Inlägg från: Anonym (Mil F Hunter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mil F Hunter)

Rimlig fjärde dejt?

StudierKemi skrev 2025-03-14 20:47:01 följande:

Nej, jag är inte riktigt redo just nu. Jag kommer inte leta på allvar förrän efter åtminstone en kandidatexamen i kemi, helst masterexamen. Men jag kommer behöva mer tid i såna fall, så jag får frysa in ägg när jag är 37 år. Det rekommenderas att göra det i den åldern. Det kostar ju flera tusen varje år att ha dem frysta. Sedan behöver man inte stressa mer. I Sverige är det fortfarande lite (?) stressigt, men jag ska frysa in ägg i Polen (min mors hemland), för där finns ingen åldersgräns för hur gammal man får vara som högst för att sätta in äggen tillbaka, och bli gravid. I Sverige måste man vara under 45 år, typ. Om jag minns rätt. Jag kanske vill göra som filmstjärnorna i USA, och få barn #2 som typ 52-åring, why not? :) 

Det är jättelätt att hitta kärleken i någon ung om man är en höginkomsttagare, så varför stressa? Jag förstår inte dig riktigt. De starkare orgasmerna kommer ifrån vibrerande sexleksaker ändå, inte från penis. Jag kommer hårt som en man typ varannan dag. Nu för tiden är det inte lika ofta. Jag skulle kunna komma varje dag, jag hade så förut, men jag hinner inte riktigt, så jag drog ner på sprängfyllda orgasmer bara p.g.a. för att kunna bli höginkomsttagare. Jag har en annan mindset än många på FL. Hit dras ovanligt kåta människor, många av dem kvinnor. Jag tror att 5-10% av kvinnorna på FL ligger med pojkar, gärna när sambon tittar på, men siffran är inte så hög IRL, bara högre på FL. Så kvinnor som gillar sex brukar ofta gilla pojkar.  Varför skulle inte ärliga kvinnor gilla pojkar för?

Jag själv tycker att det låter fruktansvärt och osmakligt så som Sverige fungerar, och jag förstår att många män tar livet av sig p.g.a. det beteendet. Jag försöker liksom lösa problemet. För skojs skull. Jag kommer alltid stå fast vid att kvinnor borde ha en yngre partner. Jag ska definitivt hitta mig en ung vacker asiat, där jag blivit kär i ansiktet (inte nödvändigtvis penisen), och kärleken till facet, smala kroppen, smala midjan, snällheten, intelligensen kommer att vara så stark så jag kommer bli världens lyckligaste. Jag vill inte ha någon jämngammal, jag gör mig förtjänt av platsen som den äldre parten för att det är jag som föder barn och lider för oss båda. Förhållanden brukar spricka lätt för att kvinnan känner orättvisan i kroppen, det kan inte bli samma mellan de båda könen, så varför tvinga naturen/kvinnokroppen, till det omöjliga, och sätta ihop två jämngamla en av varje kön? Det kommer inte hålla ändå....

Vart står det att TS älskar sex? Vart står det att hon får lätt orgasm med män? Mina sextips är inte riktigt missriktade, hon sa att sexet var lite tråkigt. Jag försökte gissa då vad problemet kunde vara? Och med tanke på alla trådar som jag varit inne på 1-2 gånger i veckan så försökte jag connecta den infon jag hade med infon som TS gav. Kvinnor har i regel svårare att komma, det har vi hört förut. Kvinnor är sämre på att onanera, det har vi hört förut. Jag har också varit ung kvinna, jag tror att man inte vågar erkänna för sig själv i barnafödande ålder att man gillar pojkar, eftersom allt går i spillror då? Det blir för svårt att klara sig ekonomiskt o.s.v., det handlar om rädsla. Äldre kvinnor går all-in på pojkar, bara de kvinnor som kan onanera. Det som inte känslor kan förklara får logiken fylla i med info, varför skulle man inte gilla pojkar, ålder 16+ för? Ge mig snälla 1 enda anledning varför de inte är att föredra utseendemässigt. Eller ska rädslorna ta över när du försöker svara?

TS dejt hade en dålig uppfostran, det ser man på hela hans sätt att han sk*ter i kvinnan efter sex, om man ska tala klarspråk. Det som hände var ett riktigt svek som många kvinnor där ute tar dåligt. :( Jag är emot såna konstellationer. Jag förstår inte dem. Allt var så onödigt och dåligt. Jag tycker att kvinnan ska vara mycket äldre, eftersom hon är mest kräsen, och man väntar med sex till bröllopsnatten. Sedan får den 20 år yngre mannen tillgång till vagina trots att kvinnan inte alltid är sugen, 2x ggr i veckan. Varför gifter man sig annars, man vill ha närhet och någon som ska vara där i vått och torrt (äktenskap). Detta är det rätta sättet att göra det på. Jag förstår ingenting annat. Andra system kommer att vara som ett bord som bör ha 4 ben men 1 ben kommer att vara borta. De kommer att gå skilda vägar för att något kommer att saknas och det kommer att rasa. 

Hoppas att detta klargjorde för dig varför jag fortfarande inte är gift med en 18-årig pojke, jag är inte redo. Jag vill absolut, och jag går runt och kan få otroligt starka känslor som man bara bör ha inom äktenskap, när jag promenerar utomhus, och vill plötsligt göra jättemycket vuxet med 16-18 åringar som jag gillar kropp, ansikte m.m. på. Känslorna är där, men jag är inte redo. Men vem vill inte ha en höginskomstagare med alla hästar på plats (förhoppningsvis, alltså att man inte vill vara elak och otrogen t.ex.), om några år? En som fokuserar på rätt saker, och har råd att resa? Jag kommer absolut att hitta någon sen i framtiden, om jag fortfarande vill. 

Hur skulle du se på det om din 16 åriga dotter träffade en man 35-37år och hade ett förhållande och sex med henne.

Det är ju motsvarigheten till det du eftersträvar.

• Anonym (Mil F Hunter)
    StudierKemi skrev 2025-03-19 16:49:33 följande:

Det går att stimulera klitoris med en man, men mannen vill bara göra det 5 min, max 10, av uppenbara orsaker. För att en kvinna ska få den starkaste typen av orgasm krävs ibland 40 min stimulering med vibrationer. Ingen man ska behöva göra detta så länge, det är något som man sköter själv. Jag kan tänka mig att i framtiden kommer jag sitta och se på film med en kille och vibrationen är på på klitoris samtidigt som vi ser på film, det tar alltså tid.

Eller så cyklar jag eller han på motionscykel i långsamt tempo samtidigt som vi ser på film. För att bara sitta och kramas blir för mycket, för tråkigt, för hjärndött. Jag har alltså fullt upp med annat hela tiden. Jag blir lätt uttråkad. Men jag vet efter det här att du inte kan få lika starka orgasmer. Den saken är säker. Allt går dessutom att bevisa, man får väl koppla upp sig till en utrustning och testa senare vilka kvinnor som får starkare orgasmer, allt går att bevisa som sagt. Jag hör iallafall att du inte tillhör den speciella gruppen. Kvinnor ljuger ofta om orgasmer p.g.a. skam.

Återkom gärna när kärleken har tagit slut (vilket du inte kommer att göra av uppenbara orsaker). Såna som du som ljuger mycket vill inte att sanningen ska komma fram. Jag tror inte ens att du har någon pojkvän, du kanske inte ens är kvinna som skriver. Det hör inte till det normala att bara ge och ge sex till mannen utan att han är speciell (låt säga 15+ år yngre t.ex.), "kärleken" kommer ta slut snart m.a.o., men du kommer inte säga till när, p.g.a. skam. 

Sluta säg att 16 åringar inte är lika intelligenta. Jag har blivit så besviken på dem 30+ som jag har träffat så det är inte sant. Otrohet och själviskhet var vardagsmat. Ännu ett bevis på att du inte är en kvinna som du utger dig för att vara, varför annars skulle du försvara äldre män som sårar och utnyttjar kvinnor? Jag har redan tagit upp honom som exempel 1 gång men jag gör det igen. Anonym05swe från "Hon är den som jag vill dejta..." han sökte endast seriös relation och han var en pojke på 18 år. Jag har inte hört någon sådan mognad hos någon 30+ nånsin, dock så träffar jag inte mycket folk, men jag ser inte många 18-åringar heller, och just denna 18-åriga pojke imponerade, tyckte jag. Fast han är 19 nu dock. Det har 0 med ålder att göra, utan det är personlighetsbetingat. Man kan visst hitta en pojke som vill gifta sig tidigt, och man kan stöta på rötägg som är 30+

Jag har ingen master i kemi. Jag har inte ens börjat på uni. Det att jag skriver komplext på min blogg, det har jag lärt mig att göra för att jag läste mycket på komvux, först till historiker, sedan till geobiolog, och sedan till läkemedelstekniker, och nu till kemist. Jag har äntligen bestämt mig. Men att skriva mycket har jag alltid gjort, och det ville jag inte att allt skulle gå till spillo, så jag bara fortsätter att göra som jag alltid gjort, skriver mycket och utvecklas. Jag vet inte vad du har läst till, men utan inslag av matematik så blir inte en utbildning lika mycket värd. Det är alltid lättare att skriva än att räkna, och det är den sistnämnda som gör en till en höginskomsttagare. Tar man en master i t.ex. historia, så får man jobba som receptionist och få låg lön, säkert på 20 000 kr/mån. Tar man master i kemi får man 40 000 kr/mån om man är gymnasielärare. Så olika masters är olika mycket värda, och det är matematik som är den avgörande faktorn. Det tar även längre tid att läsa matte för 70% av befolkningen. Men man bör göra detta ändå om man vill få det bra. 

Det känns inte som att du vill att andra har det bra. Du försöker hitta små sätt att sätta "käppar i hjulen" för folk, eller hur? Hoppas att andra genomskådar dig och inte lyssnar på dig. Jag fattar inte heller varför någon räcker dig guld och du tar emot silver. Varför nöjer du dig med gubbar när det finns pojkar? Hoppas att inte andra unga tjejer tar efter. Gamla män är varken smartare, vackrare eller snällare. De är utnyttjande och avundsjuka. Och kvinnor som uttalar sig om vad man kommer utav borde lära sig att onanera först, sedan uttala sig. Det är den rätta ordningen på saker och ting. 

Det händer äktenskap mellan en lite äldre kvinna och yngre män, yngre män kan inte sluta komma av lite äldre kvinnor. Och avståndet mellan att vilja ligga hela tiden och att ha förhållande är inte mil-långt. Därför kan man önska ett förhållande och man kan önska äktenskap även av unga män, och det händer då och då oavsett vad du själv tycker om saken. Det hade inte skadat att vara mer logisk än vad du är. Kan man få det bästa så ska man inte gå till det som inte ger trygghet (välja sämre). Äktenskap mellan den yngre mannen och lite äldre kvinna blir mycket lyckat, och kvinnor mår inte psykiskt dåligt av att släppa in pojken ofta. Men min egen orgasm sköter jag gärna själv, trots att han kommer in i mig ofta. Men du bryr dig antagligen inte om hur en kvinna mår, du vill bara göra krokben på andra kvinnor, men vid det här laget borde de redan ha genomskådat dig om de inte är dumma. Hoppas att kvinnor väljer rätt, och väljer äktenskap med yngre!

Men hur vet du att Anonym05swe

Verkligen är en man och det denna skriver är sant.

Det låter lite på dig som alla kvinnor som inte är tillsammans med pojkar har misslyckades förhållanden?

Svar på tråden Rimlig fjärde dejt?