• Anonym (?)

Lätt chockad - förlovad 6 ggr

Är särbo sedan 10 år, hon har varit gift - inte jag.
    Däremot har jag varit förlovad 4 ggr (vilket hon inte vet, bara att det är mer än en gång) och har barn med två olika mammor
    Inte ett helt felfritt CV i förhållanden kan jag fatta. Har inte informerat fullt ut men hon har heller inte frågat mer eller försökt gräva.
    Vi vet båda att vi har "bagage"  och accepterar det fullt ut.
    Vi är båda knappt 60 och kanske har en annan inställning än om vi varit 25-30 skulle jag tro.

• Anonym (?)
    Anonym (Juni) skrev 2025-03-16 20:22:10 följande:
    Eh, ja, om jag förväntas att vara gravid, föräldraledig, vabba och bygga ett liv med en man, kanske flytta för att kan ska kunna ta det där drömjobbet eller vad som helst, då vill jag faktiskt ha papper på att vi delar på det ekonomiska. Jag vill inte behöva väga varje livsbeslut på hur det påverkar MIG finansiellt istället för att se vad som är bäst för OSS. Jag är hellre EN enhet än två som konstant behöver sätta sig själv i främsta rummet.
    Låter som en rätt skev och dystopisk uppfattning. 
    Ibland går man helt enkelt bara på känsla, det som känns bra.
    Man planerar heller inte sin egen begravning när man är 40 eller 50 ..
    Att vara kär och galen måste också få ha sin tid. Till slut landar du med rätt person!
    Jag letade i 46 år.
  • Anonym (?)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-03-16 22:39:01 följande:
    Du glömde nämna att om du blir gravid, föder och ammar så förstör du din kropp för mannens skull. Så därför borde mannen betala kvinna och göra allt det andra föräldrarjobbet. 
    Tänk alltså på att i efterhand få det att verka som det inte var du som ville ha barn för bästa möjliga effekt.
    Hmm., vad konstigt att det föds mindre och mindre barn i Sverige...
    Det har inte slagit dig att en kvinna kanske verkligen VILL ha barn, inte för sin partners skull utan för sin egen skull.
    Jag har två barn med två olika mammor och ingen av dem har oroat sig för sin kropp i samband med graviditet. 
    En yngre med massor av kroppsproblem och en äldre med tre barn i ryggsäcken.
    Rådet är att vara väldigt försiktig med att skaffa barn men - du får lova att älska dem vad som än händer!
  • Anonym (?)
    Anonym (Geomberga) skrev 2025-03-16 23:01:37 följande:
    Klart det finns sådana kvinnor också. Många kvinnor är bra mammor. 
    Men när man läser trådar härinne blir man ofta mörkrädd över inställningen till föräldrarskap. 
    Vill bara betona att båda mina mammor har gjort ett väldigt bra jobb och bidragit till två empatiska barn. Dessutom har jag lyckats träffa en fantastisk "plastmamma" som verkligen tagit mina barn till sig.
    Hon har äldre barn så det har varit svårare med kontakten på så vis.
    Är däremot tacksam att de alla ser att deras mamma mår så mycket bättre nu.
    Och mina barn ser detsamma hos mig.

Och jag med!
Svar på tråden Lätt chockad - förlovad 6 ggr