• Anonym (Barn?)

Han vill ha barn med mig.Jag vill ej.

Min sambos dröm är att ha bebis med mig. Annars vill han ej vara med mig. Han vill vara maskulin och en man. 

Jag har ett barn, vuxet och är nöjd. Fantastisk dotter. Intelligent och mycket vacker. 

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Han vill ha barn med mig.Jag vill ej.
  • Anonym (R)

Tala om för honom att du inte kommer skaffa några barn med honom. Passa på att göra slut också, han verkar ju lite creepy. Vadå vill vara "maskulin och man", är han inte det utan ett barn?

• Anonym (Barn?)
    Anonym (karl) skrev 2025-03-17 19:00:29 följande:

Vill du inte ha barn så ska du inte det heller. Då hade det nog varit bättre att lämna för bådas skull.

Sen vet jag inte, har han uttryckligen sagt att han vill vara maskulin och en man genom att skaffa barn med dig? För det är ju ganska pinsamt sagt från hans sida.

Han säger att han vill prestera ngt i livet och att få ett barn gör att han kommer känna att folk blir avundsjuka. 

Han vill verkligen skapa egen familj.

Hag har sagt att vi kan leva tillsammans utan barn. Många väljer till och med bort att få barn och är lyckliga ändå.

Vi har provat att ska ett barn men jag har ej blivit gravid och vill ej har fler barn än min vuxna dotter.

Han har sagt att det måste vara ngt fel på mig eller hans spermier. 

Jag är ju ändå 45 år?..

Han vet ej vad barn och ansvaret bär med sig?.

• Anonym (karl)
    Anonym (Barn?) skrev 2025-03-17 19:06:32 följande:

Han säger att han vill prestera ngt i livet och att få ett barn gör att han kommer känna att folk blir avundsjuka. 

Han vill verkligen skapa egen familj.

Hag har sagt att vi kan leva tillsammans utan barn. Många väljer till och med bort att få barn och är lyckliga ändå.

Vi har provat att ska ett barn men jag har ej blivit gravid och vill ej har fler barn än min vuxna dotter.

Han har sagt att det måste vara ngt fel på mig eller hans spermier. 

Jag är ju ändå 45 år?..

Han vet ej vad barn och ansvaret bär med sig?.

Han vill skaffa barn av ärligt talat rätt dåliga skäl och du vill inte alls. Tycker det är ganska tydligt vad som är rätt i detta läget.
  • Anonym (Barn?)
    Anonym (karl) skrev 2025-03-17 19:16:07 följande:
    Han vill skaffa barn av ärligt talat rätt dåliga skäl och du vill inte alls. Tycker det är ganska tydligt vad som är rätt i detta läget.
    Han har aldrig rest i världen. Jag har bott i många länder och är uppvuxen internationellt så vi har olika bakgrunder.
  • Anonym (dgghdsghlk)
    Anonym (Barn?) skrev 2025-03-17 19:06:32 följande:

Att skaffa barn är garanterat det vanligaste en människa gör så nej, folk kommer inte att bli avundsjuka...
  • Anonym (Ebbot Lindberg)

Varför är hans känslor viktigare än dina?  

Du vill inte. Du kan inte. Då blir det inga barn.

Jag ser inte problemet?

• Anonym (H)

Det är väl rätt självklart vad ni ska göra i det här läget. Gör slut. Du är för det första antagligen för gammal för att kunna få fler barn samt vill inte ha fler. Och han vill ha barn och familj. Var schysst mot honom och dumpa så han kan träffa någon yngre att bilda familj med.

• Anonym (me)

Jag var i en liknande sits för några år sedan, var tillsammans med en yngre man som inte hade barn men ville ha. Jag hade ett barn sedan innan som nu var tonåring och jag kände inte för att "börja om" med små barn igen. Vi kom fram till att enda sättet att båda skulle kunna bli nöjda på sikt var att gå skilda vägar. Idag har han fått barnet han drömde om tillsammans med en kvinna i sin ålder (de är gifta) och jag är lyckligt gift med en man som också hade barn sedan innan och kände sig klar på den fronten.

• Anonym (Barn?)

Han dricker dessutom ett glas rött vin varje dag eller whiskey.
    Gillar ej det. Jag dricker enbart vatten och mjölk. 

Svar på tråden Han vill ha barn med mig.Jag vill ej.