Inlägg från: Anonym (Ai) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ai)

Min tråd om ChatGPT borttagen

Moderator: kan du se tråden? Jag kan inte se den alls längre men när jag söker på google kommer den upp men när jag sen trycker på den i Google så hamnar jag på familjeliv och då står det: hoppsan sidan du sökte finns inte? 

Ser ni den i flödet? Kan ni svara i den så ser vi vad som händer? 

känns så synd att den är borta/inte syns..

• Svar på tråden Min tråd om ChatGPT borttagen
  • Anonym (Ai)
    Deceree1 skrev 2025-03-19 09:40:33 följande:

Jag undrade också vart den tog vägen. Skulle läsa i din tråd nu men samma här. Det står att tråden inte går att hitta. Har nog blivit borttagen. Frågan är bara, varför ???

Ja precis. Känns inte helt bekvämt att den bara är borta. hoppas fl tar tag i detta.
  • Anonym (Ai)
    Anonym (Öppen fråga från okunnig) skrev 2025-03-19 09:57:44 följande:

Det finns ju de som påstår sig ha hittat saker i ChatGPT som inte står för "rätt värdegrund" och att det finns mycket i ChatGTP som av vissa anses inte vara PK.
    Många som lyckas finna sådana problem verkar vara sådana personer som anser sig själv tillhöra "de goda" och att de och sådana har rätt att hindra information som de själva anser inte representerar "rätt värdegrund".
    Skulle detta kunna vara orsaken till att också denna tråden utgör ännu ett exempel som inte längre går att finna på forumet?

Också denna tråd? Vad syftar du på? Är det fler trådar som blir bortplockade? 
  • Anonym (Ai)

Men jag kan verkligen inte förstå varför den är bortplockad. Jag upplevde aldrig att något skulle brytas mot några regler i den. 

• Anonym (Ai)
    Anonym (Alltså) skrev 2025-03-19 12:16:41 följande:
    Varför känns det "inte bekvämt"? De är väl i sin fulla rätt att ta bort trådar på sin egen sida, eller?
    På sin egen sida ja. Men jag skapade tråden och har få minsann inte tagit bort den. Skulle gärna vilja ha ett svar från familjeliv. Att en tråd bara försvinner tycker jag verkar lite oroväckande. 
  • Anonym (Ai)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-19 16:07:32 följande:

Vilket tjat om chatGPT. Vad är det som är så märkvärdigt? Grattis till att ha fått en ny kompis. 

Det finns en tråd om nån kärring som har sex med sin chatGPT. Ni kanske kan utbyta tankar? 

🤣🤣🤣
  • Anonym (Ai)

Grejen är ju att jag frågade en moderator och hen sa att tråden ligger kvar och inte är borttagen. Det tycker jag är märkligt.

• Anonym (Ai)
    Anonym (origo) skrev 2025-03-20 07:31:12 följande:

Om det är den tråden där en TS rekommenderar ChatGPT som sin bästa terapeut tycker jag inte det är konstigt att den tas bort. 

FL vill nog inte medverka till att sprida såna villfarelser och ha något medansvar för vilka konsekvenser att svar från ChatGPT kan få för en krisande människa.

men att en moderator säger att tråden ligger kvar stämmer ju inte. Det är att ljuga för sina medlemmar. 

ska nog testa Reddit. Trodde den mest var på engelska men antar det finns en svensk version?

• Anonym (Ai)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-19 16:07:32 följande:

Vilket tjat om chatGPT. Vad är det som är så märkvärdigt? Grattis till att ha fått en ny kompis. 

Det finns en tråd om nån kärring som har sex med sin chatGPT. Ni kanske kan utbyta tankar? 

Varför så otrevlig? Om det stör dig så mycket så håll dig borta från tråden. Eller du kanske använder tråden till att lätta på dina ofredsställda behov? Du kanske skulle testa ChatGPT som hon den andre tråden använder den till. det kanske skulle göra dig lite trevligare :)
  • Anonym (Ai)
    Anonym (Anna) skrev 2025-03-20 06:58:05 följande:

För att det är en skämttråd i sandlådan? 

TS: Jag svarade i din tråd och undrade vad sjutton som hänt när jag loggade in igår och såg att den var borta. Enda anledningen jag kan se är att tråden ?gör reklam? för något som eventuellt kan ses som att det konkurrerar med familjeliv. 

Själv har jag varit medlem här i 20 år (med olika användarnamn) och har hittills stått ut med censuren, men funderar allvarligt på att avregistrera mig. Jag hänger på Reddit också och kan rekommendera det. De flesta är trevliga där, dessutom. 

Ska testa Reddit. Men trodde det bara fanns en Engels version men verkar finnas på svenska också. 

• Anonym (Ai)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-20 11:31:19 följande:
    Jag vill gärna veta vad det är folk tycker är så fantastiskt med chatGPT och varför det är så viktigt att prata om det i trådar och berätta för okända om vad man gör med den. Det intresserar mig och jag hoppas att nån svarar på det. 

Jag är mest nyfiken på varför det väcker så starka känslor hos dig? Till den milda grad att du måste vara otrevlig och nedsättande. 

Vi har ju förklarat varför vi tycker den är bra i flera svar. Vad exakt är det du inte förstår? Och på ett forum får man väl välja själv vad man vill prata om - det är ju det forum är till för.

• Anonym (Ai)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-20 11:46:07 följande:
    Jag har också rätt till en åsikt om ChatGPT och jag tycker att det är barnsligt och konstigt. 
    Ok. Så nu har du sagt det. Känns det bättre nu? 
Svar på tråden Min tråd om ChatGPT borttagen