Arv
Hej, jag står inför en stressad situation, stress, ångest och press. Det är så att jag är yngst av 4 syskon, jag är 40 år. Våran pappa är 70+ och min mamma gick bort för några år sedan.
Sen det tag tillbaka så har vår pappa funderat över arv och vem som ska få vad osv. Min mamma och min morfars minnesplats ligger på vår pappas gård, min pappas önskan är att huset och tomten håller sig inom familjen. Och det är här problemet kommer. Två av syskonen bor i andra länder än min pappa, de vill inte ha huset då de vet att de inte kommer flytta hit igen. Min tredje syster har redan sitt hus och sommarstuga och vill inte heller ha det. Så nu pressar både min bror och min pappa mig att det är bara jag kvar som kan ta över det. Men så lätt är det inte. Jag har en pojkvän sen snart 5 år tillbaka som har tre barn och jag själv har två barn. Det är inte så att vi bara kan ta vårt pick och pack och flytta till en ny kommun och byta skola och komma långt ifrån allt. Vilket jag förklarat för samtliga. Men nu kom återigen frågan an min pappa om jag kan tänkas ta över huset. Jag förstår att han vill att det ska hållas inom familjen då han själv byggt det, minnen och mammas/ morfars minnesplats är där. Hur ska jag och hur ska han göra. Hur har andra gjort? Hjälp!