Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

Rädd att andra ska tycka att parfymen är hemsk

Ytterst få parfymer luktar illa. Inte många luktar fantastiskt men de flesta är helt ok.

Folk är gnällspikar, använd det du tycker om och trivs med TS.

• Anonym (m)
    Anonym (urs) skrev 2025-03-17 13:20:29 följande:
    Det är så det känns, det kliar i luftrören, ögonen rinner och det svider i näsan. Det behöver inte ens vara stor mängd. Som exempel, jag var på bio i helgen. Fick sitta med min halsduk över näsa och mun, för nån idiot i närheten hade parfym på sig så jag satt och plågades i 3 timmar...
    Förstår om du inte får sympatier om du kallar andra för idioter för att de inte gör som du vill.
  • Anonym (m)
    Anonym (Love) skrev 2025-03-17 13:52:29 följande:

Jag tycker att de flesta som använder parfym, sköljmedel och parfymerat tvättmedel stinker, och jag undviker att vara nära sådana människor.

Det är alltid trevligare med folk som luktar människa än artificiell parfym. 

Artificiell? Då är det nog billiga parfymer utan äkta ingredienser du har känt
  • Anonym (m)
    Anonym (Love) skrev 2025-03-17 14:45:26 följande:

Givetvis kan det ju vara så att precis alla människor som använt parfym i min närhet, använt billiga parfymer. Oavsett har jag aldrig träffat en parfymerad människa som luktat gott, och tyvärr är ju de flesta parfymerade.

Absolut värst är dom som använder parfymerat sköljmedel/tvättmedel eller parfymerad hudkräm, det är ju högst artificiella lukter som tar  över precis allt.  

Själv använder jag ingen parfym alls, på något. 

Fast att en lukt inte faller dig i smaken är en annan sak än om det är artificiellt eller äkta. Kanske känner du inte skillnaden.
  • Anonym (m)
    Anonym (urs) skrev 2025-03-18 12:55:52 följande:

Ett skvatt om hur vad ligger till? Min nästa känner hur det ligger till. Du stinker.

Jag ska börja ta med min hund in i matbutiker, bio etc. Ska totalt skita i att det finns allergiker... Hade det varit okej? Förmodligen inte. Samma sak med dig och din äckliga parfym. Håll dig hemma eller knyt fast dig i en stolpe utanför butiken.

För min del får du gärna ta med hund i matbutiker

De äckligaste varelserna är människor. Tex tvättar inte händerna efter toan och sen tar i kundvagnarna och fingrar på allt i matbutiken, ställer tillbaka i hyllan det de kommer på de inte ska ha. Är allergisk mot människor men får ta det och kräver inte att andra ska hålla sig hemma
  • Anonym (m)
    Anonym (urs) skrev 2025-03-18 13:56:57 följande:

Det säger ju rätt mycket om dig som människa. Du är ju precis lika ego som de du ogillar.

Självklart tar jag inte med mig hunden eftersom det finns de som är allergiska! Du kanske skulle tycka om omvärlden lite mer om du var lite mer sympatisk.

Ego för att jag säger att jag får ta det även om jag inte gillar läget? Det var en konstig slutsats.
  • Anonym (m)
    Anonym (urs) skrev 2025-03-19 11:21:13 följande:
    Det finns liksom ingen logik i det du skriver så lägg ned.
    Jo det finns det. Logiken är att jag får ta det fast jag inte gillar det. Finns inget som är ego med det.
  • Anonym (m)
    Anonym (urs) skrev 2025-03-20 10:48:37 följande:
    Jag förstår inte ens vad du säger. Vad är det du får ta som du inte gillar?
    Det jag skrev om att jag tycker människor är äckliga. Det får jag ju ta ändå om jag ska gå in i en affär tex. Jag kräver alltså ingenting om att andra ska anpassa sig efter mig. Men då svarade du att jag är ego.
  • Anonym (m)
    Anonym (urs) skrev 2025-03-20 14:53:24 följande:
    Ja, om du häller på dig parfym innan du går in i en affär så är du ego, går du in med hunden på apoteket så är du ego
    Fast jag har inte gjort det? Det var inte vad jag skrev men du svarar att jag är ego?
Svar på tråden Rädd att andra ska tycka att parfymen är hemsk