• Anonym (Stella)

Vad tänker ni män om kramar?

Egentligen har frågan inte med sex att göra alls men jag ville nå männen och er hittar man enklast i denna del av forumet.

Frågan är vad ni tänker när en kvinna kramar er som ni inte är tillsammans med? Kan vara en vän, bekant, släktings kompis, arbetskamrat etc.

Är det hemskt? Känns lite mysigt? Tänker ni att hon är intresserad av er? Blir du kanske intresserad av henne på ett mer romantiskt plan efter det? Tänker du på om hon doftar gott av en parfym eller inte doftar något alls? Vill du ha mer kramar av henne i framtiden? Blir du glad? Irriterad över hennes framfusighet om det är hon som initierar kramen? Tycker att hon är konstig som kramar dig? Vad är en bra eller dålig kram?

Vi kan förutsätta för diskussionens skull att du inte tycker att hon är en vidrig person från början utan att du åtminstone gillar henne platoniskt.

Berätta!

• Svar på tråden Vad tänker ni män om kramar?
  • Anonym (Man 9)

För mig känns de ingenting att kramas, de är vär bara för att va artig!

• Anonym (Micke)

Känner inget så vida det inte är en dejt/partner. Alla andra jag kramar är släktingar och kompisar. Det är ett sätt att hälsa, inget mer. 

• Anonym (Olika)

Finns ju olika sorters kramar men är det en ordentlig kram så tänker man definitivt på hennes former.

• Postman

Jag gillar inte alls kramkulturen där man ska hälsa eller säga hej då med en kram. Undviker det så mycket jag kan. Ser det mest som en plåga. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Stella) skrev 2025-03-15 15:49:24 följande:
    Vad tänker ni män om kramar?

Egentligen har frågan inte med sex att göra alls men jag ville nå männen och er hittar man enklast i denna del av forumet.

Frågan är vad ni tänker när en kvinna kramar er som ni inte är tillsammans med? Kan vara en vän, bekant, släktings kompis, arbetskamrat etc.

Är det hemskt? Känns lite mysigt? Tänker ni att hon är intresserad av er? Blir du kanske intresserad av henne på ett mer romantiskt plan efter det? Tänker du på om hon doftar gott av en parfym eller inte doftar något alls? Vill du ha mer kramar av henne i framtiden? Blir du glad? Irriterad över hennes framfusighet om det är hon som initierar kramen? Tycker att hon är konstig som kramar dig? Vad är en bra eller dålig kram?

Vi kan förutsätta för diskussionens skull att du inte tycker att hon är en vidrig person från början utan att du åtminstone gillar henne platoniskt.

Berätta!

Ja, det skall jag göra.

Kvinnor som kramar mig är mycket mycket mer värdefulla än de som inte hälsar alls eller som tar i hand. 
    Den vidrigaste typen av kvinnor är dom som kramar alla andra i sällskapet men sedan tar i hand med mig. 
  • Anonym (J)

Bror väl på hur man kramas också. En snabb kram på krogen där man skriker heeeej kul o ses längesen nu!! Är väl inget. Men en lång kram en annan sak. 

• Anonym (whatresff)

Kramar?

Vad är det, när brukar man få det?

• Anonym (Stella)
    Anonym (J) skrev 2025-03-15 16:22:33 följande:

Bror väl på hur man kramas också. En snabb kram på krogen där man skriker heeeej kul o ses längesen nu!! Är väl inget. Men en lång kram en annan sak. 

En lång kram där kropparna verkligen möts och man håller om varann ganska hårt då? Vad tänker du om det? (inte när man dejtar eller är ihop redan) Vem skulle du kunna göra så med och vad skulle du tänka om henne om hon ger dig en sån kram?

Det är intressant att läsa era svar så fortsätta skriva. Skrattande
  • Anonym (M)

Det är så sällan jag får kramar av en kvinna så jag njuter oftast väldigt mycket av det, behöver inte vara sexuellt men kan känna sexuell njutning av det också. 

När jag var yngre trodde jag ibland det betydde att hon var intresserad men det insåg jag snabbt att det inte alls behövde innebära.  

De flesta män reagerar väl olika men jag uppskattar det mycket.

• KimLinnefeldt

Gift och trogen men njuter av att se och röra och kramas med andra. De är mjuka och gillar mig och luktar gott. Man måste ju inte ligga med dem bara för det.

Svar på tråden Vad tänker ni män om kramar?