Vad gör er man för er?
Ni som levt tillsammans länge, kanske +10 år minst, hur får er man/sambo er att känna er älskad och prioriterad? I vardagen? Till speciella tillfällen/dagar? Men rent generellt antar jag att jag undrar över.
Ni som levt tillsammans länge, kanske +10 år minst, hur får er man/sambo er att känna er älskad och prioriterad? I vardagen? Till speciella tillfällen/dagar? Men rent generellt antar jag att jag undrar över.
Han går upp med äldsta barnet varje morgon vardag som helg, lämnar alltid barnet på förskolan. Åker till simhallen på förmiddagen den dagen i veckan barnet i veckan barnet inte är på förskola så jag ska få sova vidare med vår bebis vid behov.
Sen fixar han alltid kaffe på sängen. Handlar i stort sett alltid och ger sig ut för att kompletteringsköpa mat eller köpa choklad till mig vid behov.
Igår plockade han tussilago på vägen hem. 💖
Herregud Så fina män ni har. Jag har 4 barn med min man som successivt blev sämre och sämre.
sov på ovanvåninge, ansträngde sig aldrig för mig. Ville knappt umgås, bara sitta med sina aktier på kvällarna.
jag skötte all städning, matlagning, tog alla nätter. Vardagar och helger.
på Köpet kränkte han mig och sa att de vore konsekvenslöst om jag dog
Om alla tänkte varje dag på hur de skulle kunna göra något som partnern blir glad för, då skulle världen vara en lyckligare plats.
Fint att läsa om andra män här som vet att uppskatta sin kvinna. Jag gör också det.
(Deprimerande i andra trådar där män framställs som lata, oempatiska, ojämställda tråkmånsar.)
Herregud Så fina män ni har. Jag har 4 barn med min man som successivt blev sämre och sämre.
sov på ovanvåninge, ansträngde sig aldrig för mig. Ville knappt umgås, bara sitta med sina aktier på kvällarna.
jag skötte all städning, matlagning, tog alla nätter. Vardagar och helger.
på Köpet kränkte han mig och sa att de vore konsekvenslöst om jag dog
Vi har varit ihop i 14 år och han frågar mig varje morgon om jag sovit gott. Han lagar mysiga middagar och bäddar och gör fint varje morgon, plockar ut diskmaskinen. Han köper fina presenter och är omtänksam. Han är lyhörd om jag är lite morrig och brukar bädda ner mig och fråga om jag vill kolla på en film eller serie. Han ger mig komplimanger och säger hur vacker jag är och han att han älskar mig. Han är världens finaste pappa och man.
Jag och andra sidan säger alltid godnatt och kramar honom, går upp och gör frukost varje morgon. Säger ofta att jag älskar honom. Är omtänksam och om jag tar något så frågar jag alltid honom om han vill ha. Ställer alltid frågor och är nyfiken. Är glad och sprallig på morgonen och ger honom energi. Vi har en bra balans.
Allt. Vi har varit gifta i 11år och tillsammans i 16.
Han gör småsaker som att minnas hur jag vill ha mitt te, tar hand om saker som han vet at jag inte gillar. Lagar romantiska måltider. Tänder ljus och köper choklad. Tar barnen en stund så jag kan få egentid. Köper små presenter när han ser något han vet att jag gillar. Lyssnar ingående när jag har något projekt på gång och engagerar sig med tips och korrekturläser 200 sidor bara för att han älskar mig.
Detta var en nyttig tråd för det fick mig att tänka mig att tänka till på alla de små saker i vardagen min man gör som jag "vant mig" vid och kanske inte riktigt har vett att uppskatta som jag borde. Tack för det. :)
Min man frågar mig varje morgon om jag sovit gott, påminner mig dagligen om att han älskar mig och han är frikostig med pussar, kramar och komplimanger. Han åker till jobbet någon halvtimme innan mig och även om jag aldrig ber om det så är bilen sopad/skrapad från snö och is, han köper alltid med saker hem han vet jag tycker om även om jag själv glömt att be om det. Han är suverän på att laga mat och gör det ofta och gärna och det är en fullkomlig självklarhet för honom att vi delar på allt hemma. Han behandlar min son och mitt barnbarn som att de vore hans egna. Och varje dag i alla år vi levt tillsammans har han fått mig att skratta flera gånger om dagen!
Inser att jag mest troligt skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men nu ska jag skicka ett meddelande till min man och påminna honom om vad uppskattad han är!
I vardagen: Han ger mig komplimanger, han ger mkt närhet. Vi hjälps åt med allt i vardagen, städ, mat, barnen osv. Han erbjuder sig fixa saker. Låter mig vila. Få sovmorgon. Tar ut hunden, exempelvis. Han låter mig åka iväg och träffa vänner. Skriver en gullig lapp ibland eller skickar ett fint sms. Slutar jobbet lite tidigare.
Vi går ut och dejtar varandra ibland. Han köper ofta blommor. Han ger nån liten present ibland.
Min man är helt fantastisk. Älskar honom så. Vi gör mkt för varandra. Vi är duktiga på att visa uppskattning, visa kärlek osv. Levt ihop snart 20 år. 2 barn ihop och ett änglabarn. Blir bara bättre och roligare för varje år ❤️
Han plockar blommor till mig spontant, han köper blommor, han bjuder mig på spa inkl behandlingar. Och dessutom gör han sin del hemma.
Han finns vid min sida, ger mig kraft, kärlek och styrka.