• Anonym (E)

Oklar kille

Du borde visa förståelse för hans situation och inte försöka få allt att handla om dig. 

Han har ju förklarat varför han inte svarar som tidigare. Lyssna på honom och inse att det är väldigt tufft för föräldrar när barnen mår dåligt. Har du barn själv? Det verkar inte så.

Det är inte rimligt att gråta hela helgen för att han inte svarar som du vill när han har givit dig en högst rimlig anledning till att han inte är lika närvarande som förut. 

Pressa honom inte mer nu. Mitt ex pressade mig på bekräftelse när min son hade det tufft och jag behövde finnas där för sonen. Det är en stor anledning till att han är mitt ex nu. 

Nästa gång ni hörs kan du fråga hur det är med hans dotter i stället för att fokusera på dig. 

• Anonym (E)

Såg nu att du också har barn. Då är ditt agerande ännu mer obegripligt. 

De flesta människor vill vara med sina närmaste när det händer något svårt, inte med personer som man har känt så kort tid. 

Tänk dig själv om det handlade om ditt barn som mår dåligt och du är jätteorolig och så ringer/messar en person som du precis har träffat och tjatar om ?Men jag då? Men jag då??. 

Som jag skrev ovan så har jag varit med om det, vilket var väldigt stressande och mina känslor dog. Han visade så tydligt hur självcentrerad och hänsynslös han är.

Du vill uppenbarligen inte ta till dig av råden ovan så sannolikt kommer du att förstöra den här relationen innan den ens har börjat på grund av din osäkerhet.

• Anonym (E)

Men snälla nån, allt det här händer ju bara i ditt huvud! Kan du inte se det?

Han har förklarat varför han är mer tillbakadragen med en mycket legitim anledning men du får det till att han inte är lika intresserad av dig.

Det är bara spekulationer från din sida och scenarier som du målar upp i ditt huvud. Det är inte sunt att reagera så. 

Ta inte upp det med honom alls. Ta det med din samtalskontakt i stället och fokusera på varför du reagerar så här för det är inget som han har något ansvar att hantera. 

Det här är ett bra tillfälle för dig att få syn på mönster hos dig själv och bryta dem. 

• Anonym (E)
    Just Precis skrev 2025-03-17 20:30:59 följande:

Oj då, jag är den enda som verkar förstå TS! Undrar om jag har borderline, hehe.

Enligt min erfarenhet är män tydliga när de är intresserade. Vad som än händer. Om han verkligen inte ville sabba det skulle han vara noggrann med att kommunicera även när han hade det kämpigt, om inte proaktivt så när du frågar. 

Möjligt att dottern har det svårt och möjligt att han är hyfsat intresserad trots att han inte pallar riktigt just nu men jag hade också målat fan på väggen. 

TS, jag förstår med andra ord din oro men hoppas att majoriteten i tråden har rätt i att det bara är tidigt i relationen eller nåt.

Som jag skrev ovan kanske man helt enkelt inte orkar vara lika närvarande och aktiv när något händer ens barn. 

Jag tycker inte alls att det är märkligt, särskilt inte efter att ha dejtat så kort tid. 

Jag hade bara meddelat att jag finns där om han vill prata och att vi ses när det lugnar sig eller något i den stilen. 

Jag har aldrig förstått det här med att ställa allt på din spets och pressa den andra på bekräftelse. Nu har ju den här mannen redan gett TS en rimlig förklaring men även om det skulle vara så att han tvivlar så kommer det definitivt inte hjälpa att bli dramatisk och kräva besked. Då är risken betydligt större att personen bara avslutar allt. 

Återigen så har vuxna många faktorer som påverkar hur närvarande man kan vara i en relation och det måste man ha förståelse för, annars kommer man inte att kunna ha relationer. 

• Anonym (E)
    Just Precis skrev 2025-03-17 22:59:16 följande:
    Man ska aldrig pressa någon till bekräftelse, nej.

Och det känns illavarslande att han har backat i vad som borde vara förälskelsefasen, oavsett orsak.

Två tankar som kan existera samtidigt :)

Jo men det handlar fortfarande enbart om TS spekulationer.

Om han hade dragit sig undan utan förklaring så skulle jag också bli osäker men inte bli mer på utan avvakta själv. Fast nu har han givit TS en rimlig förklaring och det är TS själv som tolkar det på ett annat sätt. 

Det är möjligt att hans intresse har svalnat ändå nu eftersom TS agerande ger intrycket av att hon inte kommer vara ett stöd när han får problem av något slag utan att hon då fokuserar på sina egna behov. 

Någon man har dejtat i en månad har dessutom ganska låg prioritet när ens barn har det tufft om man är en vettig förälder. 

Svar på tråden Oklar kille