Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Hon blev gravid efter första träffen

Anonym (E) skrev 2025-03-15 12:33:28 följande:
    Nej, ingen kärlek alls, de var aldrig tillsammans men den kvinnan kunde han lättare komma överens och kommunicera med helt enkelt 

Jag tror inte att han har känt efter direkt utan mer bara accepterat situationen, barnet är i övre tonåren idag och de har väl inte en pappa-son relation direkt men de träffas och äter middag tillsammans och sånt 

Jag har ju mig själv att skylla men det låter ju inte som ett drömscenario. 
    Antar att man kanske om det slår fel får acceptera att det är livet även om man kanske önskade sig något annat.
    Känns väldigt dåligt att ge ett eventuellt barn dessa förutsättningar. Vill och drömde om en kärleksfull familj med bra grundförutsättningar men det är ju som det är.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-15 12:40:57 följande:

Jag förstår inte folk som skriver att hon inte kan veta så tidigt.

Hon gjorde väl ett test? Hade de sex kring ägglossning är hon i vecka 5 ungefär, räknat efter senaste mensens första tag. Vad jag vet kan man få positiva graviditetstest tidigare än så.

Hon kan mycket väl vara gravid TS, men lita inte blint på att du är pappan. Kräv ett faderskapstest innan du skriver på något.

Skulle du vara pappa får du naturligtvis bita i det sura äpplet och ta ditt ansvar. Det är sånt som kan hända när man har oskyddat samlag.

Men ta en sak i taget.

Det kan ha varit utstuderat och planerat från hennes sida, men det behöver inte vara så. Ni hade oskyddat sex, hon blev orolig och testade sig snart efter och visade sig vara gravid. Abort är inte ett alternativ för alla. 

Vi träffades för 3 veckor sedan. Så är hon i vecka 5 så har vi problem. 

Faderskapstest blir så klart det första steget så får man utgå från den. 

Hoppas så klart att det inte är utstuderat eller en lögn men oavsett så är hon gravid enligt henne. Skulle ett faderskapstest visa att det är mitt så är det som det är.

• Anonym (Förvirrad)

Nu förstår jag. Vecka 5 i cykeln. 

• Anonym (Förvirrad)

Tacksam för alla svar!

Håller helt enkelt med alla här att det är en risk man tar vid oskyddat sex. Jag inte på något sätt arg om det stämmer och är mitt barn. Jag har bara mig själv att skylla. 

Däremot så blir det svårt att försöka ha en relation när man inte känner varandra och ett sådant stort beslut fattas utan att involvera mig. Det finns inget att bygga på. 

Så det får bli att vänta på ett faderskapstest och ta ställning när det närmar sig. 

Återigen tack för alla svar.

• Anonym (Förvirrad)
    Fjäril kär skrev 2025-03-15 13:03:59 följande:
    Återkom gärna om läget förändras på något sätt , vore skönt att veta hur det utvecklar sig 

Absolut!

Det var skönt att få input så ser till att göra det. Tack igen :)

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (kådis) skrev 2025-03-15 13:04:19 följande:
    du har ju 9 månader att lära känna henne. Att göra abort är inte ett så lättvindligt beslut som kvinna, det är inte som att klippa håret liksom. Du borde som sagt ha tänkt dig för lite mer.

Ja, har sagt det flera gånger. Har brustit i ansvar och skyller inte på henne. 
    Förstår att det inte är ett lätt beslut för en kvinna. Det känns dock inte som att dessa 9 månader är en bra period att lära känna varandra, bygga förutsättningar för en familj, flytta ihop osv. Det är steg som BORDE ha skett innan en graviditet. 

Jag vill helst inte undvika en abort i förhoppning om att vi passar ihop.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (H) skrev 2025-03-15 13:14:48 följande:

Håll en lagom distans. Du vill inte kära ner dig för mycket i det här barnet om det visar sig att det inte är ditt. 
    Jag visste inte ens att man kunde testa så tidigt. Obestämd

Det är tanken. Distans tills om det slutar med en bebis och faderskapstest. 

Det är inte min vilja att behålla och känner att det blir mitt ansvar först när jag vet att det verkligen är mitt barn.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-03-15 15:23:28 följande:

Fullt rimligt att veta att man är gravid cirka två veckor efter att man haft ägglossningen, det är ju då mensen ska dyka upp om man inte är gravid. Man kan få symtom just innan. Jag har plussat 10-12 dagar efter ägglossning alla mina 5 graviditeter 😊

Hoppas det löser sig för dig TS. Invänta faderskapstest och ta det sedan därifrån, då kanske du landat lite i hur du vill göra om det skulle vara ditt barn. Går utmärkt att vara en närvarande pappa utan att vara tillsammans med mamman om du vill. 

Det är lätt att säga att det går utmärkt. Har en idé om att man ska vara två. Det påverkar ju livet negativt. Arbete, framtida relation osv. Det är nog det sämsta utfallet men man vill ju inte att den lille ska lida även om det är oönskat. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Olsdotter skrev 2025-03-15 15:50:12 följande:
    Du kan inte vara tillsammans med mamman bara därför att hon blev gravid. Du kommer att bli en usel partner om du försöker göra så, och då tar er relation skada.

Bättre då att du blir en fantastisk far och låter ditt barns mor få finna någon som älskar henne.
    Jag vill inte ha en relation med någon som tar ett av livets absolut största beslut för oss båda utan ett samtal. En relation bygger på två parter. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Ok) skrev 2025-03-15 16:16:44 följande:

När du låg oskyddat så visade du att du inte brydde dig.  Känns ju väldigt falskt att i efterhand ställa krav på henne för ditt eget slarv. 

Vi var två om det slarvet. Jag är fullt medveten om min skuld. 
    Målsättningen var ju faktiskt att lära känna henne och eventuellt bygga en relation. En träff är ingen jag skulle kalla en partner. Nu är beslutet utom mina händer men jag vill inte bygga en relation med det i bagaget. Sen har jag inget agg och önskar henne allt gott.

Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen