• Anonym (Marika)

Rimlig fjärde dejt?

Har inte dejtat på en herrans massa år och uppskattar feedback. Båda i 45-50 års åldern, jag med stora barn och han inga barn. Vi har fått jättefin kontakt och han verkar vara väldigt omtänksam, rolig och ödmjuk.

Första dejten tog vi en lång promenad.
    Andra dejten åt vi på en mysig kvarterskrog.
    Tredje dejten bjöd jag hem honom på middag, lasagne med levande ljus och efterrätt. Det blev lite vin och han sov kvar, vi hade sex som var lite tråkigt, men med potential.
    Fjärde dejten bjuder han hem mig till sin etta. Ganska rörigt och omysigt. Han hade ljus som han inte tände. Middagen var att vi gick till McDonalds i närheten och åt där, sedan gick vi hem till honom. Betalade var för sig. Inga initiativ till särskilt mycket närhet, kel eller sex och började längta hem till mitt nästan. Upplevde ingenting av att försöka få mig att känna mig speciell eller att mitt besök var något särskilt. 
    Gör man inte lite extra för varandra längre??? Särskilt så tidigt i dejtingstadiet? Eller är det helt enkelt så att han antagligen inte är så noga med mig, att han inte är så intresserad?

Är det fel att känna sig som vem som helst eller orimliga förväntningar?

• Svar på tråden Rimlig fjärde dejt?
  • Anonym (Nej)

Svaret på din fråga är nej, männen har slutat anstränga sig. De behöver nämligen inte göra det eftersom de får sex ändå. Och när kvinnan väl börjar ställa krav eller göra slut så har de redan fått det de ville och kan gå vidare till nästa.
    Hade kvinnor slutat släppa till förrän efter en lång dejtingperiod av uppvaktande så ska du se att männen hade steppat upp. 

• Anonym (Nej)

I ditt fall tappade han intresset efter att ni haft sex, vilket gjorde att han varken ville fixa mysig dejt när du kom hem till honom eller ens ha sex igen. Han var redan mätt på dig. 

• Anonym (M)
    Anonym (Nej) skrev 2025-03-13 11:20:30 följande:

Svaret på din fråga är nej, männen har slutat anstränga sig. De behöver nämligen inte göra det eftersom de får sex ändå. Och när kvinnan väl börjar ställa krav eller göra slut så har de redan fått det de ville och kan gå vidare till nästa.
    Hade kvinnor slutat släppa till förrän efter en lång dejtingperiod av uppvaktande så ska du se att männen hade steppat upp. 

Hur länge ska man undvika sex för att veta att han inte sticker när han väl får sex?

Jag tycker tvärtom, ju fortare man inser att han är fel, desto bättre.

Och nej, alla män är inte som du tror. 
  • Anonym (Marika)

Jag älskar sex och ser inte det som att jag ska ?släppa till?. Är det en sån man som ser sex som en valuta eller handelsvara får det vara.

• Anonym (Kram)

Vilka otroligt dåliga svar du fått.

nej han verkar inte vara något att hålla kvar i och verkar inte inse att om han vill ha ett förhållande så får han anstränga sig lite mer än det han gör. Det har inget med sexet att göra utan hans intresse och värderingar. Finns massor av idioter ute i dejting poolen som inte verkar förstå hur man beter sig runt andra. Så här beter man sig inte med vänner ens.
    Om han inte är intresserad så säger man väl det och avslutar.

• Anonym (Nej)
    Anonym (M) skrev 2025-03-13 11:24:13 följande:
    Hur länge ska man undvika sex för att veta att han inte sticker när han väl får sex?
    Tills han hunnit få känslor för dig. 

Jo precis alla män utan undantag till 100% är sådana här!!!

Eller så finns det undantag - herregud vilken korkad kommentar om att alla män minsann inte är så här
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Marika) skrev 2025-03-13 11:25:35 följande:

Jag älskar sex och ser inte det som att jag ska ?släppa till?. Är det en sån man som ser sex som en valuta eller handelsvara får det vara.

Han tyckte bara inte om dig tillräckligt. Dejta hädanefter bara män som verkligen tycker om dig (och visar det genom sina handlingar). 
  • Anonym (Marika)
    Anonym (Nej) skrev 2025-03-13 11:28:30 följande:
    Tills han hunnit få känslor för dig. 

Jo precis alla män utan undantag till 100% är sådana här!!!

Eller så finns det undantag - herregud vilken korkad kommentar om att alla män minsann inte är så här
    Sex är ett av mina kärleksspråk och där behöver vi vara kompatibla för att det ska funka för mig i längden. Det plus allt annat, naturligtvis, som vanligt hyfs och tillgivenhet.
    Jag har träffat ett tiotal män genom åren som inte alls har betett sig likadant, trots att det varit rena sexträffar har romantik funnits, relationer som varat i flera år.
  • Anonym (Marika)
    Anonym (Nej) skrev 2025-03-13 11:30:14 följande:
    Han tyckte bara inte om dig tillräckligt. Dejta hädanefter bara män som verkligen tycker om dig (och visar det genom sina handlingar). 
    Så är det nog. Om inte annat är vi väldigt olika. Bjuder jag hem någon, oavsett om det är en ytlig bekant, en granne eller en dejt så gör jag det extra mysigt och välkomnande.
  • Fjäril kär

Om sexet inte var nåt att ha skulle jag vara ointresserad av fortsatta dejter 
    Potential är bara en synonym för fel val...

Det kanske är så att den du mötte hemma hos honom faktiskt var den.äkta versionen av honom.  Nu har ni träffats några gånger och vet lite mer och då kanske det faktiskt inte finns mer än så här hos denna man. Hans hem speglar ju faktiskt hans personlighet. Det du ser är det du får. 

Alla kan ju tillfälligt steppa upp vid en första och andra dejt men det är ju inget som håller i längden. 

Svar på tråden Rimlig fjärde dejt?