• Anonym (Ge upp?)

Lätt chockad - förlovad 6 ggr

Efter 8 månader in i förhållandet fick jag reda på att min tjej har varit förlovad 6 ggr. Hon är nu strax över 30 år. Jag trodde vi hade något stabilt och en spännande framtid tillsammans men det är väl bara att lägga ner de planerna nu. Känns meningslöst att flyttabihop eller fria då jag säkerligen bara blir den som ger henne sin sjunde ring. 

• Svar på tråden Lätt chockad - förlovad 6 ggr
  • Anonym (Ringar i lådan)

Men hur fort har de männen lovat bröllop i så fall? Är hon -eller de- religiösa eller något? Eller fick hon ringar av hallonsnören av några killar på mellanstadiet?

Idag är det svårt att få ens en man att vilja fria efter 5-10 år ihop så hur har detta gått till och är det ens sant eller har hon bara hittat på?

Jag kan inte säga vad du ska göra men jag har två ringar i lådan och jag var alldeles nöjd med nr 3 även om jag har höga krav.

• Anonym (D)
    Anonym (Ringar i lådan) skrev 2025-03-16 16:56:52 följande:

Men hur fort har de männen lovat bröllop i så fall? Är hon -eller de- religiösa eller något? Eller fick hon ringar av hallonsnören av några killar på mellanstadiet?

Idag är det svårt att få ens en man att vilja fria efter 5-10 år ihop så hur har detta gått till och är det ens sant eller har hon bara hittat på?

Jag kan inte säga vad du ska göra men jag har två ringar i lådan och jag var alldeles nöjd med nr 3 även om jag har höga krav.

Klart att svenska män inte vill fria. De får ju allting gratis. De får knulla, barn, hus, allting får de göra utan en ring på fingret. 
  • Anonym (Juni)
    Anonym (D) skrev 2025-03-16 17:56:20 följande:
    Klart att svenska män inte vill fria. De får ju allting gratis. De får knulla, barn, hus, allting får de göra utan en ring på fingret. 
    Precis. Och går de isär slipper de dela på sparkontot. Vilket klipp. 

Jag är bara glad att jag hittat en som faktiskt ville gifta sig.
  • Anonym (Geomberga)
    Anonym (Juni) skrev 2025-03-16 18:01:04 följande:

Ja, nu blev män ännu mer inspirerade att fria när det tydligt framgår att kvinnor först och främst är gold-diggers och ser giftemålet som en inkomstförsäkring.

• Anonym (E)
    Sjuk inställning. Vadå gratis? Väldigt långt ifrån hur jag ser på relationer i alla fall . . .
  • Anonym (D)
    Anonym (E) skrev 2025-03-16 19:36:03 följande:
    Sjuk inställning. Vadå gratis? Väldigt långt ifrån hur jag ser på relationer i alla fall . . .
    Varför vill du märka ord? 
    Poängen är väl att svenska män inte behöver fria. 

Why buy the cow when you can get the Milk for free? 
  • Anonym (?)

Är särbo sedan 10 år, hon har varit gift - inte jag.
    Däremot har jag varit förlovad 4 ggr (vilket hon inte vet, bara att det är mer än en gång) och har barn med två olika mammor
    Inte ett helt felfritt CV i förhållanden kan jag fatta. Har inte informerat fullt ut men hon har heller inte frågat mer eller försökt gräva.
    Vi vet båda att vi har "bagage"  och accepterar det fullt ut.
    Vi är båda knappt 60 och kanske har en annan inställning än om vi varit 25-30 skulle jag tro.

• Anonym (E)
    Anonym (D) skrev 2025-03-16 19:38:14 följande:
    Varför vill du märka ord? 
    Poängen är väl att svenska män inte behöver fria. 

Why buy the cow when you can get the Milk for free? 
    Jag vill inte märka ord, jag tycker bara att det är en sorglig inställning. Och dessutom märklig, då giftermål är en betydligt mindre grej än barnaskaffande. Man kan skilja sig lätt, men förälder till samma barn är man för evigt.
  • Anonym (Lordy)

Min man skulle vinna på om vi delade våra samlade tillgångar 50/50. 
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-03-16 19:17:25 följande:

Ja, nu blev män ännu mer inspirerade att fria när det tydligt framgår att kvinnor först och främst är gold-diggers och ser giftemålet som en inkomstförsäkring.

Eh, ja, om jag förväntas att vara gravid, föräldraledig, vabba och bygga ett liv med en man, kanske flytta för att kan ska kunna ta det där drömjobbet eller vad som helst, då vill jag faktiskt ha papper på att vi delar på det ekonomiska. Jag vill inte behöva väga varje livsbeslut på hur det påverkar MIG finansiellt istället för att se vad som är bäst för OSS. Jag är hellre EN enhet än två som konstant behöver sätta sig själv i främsta rummet.
Svar på tråden Lätt chockad - förlovad 6 ggr