Fossil skrev 2025-03-15 11:12:52 följande:
Jag är en av de medelålders tanterna på min arbetsplats. Och jag är den som alltid skippar lunchen och går ut och går en halvmil istället. Iaf när vädret inte är för bedrövligt, då tar jag en slät kaffe istället.
Dock är det inget jag pratar om, men frågor har jag fått. Många.
Svaret är att jag kör periodisk fasta, och mår väldigt bra av det.
Energin är på topp och vikten är stabil.
Vad finns det i det som du tycker är så roligt med det så att du skrattar bakom ryggen på din kollega?
Du "har svårt att föstå att man irriterar sig" men sitter samtidigt och skrattar åt din kollega?
Charmigt. Eller inte.
De som äter "massor av mat" på pendeln kanske inte äter mer under dagen, eller kräks när de kommer fram. Det har du ju inte en aning om.
Utöver det så kanske de är unga, då har de flesta förmågan att kunna äta mer än när man blir äldre.
Ah det blev helt fel när jag skrev. Ja det är
väl elakt att skratta lite åt någon men den som vi skrattar lite åt är hon som tjatar om att hon är så mätt och inte kan äta något utan att bli mätt direkt eftersom vi vet att hon äter mycket när ingen ser typ, äter godis o fika och sånt.
Det är de yngre som inte äter lunch. Och de
är jag i vanlig ordning avundsjuk på eftersom jag själv inte längre kan äta något alls utan att gå upp i vikt. Men samtidigt är jag så hungrig att jag inte klarar av att hoppa över måltider. Har själv kört periodisk fasta i vissa perioder och då håller sig ju vikten stabil. Man måste bara ha ett mindset där man klarar av hungern ?