Undvikande sambo
Jag har ett barn sedan tidigare, hen var 9 månader när vi träffades och hade känt varandra sedan tidigare. Sambon var engagerad från början och det var stormigt med barnets pappa som inte var förtjust i att jag var tillsammans med nån annan eller ens lämnat honom.
Senaste 12 månaderna så har sambon börjat undvika att hitta på saker med oss, han tittar inte på barnet när hen kommer och pratar med honom utan tittar inte upp från telefonen. Hans förklaring till varför han inte umgås eller ens är i vardagsrummet är för att han inte orkar med att höra barnprogram.
Han vill inte följa med på aktiviteter och hälsa på nån av mina vänner och särskilt inte om barnet är med. Hans familj går dock bra att hälsa på.
Om jag vill börja träna så kommer jag bra att träna varannan vecka för att han inte kan vara ensam hemma med barnet, han tar ofta på sig övertid och gör saker han tycker behöver göras istället för att vara med oss.
Han hämtar helst inte barnet på förskolan och har bara gjort det en gång sen vi vart tillsammans dock så var han verkligen gullig med barnet då och var 100% engagerad.
Behöver jag barnvakt så tycker han att jag ska ta det med pappan till barnet och högst motvilligt själv, har gärna svepskäl.
Hans ena förälder har själv bonusbarn och är duktig på att ha åsikter om hård har säkert sagt hur dom gjort och min sambo gör typ alltid som hans förälder säger.
Allt känns så tungt nu, borde jag lämna och starta nytt kapitel bara jag och mitt barn?Är det något som vi kan samtala oss igenom och lösa? Jag känner mig så jävla rådvill..