• Anonym (Marika)

Rimlig fjärde dejt?

Har inte dejtat på en herrans massa år och uppskattar feedback. Båda i 45-50 års åldern, jag med stora barn och han inga barn. Vi har fått jättefin kontakt och han verkar vara väldigt omtänksam, rolig och ödmjuk.

Första dejten tog vi en lång promenad.
    Andra dejten åt vi på en mysig kvarterskrog.
    Tredje dejten bjöd jag hem honom på middag, lasagne med levande ljus och efterrätt. Det blev lite vin och han sov kvar, vi hade sex som var lite tråkigt, men med potential.
    Fjärde dejten bjuder han hem mig till sin etta. Ganska rörigt och omysigt. Han hade ljus som han inte tände. Middagen var att vi gick till McDonalds i närheten och åt där, sedan gick vi hem till honom. Betalade var för sig. Inga initiativ till särskilt mycket närhet, kel eller sex och började längta hem till mitt nästan. Upplevde ingenting av att försöka få mig att känna mig speciell eller att mitt besök var något särskilt. 
    Gör man inte lite extra för varandra längre??? Särskilt så tidigt i dejtingstadiet? Eller är det helt enkelt så att han antagligen inte är så noga med mig, att han inte är så intresserad?

Är det fel att känna sig som vem som helst eller orimliga förväntningar?

• Svar på tråden Rimlig fjärde dejt?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Förmågan) skrev 2025-03-13 22:20:49 följande:

Spontant tänker jag att en människa som bor i en rörig etta, inte orkar städa den och som bjuder på snabbmat inte riktigt förmår att anstränga sig....

Jag tänker att det handlar om att du inte hittat ett kap, utan någon som liksom inte riktigt förmår.

50 år och inte har några barn så... 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Marika) skrev 2025-03-13 22:05:53 följande:

Men alltså? Är det inte asiatiska småpojkar så är det trollanklagelser. Hur fasen orkar man. Dels trollandet i sig och dels att ens fortsätta skriva om man nu anser detta vara en trolltråd.
    Lämnar därmed tråden nu. Till andra som bollat konstruktivt, tack! 

Den andra tråden var roligare så kanske lika bra. 
  • Anonym ((Y))

Tänker att fram till den 4e träffen var allt ganska bra. Men  sen blev det mindre bra med hans ointresse av dig och att fånga ditt intresse för honom. Men också för dejtens omysiga atmosfär. Då var det väl en jäkla tur att han inte hade en super mysig takvåning i gamla stan och bjöd på en fantastisk middag, men med samma ointresse av dig. Då hade kanske valet att Inte gå vidare varit enkelt men att atmosfären och stämningen varit mysig och lockande för att du iaf skulle överväga att fortsätta träffa honom. Eller tvärt om, han bor hemma hos sin mamma men är super romantisk. Nu blev allt väldigt enkelt, tack men nej tack! 

• Ezmeraldah
    Anonym ((Y)) skrev 2025-03-13 22:38:36 följande:

Tänker att fram till den 4e träffen var allt ganska bra. Men  sen blev det mindre bra med hans ointresse av dig och att fånga ditt intresse för honom. Men också för dejtens omysiga atmosfär. Då var det väl en jäkla tur att han inte hade en super mysig takvåning i gamla stan och bjöd på en fantastisk middag, men med samma ointresse av dig. Då hade kanske valet att Inte gå vidare varit enkelt men att atmosfären och stämningen varit mysig och lockande för att du iaf skulle överväga att fortsätta träffa honom. Eller tvärt om, han bor hemma hos sin mamma men är super romantisk. Nu blev allt väldigt enkelt, tack men nej tack! 

Typ som i den här tråden: 

www.familjeliv.se/forum/thread/79530205-kanner-mig-lurad-av-min-perfekta-dejt
  • Anonym (Lage)
    Anonym (Marika) skrev 2025-03-13 22:05:53 följande:

Men alltså? Är det inte asiatiska småpojkar så är det trollanklagelser. Hur fasen orkar man. Dels trollandet i sig och dels att ens fortsätta skriva om man nu anser detta vara en trolltråd.
    Lämnar därmed tråden nu. Till andra som bollat konstruktivt, tack! 

En del som kommer in här på FL låter all empati fara, verkar vara här för att ösa förakt och göra sig av med negativa energier. Vilket inte fungerar, ju mer man angriper andra desto sämre mår man själv.

Jag har varit med om samma, istället för inkännande har jag fått förakt och misstänkliggöranden.

En särskild sort satsar stenhårt på att "avslöja" TS, att hen hittar på, att hen trollar, att hen inte är en hon utan en han, att hen är ute efter att bli upphetsad och onanera, att hen skrivit om samma saker gång på gång. Suck. Trist.
  • Anonym (e)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-13 22:32:34 följande:
    Förstår inte det här inlägget, vad menar du?
  • burleskburkläsk

Det här är verkligen ingen trolltråd men när man klickar in sig här tycker jag allt man blir jävligt städsugen bara sådär och då har jag inget att städa! 🤣

• Anonym (dh)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-13 22:32:34 följande:
    Inte alla dagar man hittar såna kap!
  • Ezmeraldah
    burleskburkläsk skrev 2025-03-14 10:29:57 följande:

Det här är verkligen ingen trolltråd men när man klickar in sig här tycker jag allt man blir jävligt städsugen bara sådär och då har jag inget att städa! 🤣

Det var ju du som sa att det var samma personer som i den andra tråden och att jag skulle börja med att läsa där innan jag ifrågasatte nånting? Sen anklagade du mig för att inte veta om att den andra tråden fanns. Du skrev ett långt svar med råd om regöring av kattlådan och mannens bristande hygien och dina tankar om kattens tillvaro och du ansåg att jag hade fel angående antal dejter m.m. eftersom du utgick från vad som stod i den andra tråden. Alltså hur ska du ha det?! 

TS har lämnat tråden så jag vet inte hur din städning är relevant? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (e) skrev 2025-03-14 10:24:19 följande:
    Förstår inte det här inlägget, vad menar du?
    En väldigt grov generalisering förstås. Läs det jag svarade på så förstår du.
Svar på tråden Rimlig fjärde dejt?