev 2025-04-12 13:29:28 följande:
    Det är väl inget konstigt? Biden hade konstant över 50 % som disapprove:

news.gallup.com/poll/329384/presidential-approval-ratings-joe-biden.aspx

Fast det valde CBS att utlämna, så du tror att Trump är ovanligt hatad av amerikanerna.

Ett bra exempel på lying by omission (ljuga genom att utelämna).
    Jaha. Och vilken propaganda har dessa 50% varit utsatta för? Eller är det bara propaganda när Trump får dåliga ratings?

Och din mentir par omission (lying by omission). Det nämns inget i din källa om Trump Glad

Du har ingen aning om vad jag tror och varför. Varför inbillar du dig det?
  • nihka
    Jeanette2003 skrev 2025-04-12 13:40:20 följande:
    Men är du go eller? Läser du ens vad jag skriver eller har du redan bestämt dig för att trolla?
    Nä, trodde det - att det inte funkar för dig när man använder dina argument tillbaka mot dig. Märker du hur värdelösa de är först då?

Du klagar på att CBS utelämnar Biden i sin rapportering om Trumps ratings men det står klart och tydligt i rubriken att det handlar om Trumps ratings, inte Bidens ratings, eller klickade du aldrig på länken? Det är den blåa texten med en blå grejsimojs under bokstäverna (länk).
  • nihka
    Jeanette2003 skrev 2025-04-12 14:06:09 följande:
    Det var du som började med att påstå att Trump har låga ratings i USA, och att folk avskyr honom utan svensk medias hjälp. Då visade jag att Biden hade sämre ratings än Trump.

Då börjar du med massa rappakalja.
    Jag har sagt nothing av the sort (inget sådant). Jag skrev:

"Den svenska nyhetskampanjen" tycks funka bra på amerikaner där 47% är negativt inställda till Trumps insatser som president och det var INNAN han startade sitt tullkrig.

Det var väl du som tyckte 47% var lågt och tycker att avsky passar in där någonstanns.

Vilken hogwash? (rappakalja). Du får läsa vad det står och inte blanda in dina egna åsikter och känslor i vad andra skriver.

Det finns ingen "Svensk nyhetskampanj" utan media rapporterar. De flesta länder utanför USA bryr sig mindre om vad Trump gör för heroiska insatser med duschhuvuden och toalettspolning inom USAs gränser utan vi är mer intresserade av USAs tullkrig mot världen och militära hot mot andra NATO-länder.
  • nihka
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-04-12 17:04:21 följande:
    Du känner att du gör skillnad?
    Varför är du på ett diskussionsforum om du tycker alla diskusioner är meningslösa? Är det för att lufta gnällspiken?
  • nihka
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-04-12 17:18:04 följande:
    Biden var ju  dement. Det kan inte Trump skylla på. Han är bara dålig.
    Med USAs förkärlek till geriatriska presidenter är det stor risk att de också är i olika grad dementa innan de ger sig. Innan Regan gick var det ju pinsamt.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-04-12 17:21:17 följande:
    Ja, och ett aktuellt exempel är ju hur Aftonbladet helt förvränger vad som rapporteras; de anser 'to collect information involving anti-religious bias during the last presidential administration and will collect examples of anti-Christian bias through anonymous employee report forms' är samma sak som 'Anställda vid USA:s utrikesdepartement ska rapportera kollegor som uppvisar en ?anti-kristen inställning?.

www.politico.com/news/2025/04/11/state-report-anti-christian-bias-033535

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt 
    Men de anställda ska ju rapportera genom formulär incidenter där de anser att kollegor visat antikristen inställning. Typ som jag kan anmäla dig om du inte ville ha avslutningsfesten i kyrkans lokaler, så får du förklarar dig medan jag kan vara anonym. Hur nice känns det?
  • nihka
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-04-12 18:48:32 följande:
    Att säga vad man tycker om olika saker, men jag har ingen vanföreställning om att mina åsikter kommer förändra eller påverka andra.

Man får även vara ödmjuk inför att världens ledare är betydligt mer insatta och troligen mycket smartare än du och jag som mest sitter och gnäller på ett obetydligt forum.
    Bra att du inte har några vanföreställningar angående dig själv och dina insatser så då är det bara att adressera de du tycks ha om andra.
  • nihka
    Anonym (Aw) skrev 2025-04-12 18:47:14 följande:
    Han har köpt aktier i tesla och är riktigt bitter över bojkotten pga av Elon och Trumps tullar som fått aktien att rasa, Det är därför han är här och gnäller. 
    Aha. Och lever på hoppet om en snar återhämtning som grusas mer och mer för var dag som går.

Nu blir det fler prisvärda elbilar från Kina på den europeiska maknaden. Tesla är ju ingen biltillverkare utan mer en bilmonterare och utan delar från Kina är ju Musk än mer torsk.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA