• Anonym (Ai)

Min tråd om ChatGPT borttagen

Moderator: kan du se tråden? Jag kan inte se den alls längre men när jag söker på google kommer den upp men när jag sen trycker på den i Google så hamnar jag på familjeliv och då står det: hoppsan sidan du sökte finns inte? 

Ser ni den i flödet? Kan ni svara i den så ser vi vad som händer? 

känns så synd att den är borta/inte syns..

• Svar på tråden Min tråd om ChatGPT borttagen
  • Deceree1

Jag undrade också vart den tog vägen. Skulle läsa i din tråd nu men samma här. Det står att tråden inte går att hitta. Har nog blivit borttagen. Frågan är bara, varför ???

• Anonym (Öppen fråga från okunnig)

Det finns ju de som påstår sig ha hittat saker i ChatGPT som inte står för "rätt värdegrund" och att det finns mycket i ChatGTP som av vissa anses inte vara PK.
    Många som lyckas finna sådana problem verkar vara sådana personer som anser sig själv tillhöra "de goda" och att de och sådana har rätt att hindra information som de själva anser inte representerar "rätt värdegrund".
    Skulle detta kunna vara orsaken till att också denna tråden utgör ännu ett exempel som inte längre går att finna på forumet?

• Anonym (Ai)
    Deceree1 skrev 2025-03-19 09:40:33 följande:

Jag undrade också vart den tog vägen. Skulle läsa i din tråd nu men samma här. Det står att tråden inte går att hitta. Har nog blivit borttagen. Frågan är bara, varför ???

Ja precis. Känns inte helt bekvämt att den bara är borta. hoppas fl tar tag i detta.
  • Anonym (Ai)
    Anonym (Öppen fråga från okunnig) skrev 2025-03-19 09:57:44 följande:

Det finns ju de som påstår sig ha hittat saker i ChatGPT som inte står för "rätt värdegrund" och att det finns mycket i ChatGTP som av vissa anses inte vara PK.
    Många som lyckas finna sådana problem verkar vara sådana personer som anser sig själv tillhöra "de goda" och att de och sådana har rätt att hindra information som de själva anser inte representerar "rätt värdegrund".
    Skulle detta kunna vara orsaken till att också denna tråden utgör ännu ett exempel som inte längre går att finna på forumet?

Också denna tråd? Vad syftar du på? Är det fler trådar som blir bortplockade? 
  • Fjäril kär

Alltså- trådar kan tas bort oavsett innehåll om dom på något sätt bryter mot reglerna eller tex spårar ur för att diskussionerna bryter mot reglerna.  

Och ja dom tas bort utan att man blir informerad. 

• Anonym (Ai)

Men jag kan verkligen inte förstå varför den är bortplockad. Jag upplevde aldrig att något skulle brytas mot några regler i den. 

• Anonym (Jag)
    Fjäril kär skrev 2025-03-19 10:07:59 följande:

Alltså- trådar kan tas bort oavsett innehåll om dom på något sätt bryter mot reglerna eller tex spårar ur för att diskussionerna bryter mot reglerna.  

Jag har fått flera trådar borttagna utan rimlig anledning.
    Anonym (Ai) skrev 2025-03-19 10:05:12 följande:
    Också denna tråd? Vad syftar du på? Är det fler trådar som blir bortplockade? 
    Ja, trådar som inte längre går att finna.
    Bortplockade eller försvunna på annat sätt = ?
    Och det är flera än jag som har framfört frågor (misstankar?) att orsakerna skulle kunna vara de som jag beskriver, eller något som ligger nära
    Fjäril kär skrev 2025-03-19 10:07:59 följande:

Skulle det möjligen kunna vara så att trådar tas bort för att någon TYCKER att de kan ANSES bryta mot reglerna?
    Kan det möjligen finnas utrymme för tolkningar och bedömningar när en människa av kött och blod ska bedöma om något är lite över eller lite under någon gräns?

Kan det vara möjligt att en levande människa är inblandad när en tråd plockas bort? Kan det vara möjligt att det är mänskligt att låta sig påverkas av sitt eget tyckande och sina egna åsikter? Kan en människa påverkas i fallet den utifrån sin egen utgångspunkt anser att något inte representerar vad den själv anser vara "rätt värdegrund" eller vad den personen själv anser vara politiskt korrekt?

Jag tror att det är en levande människa som ibland har avgörandet i sina händer, och jag tror att det är mänskligt att låta sig påverkas av sina egna åsikter.

Sedan om detta i sak skulle ha något att göra med att den tråden inte längre går att finna, det vet jag inte?

Oavsett detta gäller att:
    "Det finns ju de som påstår sig ha hittat saker i ChatGPT som inte står för "rätt värdegrund" och att det finns mycket i ChatGPT som av vissa anses inte vara PK".

Jag håller med om att
    "känns så synd att den är borta/inte syns".
Svar på tråden Min tråd om ChatGPT borttagen