Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Hon blev gravid efter första träffen

Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 20:42:31 följande:
    Jag är inte intresserad. Intresset försvann i samband med att hon valde att ta beslutet utan att prata med mig. 

Barnet är jag intresserad av men ett eventuellt förhållande är inte mer än affärsmässigt.
    Även gifta kvinnor tar beslut om sina egna kroppar utan att deras män får bestämma
    Jag blev oplanerat gravid med min man. Jag tog beslut själv. Han fick inte vara med och bestämma. Abort var otänkbart för mig. Min kropp, jag bestämmer. 

Jag förstår att du är i chock. Men jag hoppas du inte diskvalificerar henne enbart pga av att hon fattade beslutet själv. 
  • Anonym
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-03-15 20:42:31 följande:
    Jag är inte intresserad. Intresset försvann i samband med att hon valde att ta beslutet utan att prata med mig. 

Barnet är jag intresserad av men ett eventuellt förhållande är inte mer än affärsmässigt.
    Även gifta kvinnor tar beslut om sina egna kroppar utan att deras män får bestämma
    Jag blev oplanerat gravid med min man. Jag tog beslut själv. Han fick inte vara med och bestämma. Abort var otänkbart för mig. Min kropp, jag bestämmer. 

Jag förstår att du är i chock. Men jag hoppas du inte diskvalificerar henne enbart pga av att hon fattade beslutet själv. 
  • Anonym
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-16 15:33:12 följande:

Men herregud, återigen så utgår du bara från din situation.

Jag kände mina ex väldigt väl men bara för att man känner någon betyder det INTE att man vill att han ska ha tillgång till ens hem och komma och gå som han vill. Mitt första barns pappa var jag förlovad med och tillsammans med i flera år , vi var tonåringar när vi träffades och fick barn. Han var med på förlossning och babysim och allt sånt . Och han slog mig under nästan hela relationen.

Jag lämnade till slut innan barnet var 1 år och jag kan säga att jag skulle hellre ätit upp min sko än att ge honom nycklar till mitt hem precis efter att vi hade gjort slut. Och kom inte med att det är något extremt ovanligt , det är tyvärr inte jätteovanligt med våld i nära relation och det finns många andra anledningar också till att man inte vill ha sitt ex springande i sitt hem eller kanske inte ens med på babysim och allt du pratar om. 

Och ja det underlättar om man är vänner eller iallafall inte ovänner men man måste inte springa in och ut i varandras hem och gå på babysim tillsammans om man inte vill , man kan samarbeta om ett barn utan allt det. Pappan får kanske acceptera att han inte kan vara med hela tiden precis i början utan att det blir sen när barnet är lite äldre. Han har lika stor rätt till sitt barn som mamman oavsett vad hon tycker om honom och barnet har rätt till 

Liksom du utgår från din..

• Anonym

Betala underhållet genom försäkringskassan

Ha ingen kontakt alls

• Anonym

Hon kanske får missfall
    Problem solved

Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen