• Anonym (Marika)

Rimlig fjärde dejt?

Har inte dejtat på en herrans massa år och uppskattar feedback. Båda i 45-50 års åldern, jag med stora barn och han inga barn. Vi har fått jättefin kontakt och han verkar vara väldigt omtänksam, rolig och ödmjuk.

Första dejten tog vi en lång promenad.
    Andra dejten åt vi på en mysig kvarterskrog.
    Tredje dejten bjöd jag hem honom på middag, lasagne med levande ljus och efterrätt. Det blev lite vin och han sov kvar, vi hade sex som var lite tråkigt, men med potential.
    Fjärde dejten bjuder han hem mig till sin etta. Ganska rörigt och omysigt. Han hade ljus som han inte tände. Middagen var att vi gick till McDonalds i närheten och åt där, sedan gick vi hem till honom. Betalade var för sig. Inga initiativ till särskilt mycket närhet, kel eller sex och började längta hem till mitt nästan. Upplevde ingenting av att försöka få mig att känna mig speciell eller att mitt besök var något särskilt. 
    Gör man inte lite extra för varandra längre??? Särskilt så tidigt i dejtingstadiet? Eller är det helt enkelt så att han antagligen inte är så noga med mig, att han inte är så intresserad?

Är det fel att känna sig som vem som helst eller orimliga förväntningar?

• Svar på tråden Rimlig fjärde dejt?
  • Anonym (M2)
    Anonym (Marika) skrev 2025-03-13 20:05:11 följande:

Det här är min första tråd någonsin i detta forumet. Såg den andra tråden och den här mannen hade ingen katt tack och lov. I övrigt var det mycket likheter, vi kanske har dejtat två bröder 😂

Bra försök, men ingen tror dig. 
  • Anonym (a)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-13 19:46:15 följande:
    Är det samma person så riktigt märkligt att skriva en ny tråd om samma sak. 

Dessutom märklig vinkling i så fall för det är väl knappast vanligt förekommande att folk har det så äckligt hemma som i den första tråden. Så varför fråga som om det gällde alla män. Suck. 
    Har du missat trenden med "folks äckliga partner"-trådar här på FL? Den mängden trådar där någon inte tvättar händer eller byter underkläder är inte rimlig  på sistone
  • Ezmeraldah
    Anonym (M2) skrev 2025-03-13 20:15:35 följande:
    Vanligt fenomen på familjeliv. 
    Så jävla töntigt. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (a) skrev 2025-03-13 20:21:42 följande:
    Har du missat trenden med "folks äckliga partner"-trådar här på FL? Den mängden trådar där någon inte tvättar händer eller byter underkläder är inte rimlig  på sistone
    Men den här tråden handlar inte om det.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Marika) skrev 2025-03-13 20:05:11 följande:

Det här är min första tråd någonsin i detta forumet. Såg den andra tråden och den här mannen hade ingen katt tack och lov. I övrigt var det mycket likheter, vi kanske har dejtat två bröder 😂

Det brukar heta så. 
  • Anonym (Marika)

Ni får jättegärna tro att jag är samma person som den andra, jag vet liksom inte hur jag kan argumentera mot det. Förutom att jag undrar vem tusan som skulle orka hålla på så. Ingen tvingas i alla fall att svara om man tänker att detta är fake.

Men om det finns någon kvar här, hur kan jag uttrycka detta på ett vettigt sätt - känns ju lite smålöjligt att säga att det beror på otända ljus, brist på fysiska närmanden och att han hade kunnat anstränga sig mer. Jag vill ju ändå få fram det men lite mer ödmjukt.

• Ezmeraldah

Jag tycker att man ska få EN chans. Har man startat en trolltråd så ska man bli spärrad för all framtid. Tycker det är så jävla barnsligt av vuxna människor. Ni förstör ett helt forum eftersom man inte kan lita på nån enda tråd är sann. Fattar inte vad ni får ut av era barnsligheter men ni förstör för alla andra. 

Man känner liksom igen folks sätt att skriva. Några exempel: "Som idag"-tjejen. Startar tråd efter tråd om nån kille hon chattat med, men inte träffat än, som ställer in träffar och verkar ointresserad. Hela tiden stoppar hon ordet "som" på ett lite udda sätt: "vi skulle ses som idag", "han ville ses på lördag som igår" osv. Eventuellt nån norrländsk dialekt. Så fort man ser att det står "som idag" så vet man. Och så har vi "denna mannen"-tjejen. Göteborgska som, i enlighet med sin dialekt, alltid skriver "denna mannen" istället för "den här mannen" (eller möjligen "denna man" om man nu måste använda ordet "denna" i det sammanhanget). Startar trådar om killar på Tinder som bor i Norge som hon ska åka tåg till för att överraska spontant. Och hon lägger stora pengar på att bo på hotell och gråter när männen inte vill umgås. När man ser att det står "denna mannen" så vet man. Ett annat exempel är "Jämte"-tjejen. Antagligen också göteborgska som använder uttrycket "jämte" (som i betydelsen "bredvid", inte jämtlänning alltså). "Papper finns i skåpet jämte toan" och liknande. Trådarna handlar också om nätdejting och hon jagar olika killar som inte vill träffas (alternativt att nån dejt har gått på tok på nåt lite udda sätt...).

Summan av kardemumman är att det märks när samma person skriver flera likadana trådar om samma sak. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Marika) skrev 2025-03-13 21:15:13 följande:

Ni får jättegärna tro att jag är samma person som den andra, jag vet liksom inte hur jag kan argumentera mot det. Förutom att jag undrar vem tusan som skulle orka hålla på så. Ingen tvingas i alla fall att svara om man tänker att detta är fake.

Men om det finns någon kvar här, hur kan jag uttrycka detta på ett vettigt sätt - känns ju lite smålöjligt att säga att det beror på otända ljus, brist på fysiska närmanden och att han hade kunnat anstränga sig mer. Jag vill ju ändå få fram det men lite mer ödmjukt.

Men vad är problemet då? Det är väl okej att gå på McDonald's ibland? Om du gillar honom så acceptera. Vill du bli uppvaktad och ompysslad får du hitta nån annan. Läs i den andra tråden om du vill veta hur du ska avsluta för det står där. 
  • Anonym (Marika)

Men alltså? Är det inte asiatiska småpojkar så är det trollanklagelser. Hur fasen orkar man. Dels trollandet i sig och dels att ens fortsätta skriva om man nu anser detta vara en trolltråd.
    Lämnar därmed tråden nu. Till andra som bollat konstruktivt, tack! 

• Anonym (Förmågan)

Spontant tänker jag att en människa som bor i en rörig etta, inte orkar städa den och som bjuder på snabbmat inte riktigt förmår att anstränga sig....

Jag tänker att det handlar om att du inte hittat ett kap, utan någon som liksom inte riktigt förmår.

Svar på tråden Rimlig fjärde dejt?