Inlägg från: Anonym (Ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ok)

Hon blev gravid efter första träffen

Du vill inte bli pappa, men har ändå oskyddat sex med en kvinna du bara träffat en gång. Hur tänkte du att detta två saker skulle gå ihop?

• Anonym (Ok)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 16:00:10 följande:
    Jag vill inte ha en relation med någon som tar ett av livets absolut största beslut för oss båda utan ett samtal. En relation bygger på två parter. 

När du låg oskyddat så visade du att du inte brydde dig.  Känns ju väldigt falskt att i efterhand ställa krav på henne för ditt eget slarv. 

• Anonym (Ok)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 17:46:39 följande:
    Säger varken bu eller bä. Jag är helt klart överrumplad och känner att mitt liv raserar. Har svårt att se att det kan uppstå en sådan relation med en sån här start. Jag har ansvar för barnet men jag har inget ansvar mot henne. Ett giftermål känns extremt långt borta, särskilt efter denna start. 
    Hur gick dina tankar när du låg med henne utan skydd?

Brukar du göra det, ligga oskyddat på första dejten?

Sedan är kanske anledningen till att hon inte pratar med dig innan hon bestämde sig för att behålla att hon ville bli gravid. Detta var kanske hennes mål, att bli gravid, inte att inleda en relation med dig.

Och du gick i fällan.  
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Oxå Kvinna) skrev 2025-03-15 19:35:03 följande:

Måste bara säga att jag verkligen förstår ditt beslut i att inte vilja ha en relation med denna kvinna (och då är jag kvinna själv)

Jag har så otroligt svårt att förstå hur man som kvinna kan välja att behålla ett barn som inte pappan vill ha. Vilken normalbegåvad människa sätter ett nytt liv till världen under sådana omständigheter? Ingen! 
    Man vill väl ändå ge barnet bästa förutsättningar till ett bra liv och vara önskat av bägge föräldrarna även om det givetvis inte finns garantier för att en relation håller livet ut även om barnet är önskat av bägge föräldrar men förutsättningarna är 100% bättre. 

Så fruktansvärt gjort både mot dig och det ofödda barnet. 

TS valde själv att ha sex utan skydd. Han blev inte våldtagen. Han är i denna sits pga sitt eget beteende. Sex med random kvinna han inte ens vet hela namnet på utan skydd. 

• Anonym (Ok)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 19:45:15 följande:

Och det har jag stått för sedan första inlägget. Det var jävligt korkat av mig. 
    Fast hon är väl också fullt medveten om riskerna? Hon står för besluten för båda. Jag är redo för att ta konsekvenserna. 

Det jag inte är redo för är att försöka skapa en relation med kvinnan. Hon har redan uppvisat att vi har alldeles för olika syn på livet. 

Hon är också redo att ta konsekvensen. Det måste hon ju oavsett vad hon väljer. 
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 19:54:49 följande:
    Ja. Konsekvensen är att hon valt att behålla ett barn efter ett oskyddat samlag där båda var delaktiga. Hon väljer för oss båda. Det är en 2% chans med graviditet vid fösta samlaget. Jag vet ju inte om hon träffat någon annan. 

Jag vet ärligt talat ingenting förrän ett faderskapstest visar på ett resultat. 

Ja, och du vet att kvinnor har den rätten. Så varför är du arg på henne? Lägg ilskan där den hör hemma istället. På dig själv. 

• Anonym (Ok)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-17 13:41:09 följande:

Så kan det vara. Det hjälper inte att spekulera. Som omständigheterna ser ut så är det bara ett faderskapstest som kommer att ge klarhet i frågan. 

Jag utgår inte från att kvinnan har något ont uppsåt men jag litar inte på henne heller i och med att jag inte känner henne. Det får helt enkelt ta sin tid.
    Det motsatta gäller också. Hon känner inte dig och kan inte lita på dig. Så ta inte för givet att hon bara ska samarbeta med dig innan hon vet att du är seriös och vill ta ansvar.
Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen