Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

AndreaBD skrev 2025-03-22 16:34:09 följande:
    Och Hitler behövde ju inte ljuga själv, han hade ju Goebbels. 
    Ja. Goebbels är de som försvarade Hitler. Vad ska vi kalla de som genom osanningar försvarar Trump?
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2025-03-22 15:41:22 följande:
    Svensk vänster har alltid ropat varg när en Republikan valts till president i USA.
    Du har fel. Tre av fyra svenskar funderar på att bojkotta USA. Är 75% av svenskar vänster?
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-22 16:32:14 följande:
    Förtal och osanningar istället för argument. 
    Du och jag vet mycket väl att det är sant. Kommentarer som uppviglar till mord är olagliga.
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-22 17:19:08 följande:
    Kommittén där Pelosi förbjöd republikanerna att utse sina egna ledamöter till utredningen och hon istället valde 2 Trump-kritiker som Liz Cheney av de endast 2 republikanerna hon tillät vara med. De andra 7 var demokrater. Bara du tror resultatet av det blir en rättvisande rapport. Kommittén förstörde dessutom egna protokoll och påverkade vittnen i hemlighet.
    Jaha...är det bara republikanerna och Trump som enligt dig är pålitliga? 😂 Så tänker bara de mest extrema Trump anhängare. Trump tex är bevisat en av största lögnare som funnits. Under hans förra mandat ljög han i sina uttalande över 3500 gånger. När han tex gör uttalanden ljuger han 21 gånger per dag.

• Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-22 17:40:58 följande:
    Det har jag inte påstått, jag har sagt till dig tidigare att jag anser alla politiker ljuger, oavsett vilken grupp de tillhor. Men en pålitlig utredning borde vara någorlunda neutral i deltagare, vilket denna inte alls var.
    Men det handlar om USA, det var deras experter som gjorde rapporten, det var inte Iran eller Ryssland. Du kör Trumps agenda där det hävdas att det är det bara han och personer runt honom som berättar sanningen. Samtidigt bevisas det att Trump är störta lögnare genom historien. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-03-22 17:40:58 följande:
    Det har jag inte påstått, jag har sagt till dig tidigare att jag anser alla politiker ljuger, oavsett vilken grupp de tillhor. Men en pålitlig utredning borde vara någorlunda neutral i deltagare, vilket denna inte alls var.
    Men det handlar om USA, det var deras experter som gjorde rapporten, det var inte Iran eller Ryssland. Du kör Trumps agenda där det hävdas att det är det bara han och personer runt honom som berättar sanningen. Samtidigt bevisas det att Trump är störta lögnare genom historien. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-22 18:27:29 följande:

Om en person, vilken som helst, tror att Trump har gjort och sagt både bra och dåliga saker. Man ser saker ur olika perspektiv.

Den andra hävdar att han allena gjort dåliga saker och jämför honom med den värsta personen i världshistorien. Man reagerar känslomässigt och överdriver.

Vem har mest troligt rätt?

I nazityskland skulle jag inte vilja att nazisternas röst gills.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-22 19:10:39 följande:
    Aldrig läst så mycket skitsnack i så få rader. 
    Det säger också en hel del om dig. Inga argument. Det måste svida att vara israelvän men samtidigt hävda att Hitler hade demokratiska rättigheter bara för att försvara Trumps rätt att vara kvar vid makten. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-22 23:54:48 följande:
    Det här tar priset på det mest ologiska resonemang! Har du ens tänkt dig något med detta  - i så fall kan du gärna förklara detta: Hitler - demokratiska rättigheter??? Det är folket som ska ha demokratiska rättigheter (jag har just igår förklarat detta för en elev), inte ledningen.

Och för det andra har jag sagt raka motsatsen om Trumps rätt att vara vid makten. Jag skrev senast att han inte ens borde ha fått kandidera. Hur får du det till motsatsen? 
    Men snälla du, hur kort minne har du egentligen? Det var ju du själv som skrev att Hitler kunde inte avsättas innan han gjorde/beordrade alla hemska saker eftersom han inte kunde dömmas innan han gjort något fel. Detta speglar du vidare till Trump i samma situation. Hur ska du ha det? Det är ju just ditt resonemang jag ifrågasätter och du verkar nu hålla med att det är ologiskt. Logiken finns inte i dina kommentarer och det är du själv som nu kommit fram till det. Du förstår inte eller hur? 
  • Anonym (Antiextremist)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-23 07:44:06 följande:

Skönt att höra, att det var brister i lagarna som möjliggjorde Hitler.
    USA har ju en erkänt stark konstitution, som inte borde vara möjlig att förstöra . Trump bör inte kunna göra en Hitler. Vi får hoppas på det. 

Man röstade ju in en ny lag också som förbjuder presidenten att på egen hand lämna Nato, alldeles innan Trump blev president. Även republikanerna ville ha denna lag.

Donald Trump anses av många experter utgöra ett mycket allvarligt hot mot demokratin i USA. Hans presidentskap och agerande efter valförlusten 2020 har väckt stor oro bland demokratiforskare.

Trump har tex frågasatt valresultat och domstolsbeslut som gått emot honom.
    Han har ignorerat mekanismer som ska skydda mot korruption och gått till angrepp mot fria medier. Hans vägran att erkänna sig besegrad i valet 2020 och hans roll i händelserna kring stormningen av kongressen ses som direkta attacker mot valdemokratin.

Statsvetare menar att Trump uppfyller samtliga kriterier för en auktoritär ledare.
    Han har mycket bristande engagemang för demokratiska rättigheter. Han vägrar att erkänna politiska motståndare som legitima och hetsar till och tolererar våld.

Trumps återkomst som president 2025 har väckt farhågor om ytterligare försvagning av demokrati när han försöker att koncentrera makten hos sig själv.
    Det finns en mycket stor risk för att USA utvecklas i en mer auktoritär riktning, liknande Ryssland. Demokratin i USA överlever sannolikt inte med Trump. 
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA