Inlägg från: Anonym (Djupt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Djupt)

Man kan inte få allt?

Vad anser du är "ett djup" hos en person och på vilka sätt saknas dessa hos honom?

• Anonym (Djupt)
    Anonym (Tess) skrev 2025-03-15 21:22:01 följande:
    Jo men det är nog det lite filosofiska jag saknar. Men inte bara. Tror han är en person som bär på mycket själv, inte öppnar sig så mycket så det blir liksom inte det där bandet. Och ja, kanske lite tvillingsjälshållet jag är inne på. Har upplevt det två gånger i livet och det var alldeles fantastiskt underbart men det slutade ju illa. Samtidigt behöver det ju inte finnas ett samband med slutet och det vi hade, många relationer slutar ju med uppbrott. Men ja, kanske för högt krav med tanke på att man troligtvis har tur om man upplever det där en gång i livet. Var dessutom yngre då. 
    Hur länge har ni varit tillsammans? 

Jag tror att många förväxlar det där stormiga med kärlek men det är ofta två personer med uppdämda behov och olösta trauman, som för en kort stund tillfredställer det hos varandra. Sen går det snabbt utför eftersom det ändå är så pass uppdämda behov och olösta trauman av en anledning, förmågan att läka varandra finns inte egentligen.

Vad gillar du att filosofera om?
Svar på tråden Man kan inte få allt?