Just Precis skrev 2025-03-17 20:30:59 följande:
Oj då, jag är den enda som verkar förstå TS! Undrar om jag har borderline, hehe.
Enligt min erfarenhet är män tydliga när de är intresserade. Vad som än händer. Om han verkligen inte ville sabba det skulle han vara noggrann med att kommunicera även när han hade det kämpigt, om inte proaktivt så när du frågar.
Möjligt att dottern har det svårt och möjligt att han är hyfsat intresserad trots att han inte pallar riktigt just nu men jag hade också målat fan på väggen.
TS, jag förstår med andra ord din oro men hoppas att majoriteten i tråden har rätt i att det bara är tidigt i relationen eller nåt.
Som jag skrev ovan kanske man helt enkelt inte orkar vara lika närvarande och aktiv när något händer ens barn.
Jag tycker inte alls att det är märkligt, särskilt inte efter att ha dejtat så kort tid.
Jag hade bara meddelat att jag finns där om han vill prata och att vi ses när det lugnar sig eller något i den stilen.
Jag har aldrig förstått det här med att ställa allt på din spets och pressa den andra på bekräftelse. Nu har ju den här mannen redan gett TS en rimlig förklaring men även om det skulle vara så att han tvivlar så kommer det definitivt inte hjälpa att bli dramatisk och kräva besked. Då är risken betydligt större att personen bara avslutar allt.
Återigen så har vuxna många faktorer som påverkar hur närvarande man kan vara i en relation och det måste man ha förståelse för, annars kommer man inte att kunna ha relationer.