Inlägg från: Anonym (Ingen bryr sig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen bryr sig)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Några här diskuterar även rätt idiotiska utspel av Trump. Som att Grönland ska bli amerikanskt och att våld inte kan uteslutas etc. Även om jag i denna tråd ses som en Trumpälskare så anser även jag att han gör och säger knäppa saker. 

Men inte bara knäppa saker, utan även bra. Så både och.

Anonym (Aw) skrev 2025-03-31 20:20:18 följande:
    Trumps budget kommer bara utöka budgetunderskottet ytterligare, precis som under hans första mandatperiod. De rika, som donerat pengar till honom, är de som kommer gynnas mest. 
    Jag har inte tillräckligt med kunskap för att avväga om Trump gör rätt ekonomiskt sett. Men hans förra mandatperiod gick ekonomin väldigt bra under hans ledning ända tills coronan gjorde att begränsningarna i landet påverkade ekonomin negativt.

Jag tror att Trump kommer påverka USAs ekonomi positivt oavsett vad vi tror just nu. Men där får framtiden utvisa vem som får rätt.

Inte så smart att sälja av Tesla nu. Elon Musk ska tillbaka till sina uppdrag i Tesla igen och det höjde aktien med 4%.

Dr Nail skrev 2025-04-02 22:10:39 följande:
    Jag sålde allt mitt USA-relaterat redan i början på mars. Ångrar inte en sekund med tanke på hur de gått.
    Det har gått ner lite, men lär gå upp igen. Precis som många andra aktier.
    Anonym (Aw) skrev 2025-04-02 23:15:21 följande:
    Inte ens Teslas styrelse håller med dig. De har sålt aktier som aldrig förr.

Tesla CFO, chairwoman, and Elon's brother sold tens of millions worth of TSLA stock | Electrek

Det du postar är från i början av februari. Jag pratar om igår. 

Det är inte bara bojkott som påverkar, utan även att Musk har arbetat för Trump under en tid. Nu ska han tillbaka och jobba med sina egna företag igen.

Dr Nail skrev 2025-04-02 23:41:41 följande:
    Tvek på den.

Jag tycker att aktiekursen ser rätt vanlig ut, som aktier brukar se ut. Dippen kring 2023 har tex inget med bojkotten att göra. Aja, vi får väl se vart det tar vägen nu.
    Anonym (Mini) skrev 2025-04-03 13:03:27 följande:
    Frågan är varför man skulle vilja handla med tesla som har så många oklarheter inblandat. Vill man ha volatilitet så finns det bättre kandidater säger jag.
    Allt med aktier handlar om oklarheter. Om man inte förstår det så ska man investera i tryggare sparformer.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-03 18:27:18 följande:
    Du är ganska ensam med sådana åsikter. Fråga Danmark eller Canada tex. Just nu är USA ett hot inte bara mot EU utan även hela världen. 
    Knäcker du extra på Dramaten? Jag anser att väldigt många andra länder är ett betydligt större hot för världen än vad USA är.
    Padirac skrev 2025-04-05 13:42:16 följande:

Tänk att det finns minst två personer som ogillar att Sverige sålde kullager till de allierade för att försvara sig mot och befria Europa från Nazityskland.

Tänk att det finns personer som bryr sig om att en för dom okänd människa trycker på tummen upp/tummen ner på ett random diskussionsforum. 
    Padirac skrev 2025-04-05 16:17:06 följande:

Ja, och att som citeras i detta inlägg bryr sin om just det

Men det är ju fortfarande mycket anmärkningsvärt att det finns minst två personer som ogillar att Sverige sålde kullager till de allierade för att försvara sig mot och befria Europa från Nazityskland.
    Folk lägger ner för mycket energi på småsaker, och med energi menar jag att man blir upprörd av detta.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA