Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Hon blev gravid efter första träffen

Anonym (M) skrev 2025-03-15 18:23:18 följande:

Men snälla nån, han vet ju inte ens om det är hans barn än. Det mogna beslutet är att sitta still i båten och inte investera känslor i en situation som fortfarande är väldigt oklar. 

Tack. Det är lite så jag känner.

Att börja jobba på ett giftermål känns långt borta. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Nå) skrev 2025-03-15 19:18:08 följande:

Du behöver ta ett ansvar över henne också, så fungerar det i realiteten om du vill ha en bra relation med ditt barn. För barnets skull.

Ni behöver inte gifta er. Den här känslan av att ditt liv raserar har du omedvetet placerat på henne tydligen. Såna barnsliga saker behöver du växa upp från. Skulle du verkligen göra något annorlunda om du befann dig i hennes sits? Tänker du realistiskt runt det hela så begriper du ju att hon agerat logiskt.

Det är ju faktiskt det som händer. Beskyller inte henne utan jag har mitt ansvar i det hela. Sen får man bygga upp något nytt från det.

Att välja att behålla ett barn med någon man träffat en kväll känns inte särskilt logiskt för mig, jag hade valt annorlunda. Jag dömer henne inte och är inte arg på henne för det. Det är hennes kropp.  

Jag vet ju i ärligt inte ens hela hennes namn. Hur ska jag då kunna lita till 100% att det är mitt? Ska jag verkligen försöka bygga något som är så pass osäkert?

Sitt lugnt i båten och invänta faderskapstest känns som det logiska. Resultatet av det får helt enkelt visa vilket ansvar jag har mot henne.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Oxå Kvinna) skrev 2025-03-15 19:35:03 följande:

Måste bara säga att jag verkligen förstår ditt beslut i att inte vilja ha en relation med denna kvinna (och då är jag kvinna själv)

Jag har så otroligt svårt att förstå hur man som kvinna kan välja att behålla ett barn som inte pappan vill ha. Vilken normalbegåvad människa sätter ett nytt liv till världen under sådana omständigheter? Ingen! 
    Man vill väl ändå ge barnet bästa förutsättningar till ett bra liv och vara önskat av bägge föräldrarna även om det givetvis inte finns garantier för att en relation håller livet ut även om barnet är önskat av bägge föräldrar men förutsättningarna är 100% bättre. 

Så fruktansvärt gjort både mot dig och det ofödda barnet. 

Tack! 
    Det är skönt att höra att det finns någon som tänker som mig. Jag vet att jag har min skuld i det men jag vill verkligen bli pappa under bättre förutsättningar. Jag vill ha en bra relation och hoppas på att det fungerar för att barnet ska ha det bra. Förutsättningarna som är nu ger mig bara ångest inför framtiden. Livet är svårt redan som det är, det känns dumt att göra det svårare..

Hade man haft en relation från start tänker jag också att det blir lättare ifall det inte håller livet ut kring att samsa om barn. Barnet kommer ju få gå före jaget.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Ok) skrev 2025-03-15 19:42:12 följande:

TS valde själv att ha sex utan skydd. Han blev inte våldtagen. Han är i denna sits pga sitt eget beteende. Sex med random kvinna han inte ens vet hela namnet på utan skydd. 

Och det har jag stått för sedan första inlägget. Det var jävligt korkat av mig. 
    Fast hon är väl också fullt medveten om riskerna? Hon står för besluten för båda. Jag är redo för att ta konsekvenserna. 

Det jag inte är redo för är att försöka skapa en relation med kvinnan. Hon har redan uppvisat att vi har alldeles för olika syn på livet. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Erika) skrev 2025-03-15 19:44:01 följande:
    Låter som ett mycket ologiskt beslut och inte ansvarsfullt. Vill du etablera en kontakt med barnet tidigt så får du nog ta och anstränga dig. 
    Det är mer logiskt att ingå en relation med en kvinna som jag träffat en gång som säger att hon är gravid med mitt barn och tänker behålla det. 
    Jag vet i ärlighetens namn inte ens om hon är gravid eller om det är mitt barn. Att vänta och se känns rätt rimligt här. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Erika) skrev 2025-03-15 19:44:01 följande:
    Låter som ett mycket ologiskt beslut och inte ansvarsfullt. Vill du etablera en kontakt med barnet tidigt så får du nog ta och anstränga dig. 
    Oddsen för graviditet vid första samlaget är 2% enligt RFSU. 
    Har ingen anledning att tro att hon ljuger men jag känner ju inte kvinnan. Det kan vara precis vad som helst. Så känner jag just nu.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Ok) skrev 2025-03-15 19:50:36 följande:
    Hon är också redo att ta konsekvensen. Det måste hon ju oavsett vad hon väljer. 
    Ja. Konsekvensen är att hon valt att behålla ett barn efter ett oskyddat samlag där båda var delaktiga. Hon väljer för oss båda. Det är en 2% chans med graviditet vid fösta samlaget. Jag vet ju inte om hon träffat någon annan. 

Jag vet ärligt talat ingenting förrän ett faderskapstest visar på ett resultat. 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Män) skrev 2025-03-15 19:55:03 följande:
    Mycket män ska skylla sig själva. 
    Jag skyller inte ifrån mig. Jag får ta ansvar och konsekvenserna av mitt handlande. Det jag inte behöver ta ansvar för är kvinnan. Hon gör sina egna val.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Erika) skrev 2025-03-15 19:55:26 följande:
    Hur tror du hon tar det att du sitter med sådan statistik och säger att hon ljuger och att du ska vänta till barnet är fött? Du inser att du inte gör något för att ta hand om barnet nu va? 

Du är fientligt inställd till mamman. Det är inte så ni skapar en god föräldrarelation, 
    Faktum kvarstannar. Jag vet ju faktiskt inte att det är mitt barn. Ska jag bara förutsätta att det är så och ingå en föräldrarelation med henne?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Erika) skrev 2025-03-15 19:55:26 följande:
    Hur tror du hon tar det att du sitter med sådan statistik och säger att hon ljuger och att du ska vänta till barnet är fött? Du inser att du inte gör något för att ta hand om barnet nu va? 

Du är fientligt inställd till mamman. Det är inte så ni skapar en god föräldrarelation, 
    Jag är inte fientligt inställd men jag har ingen relation till henne och därmed inget förtroende. Det är en av anledningarna till varför jag inte vill ha barn vid första träffen. 
Svar på tråden Hon blev gravid efter första träffen