Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Medelåders ätstörda tanter i lunchrummet

Anonym (Angelica) skrev 2025-03-14 22:54:42 följande:

Helvete vad glad jag är just nu att jag nästan bara jobbar med gubbar, så slipper man både alla överkänsliga ätstörda och alla PK- hysterikor på köpet.

Orka bry sig om någon snackar om sin mat...sök hjälp igen om ni inte klarar vanligt dösnack på en arbetsplats.

Skönt för oss alla att inte jobba med dig. Detta är inget litet eller friskt beteende, har jobbat med samma typ av personer och det är jävligt långrandigt att lyssna på.
  • Anonym
    Anonym (förståelse) skrev 2025-03-15 13:41:49 följande:

Ah det blev helt fel när jag skrev. Ja det är
    väl elakt att skratta lite åt någon men den som vi skrattar lite åt är hon som tjatar om att hon är så mätt och inte kan äta något utan att bli mätt direkt eftersom vi vet att hon äter mycket när ingen ser typ, äter godis o fika och sånt. 

Det är de yngre som inte äter lunch. Och de
    är jag i vanlig ordning avundsjuk på eftersom jag själv inte längre kan äta något alls utan att gå upp i vikt. Men samtidigt är jag så hungrig att jag inte klarar av att hoppa över måltider. Har själv kört periodisk fasta i vissa perioder och då håller sig ju vikten stabil. Man måste bara ha ett mindset där man klarar av hungern ?

Hur vet ni vad hon äter när ingen ser?
    Känns ju ologiskt menar jag.

Det måste väl ändå bero på vad du äter, kalorier in och kalorier ut är ju det som gäller.
    Jag känner ingen hunger, det underlättar såklart för mig. Min anorexi som jag led av i många år under 70- och 80-talen resluterade i det. Det var ju ändå något positivt som kom ur det eländet.

En god vän klarade av periodisk fasta genom att dricka mycket vatten.
    Min partner kör också PF och stålsätte sig bara i början. Hunger och sug går över. Det gäller bara att ta sig över den jobbiga tröskeln.

I vilken ålder är du?
Svar på tråden Medelåders ätstörda tanter i lunchrummet