• Anonym (Ge upp?)

Lätt chockad - förlovad 6 ggr

Efter 8 månader in i förhållandet fick jag reda på att min tjej har varit förlovad 6 ggr. Hon är nu strax över 30 år. Jag trodde vi hade något stabilt och en spännande framtid tillsammans men det är väl bara att lägga ner de planerna nu. Känns meningslöst att flyttabihop eller fria då jag säkerligen bara blir den som ger henne sin sjunde ring. 

• Svar på tråden Lätt chockad - förlovad 6 ggr
  • Anonym (Lordy)
    Anonym (Ge upp?) skrev 2025-03-17 06:41:12 följande:
    Två av förlovningnarna var på gymnasiet, sedan hade hon 2 i de tidiga 20 åren, hon var förlovad med pappan till hennes barn samt mannen hon var ihop med innan hon träffade mig. Hon fick sin ADHD diagnos och började medicinera där efter 5 förlovningen. Så hon kanske inte rikitogt är ?samma person? nu. Jag kör på eftersom jag älskar henne och jag har ju också ett bagag.
    Då skulle jag inte lägga någon större större vikt vid de där förlovningarna. 
  • Anonym (Åskan)

Kan vara att hon haft partners som velat förlova sej efter 5v varje gång också. Som tar lätt på saken.
    Säger inte att det är så men har upplevt sån kultur där man liksom dejtar, träffas, å sen bara "å vi har förlovat oss"...moget *not*

• Anonym (Nej)

Jag skulle nog tänka som du TS och dra öronen åt mig. Det är inte normalt att vilja dela sitt liv med någon - 6 gånger! Nej 7 om man räknar med dig. Det är inte ens normalt om man är 90 år gammal, än mindre om man är 30. 

Hon är seriemonogam och har alltför lätt att bli himlastormande kär och sedan lika lätt att bryta upp ett förhållande. Hon saknar den uthållighet som man behöver för att leva ett liv ihop med någon.

Innan någon hoppar på mig nu med motsatta åsikter så är detta MIN åsikt. Så skulle JAG tänka. Du behöver inte tänka likadant. 

• Anonym (Alicia)
    Två av förlovningnarna var på gymnasiet, sedan hade hon 2 i de tidiga 20 åren, hon var förlovad med pappan till hennes barn samt mannen hon var ihop med innan hon träffade mig. Hon fick sin ADHD diagnos och började medicinera där efter 5 förlovningen. Så hon kanske inte rikitogt är ?samma person? nu. Jag kör på eftersom jag älskar henne och jag har ju också ett bagag.
    Jag skulle absolut inte räkna "förlovningarna" från gymnasiet. Herregud. Att förlova sig som tonåring var nåt fjortisarna gjorde för att det lät vuxet, inte för att de faktiskt var redo att gifta sig med personen. 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Alicia) skrev 2025-03-17 10:03:59 följande:
    Jag skulle absolut inte räkna "förlovningarna" från gymnasiet. Herregud. Att förlova sig som tonåring var nåt fjortisarna gjorde för att det lät vuxet, inte för att de faktiskt var redo att gifta sig med personen. 
    Jag hade definitivt räknat det också, eftersom hon då bevisligen överskattar hur vuxen hon är, både när hon var yngre och att hon fortfarande inte vuxit ifrån det i vuxen ålder.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Jo) skrev 2025-03-16 21:17:05 följande:
    Kanske inte bara hennes fel.
    Fast jo, har man varit förlovad sex gånger och fortfarande inte lärt sig ett jäkla smack så är det bara ens eget fel, då kan man inte skylla ifrån sig allt på killen, eller i det här fallet killarna.
  • Anonym (Alicia)
    Anonym (hmm) skrev 2025-03-17 10:30:05 följande:
    Jag hade definitivt räknat det också, eftersom hon då bevisligen överskattar hur vuxen hon är, både när hon var yngre och att hon fortfarande inte vuxit ifrån det i vuxen ålder.
    Nja, jag skulle nog inte döma en potentiell partner för sånt de gjorde som 16-åring. Det i den här situationen som skulle få mig att höja på ögonbrynen är att den här tjejen fortfarande räknar alla förlovningar och berättar om dem för TS som om de från gymnasiet bär samma slags vikt som när hon förlovade sig med pappan till hennes barn. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Alicia) skrev 2025-03-17 10:45:51 följande:
    Nja, jag skulle nog inte döma en potentiell partner för sånt de gjorde som 16-åring. Det i den här situationen som skulle få mig att höja på ögonbrynen är att den här tjejen fortfarande räknar alla förlovningar och berättar om dem för TS som om de från gymnasiet bär samma slags vikt som när hon förlovade sig med pappan till hennes barn. 
    Om hon bara hade varit förlovad en gång när hon var 16 hade jag inte heller brytt mig. Men 6 gånger...det är lite extremt. 

Dessutom har hon hunnit få barn och separera vid 30. Det är också snabbt jobbat. 

Om en person råkar ut för 4-6 dåliga förhållanden på 14 år så är det ju den personen som är den gemensamma nämnaren. 

It's a no from me! 

Men om man inte har något emot att bli styvpappa och sannolikt skaffa ytterligare 1-2  barn som sedan blir varannan-veckas-barn osv. så är det väl bara att köra på.
  • Anonym (hm)
    Även om man räknar bort de två förlovningarna på gymnasiet är det väldigt många förlovningar för någon som är i tidiga 30-årsåldern. Men om du verkligen känner att hon är något för dig så varför inte köra på.
  • Anonym (L)

Hon är den gemensamma nämnaren till alla 6 förlovningarna. Man ser inte skogen för alla röda flaggor.

• Anonym (Tofsvipa)
    Anonym (Alicia) skrev 2025-03-17 10:03:59 följande:
    Nåja, alla som förlovar sig har inte för avsikt att gifta sig.

Jag skulle kunna tänka mig att förlova mig med min särbo, men något äktenskap kommer det inte att bli.
    Ingen av oss är intresserad av något giftemål. Eller att bo ihop heller för den delen.
Svar på tråden Lätt chockad - förlovad 6 ggr