Inlägg från: Anonym (Issak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Issak)

Dubbelmoral om kvinnor ska få ligga med hur många de vill

Anonym (Liza) skrev 2025-03-19 18:53:28 följande:

Varför skulle jag som kvinna inte få ligga med så många män jag själv vill ligga med som kvinna!?
    Det är MIN kropp!
    Och män säger aldrig nej till sex enligt min erfarenhet. 
    Jag har då aldrig någonsin träffat en man som sagt nej till att ha sex med mig. Så dom är ju inga offer.
    Dom kan säga nej om dom vill, men det gör dom inte.
    Så män väljer ju själva om dom vill ligga med kvinnor som vill eller inte.
    Fast du tycker att det är synd om män som måste ligga med kvinnor  😅
    Fast ni män måste ju inte ligga. För det är ingen som tvingar er att ligga med en pistol mot tinningen,  eller!?

Det handlar inte bara om din kropp om det handlar om sex med andra människor.
    De män som du har sex med kanske inte vet att du har haft sex med 50(?) olika män 
  • Anonym (Issak)

Varför skulle jag som kvinna inte få ligga med så många män jag själv vill ligga med som kvinna!?
    Det är MIN kropp!
    Jag har då aldrig någonsin träffat en man som sagt nej till att ha sex med mig. Så dom är ju inga offer.
    Fast ni män måste ju inte ligga. För det är ingen som tvingar er att ligga med en pistol mot tinningen,  eller!?

Du erkänner att för kvinnor så får de bestämma hur många sexpartner de ska ha?
  • Anonym (Issak)

Det är MIN kropp!

Kanske är det dags för dig att erfara vad ett nej innebär. Du verkar tro att du har rätt till hur många sexpartners som helst, bara för att det handlar om din kropp.

• Anonym (Issak)

Det är MIN kropp!

Så du anser att det är acceptabelt att män ska få bestämma över hur många sexuella partner de önskar ha, eftersom det rör deras kroppar? Det bör inte finnas något som begränsar en kvinnas sexualitet; kvinnor bör ha fullständig kontroll över sina egna kroppar, eftersom det handlar bara om dem själva vid sex? Om kvinnor ges friheten att ha en mängd sexuella relationer, riskerar det inte att leda till att det uppfattas som mindre acceptabelt när kvinnor har flera sexpartners, jämfört med mäns situation?
    Det tycks som om män måste prestera, medan kvinnor ges frihet att välja utifrån sina egna önskemål antal sexpartner , vilket officiellt handlar om deras kroppar men även andra inblandade parters kroppar. 
    Era uttalanden tycks inte ha någon större betydelse, eftersom ni verkar inte få uppleva hur det är att även få ett nej.
    Om du har samtycke från en man, har du enligt lagen rätt att ha så många sexpartners du vill. Det är dock viktigt att förstå att detta inte innebär att samhället automatiskt måste acceptera ditt sexliv.
  • Anonym (Issak)
    Anonym (Bengt) skrev 2025-03-19 20:38:33 följande:
    Bra att kvinnor som du finns. Då kan män som jag fortsätta att leva ett gott, harmoniskt och fridfullt liv som singel där jag kan lägga fokus på min ekonomi och övriga tillvaro efter eget behag. Infinner sig längtan efter intimitet kan man alltid göra sig en barkväll. Brukar inte gå hem tomhänt efteråt......
    Tycker du verkligen inte att det är märkligt att en kvinna ska få bestämma över hur många sexpartner hon vill ha, bara för att det handlar om hennes kropp?

Varför ska kvinnor ha friheten att ligga runt med hur många de vill, medan männen inte har samma möjlighet?

Är det inte konstigt att det snackas om inga mänskliga rättigheter till sex när det handlar om män som hat svårare att få en sexpartner, medan kvinnor å sin sida anses ha rätt att ha hur många sexpartner som helst, på grund av sin rätt till sin egen kropp?
  • Anonym (Issak)
    Bra att kvinnor som du finns. Då kan män som jag fortsätta att leva ett gott, harmoniskt och fridfullt liv som singel där jag kan lägga fokus på min ekonomi och övriga tillvaro efter eget behag. Infinner sig längtan efter intimitet kan man alltid göra sig en barkväll. Brukar inte gå hem tomhänt efteråt......
    Män med stor penis dock och social kompetens 
  • Anonym (Issak)
    Män har rätt att ha en egen uppfattning om antalet sexpartner som en kvinna borde ha, eftersom sexuell aktivitet handlar ju tydligen om männens kroppar . Det bör också betonas att en kvinna inte har någon självklar rättighet att bli accepterad av omgivningen angående sitt sexuella liv.

Det är sannolikt att inte vem som helst får ha sexuella relationer med kvinnor efter en kväll på en bar, och det finns säkerligen män som skulle avfärda henne om de visste hur många sexualpartner hon har haft.
  • Anonym (Issak)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-19 20:50:56 följande:
    En kvinna kan självklart inte bestämma hur många sexpartners hon vill ha. Ingen har rätt att ligga med vem de vill. En kvinna har bara rätt att ligga med män som vill ligga med henne.

Alla har rätt till sin egen kropp, även män. Det betyder att ingen annan har med att göra vem någon ligger med, eller hur många, så länge det handlar om samtyckande vuxna. Sen kan man ha åsikter om ditten eller datten, inte vilja ha en seriös partner som har legat med halva stan. Osv. Men det är eget val.

Menar du att populära män som ligger runt, inte heller borde få göra det, för att vissa män blir utan? Ska vi begränsa antalet sexpartners för att det ska bli rättvist? Hur ska det göras rent praktiskt?
    Det jag menar är att det förefaller orimligt att kvinnor ska ha friheten att ha ett obegränsat antal sexuella partners, samt att det anses självklart att kvinnor har rätt att agera på detta sätt.

Hur kan det handla om en kvinnas kropp när det samtidigt involverar andra personers kroppar i samband med sex?

Om kvinnor har rätt att ha flera sexuella partner, borde män också ha rätten att uttrycka sin åsikt angående hur många sexuella partners en kvinna i allmänhet borde ha.

Om män skulle välja att avstå från sexuellt umgänge med en kvinna på grund av att hon har många sexuella partner, bör de ha rätt att få göra det. Dessutom bör män ha rätt att vilja veta hur många sexuella partners en kvinna har haft om de är intresserade i någon kvinna. 
  • Anonym (Issak)
    Det känns orättvist att kvinnor kan få ha så många sexpartner de önskar, medan män ofta får höra att sex inte är en rättighet och att det inte är ett behov. Det blir då orimligt om män måste acceptera hur många sexpartner en kvinna har haft.  Det finns dessutom män som inte vill ha en kvinna som haft många sexpartner. 

Det handlar egentligen om att principen i sig är fel
  • Anonym (Issak)

Det är MIN kropp!

Det är ingen rättighet att andra människor ska acceptera ditt sexliv. Det borde vara fullt rimligt att ifrågasätta varför kvinnor kan hävda att de har rätt till hur många sexpartner de vill, medan män ofta får höra att de måste "förtjäna" sex eller att de inte är berättigade till sex. 

Män borde ha rätten att neka kvinnor sex sex om de känner till antalet sexpartner en kvinna haft, eller åtminstone vilja veta hur många sexpartner en kvinna haft. 

Det handlar då om ett frivilligt val när kvinnor ska få ha så många sexpartner som de önskar, vilket gör att det blir mer rimligt att andra människor ska få uttrycka sina egna åsikter om det här. 

I verkligheten finns det ingen frihet när det kommer till sexualiteten. 
  • Anonym (Issak)
    En kvinna kan självklart inte bestämma hur många sexpartners hon vill ha. Ingen har rätt att ligga med vem de vill. En kvinna har bara rätt att ligga med män som vill ligga med henne.

Alla har rätt till sin egen kropp, även män. Det betyder att ingen annan har med att göra vem någon ligger med, eller hur många, så länge det handlar om samtyckande vuxna. Sen kan man ha åsikter om ditten eller datten, inte vilja ha en seriös partner som har legat med halva stan. Osv. Men det är eget val.

Menar du att populära män som ligger runt, inte heller borde få göra det, för att vissa män blir utan? Ska vi begränsa antalet sexpartners för att det ska bli rättvist? Hur ska det göras rent praktiskt?
    "Alla har rätt till sin egen kropp, även män.
    Det betyder att ingen annan har med att göra vem någon ligger med, eller hur många, så länge det handlar om samtyckande vuxna.".

Det finns ingen automatisk rätt att förvänta sig att andra människor ska acceptera en viss livsstil, och det är inte rimligt att bortse från andras känslor i frågan. Rätten till sin egen kropp inkluderar inte att andra ska acceptera en kvinna baserat på antalet sexpartners hon har haft.
    Då skulle man kunna påstå att män som blir avvisade av kvinnor skulle få rätten att bestämma hur många sexpartners de själva vill ha för det handlar om deras kroppar, när det inte är socialt accepterat.
    Vad är egentligen problemet med att kvinnor har rätt att ha så många sexpartners de önskar, trots att andra kanske inte accepterar det? Det handlar om ett frivilligt val. Att ha den friheten är bättre än att vara utan sex som man och få höra att sex inte är en rättighet.
    Det blir naturligt om folk tycker det är mer okej om män ligger runt med många sexpartner om det handlar om att förtjäna sex medan för kvinnor ska det handla om rätten till deras kropp om de vill ha många sexpartner. 
  • Anonym (Issak)

Enligt lagen så får man ha en åsikt om andras sexliv och att det kan påverka hur många och vilka män kvinnan sedan har sex med, rätten till sin kropp inkluderar inte det.
    Dessutom nu handlar det om sex och det är ingen rättighet till det. Det handlar dessutom om andras kroppar också. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Dubbelmoral om kvinnor ska få ligga med hur många de vill