Anonym (Oxå Kvinna) skrev 2025-03-15 19:35:03 följande:
Måste bara säga att jag verkligen förstår ditt beslut i att inte vilja ha en relation med denna kvinna (och då är jag kvinna själv)
Jag har så otroligt svårt att förstå hur man som kvinna kan välja att behålla ett barn som inte pappan vill ha. Vilken normalbegåvad människa sätter ett nytt liv till världen under sådana omständigheter? Ingen!
Man vill väl ändå ge barnet bästa förutsättningar till ett bra liv och vara önskat av bägge föräldrarna även om det givetvis inte finns garantier för att en relation håller livet ut även om barnet är önskat av bägge föräldrar men förutsättningarna är 100% bättre.
Så fruktansvärt gjort både mot dig och det ofödda barnet.
Tack!
Det är skönt att höra att det finns någon som tänker som mig. Jag vet att jag har min skuld i det men jag vill verkligen bli pappa under bättre förutsättningar. Jag vill ha en bra relation och hoppas på att det fungerar för att barnet ska ha det bra. Förutsättningarna som är nu ger mig bara ångest inför framtiden. Livet är svårt redan som det är, det känns dumt att göra det svårare..
Hade man haft en relation från start tänker jag också att det blir lättare ifall det inte håller livet ut kring att samsa om barn. Barnet kommer ju få gå före jaget.