Inlägg från: Anonym (Ge upp?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ge upp?)

Lätt chockad - förlovad 6 ggr

Efter 8 månader in i förhållandet fick jag reda på att min tjej har varit förlovad 6 ggr. Hon är nu strax över 30 år. Jag trodde vi hade något stabilt och en spännande framtid tillsammans men det är väl bara att lägga ner de planerna nu. Känns meningslöst att flyttabihop eller fria då jag säkerligen bara blir den som ger henne sin sjunde ring. 

• Svar på tråden Lätt chockad - förlovad 6 ggr
  • Anonym (Ge upp?)
    Anonym (Kim) skrev 2025-03-16 21:13:46 följande:

Hon är strax över 30 och varit förlovat hela 6 gånger? Något är tvärfel. Att 1-2 förlovningar spricker men inte 6! Hur hinner hon. Etablera relation och sedan lova bort sig för giftermål? Religiöst jan det inte vara för ingen tro skulle acceptera så många försök. Kulturellt? Inte det heller för hon skulle bli paria och kallna helt på marknaden. 

Tänk dig för. Backa medan tid är. 

Två av förlovningnarna var på gymnasiet, sedan hade hon 2 i de tidiga 20 åren, hon var förlovad med pappan till hennes barn samt mannen hon var ihop med innan hon träffade mig. Hon fick sin ADHD diagnos och började medicinera där efter 5 förlovningen. Så hon kanske inte rikitogt är ?samma person? nu. Jag kör på eftersom jag älskar henne och jag har ju också ett bagag.
Svar på tråden Lätt chockad - förlovad 6 ggr