• Anonym (Undrar)

Tjejer övertänker, killar chillar?

Jag upplever att vi tjejer (i många fall) har en hets kring att killen man träffar inte svarar, hör av sig mm. Killar har (oftast) en mer chili inställning överlag ? 

Jag har själv överanalyserat många gånger, helt i onödan. 

Jag har suttit med mina tjejkompisar som överanalyserat några dagars tystnad från killar dom dejtat. Mina erfarenheter säger att man ska tagga ner. Is I magen är nått ni killar har betydligt mer av än oss tjejer när det kommer till att höra av sig och svara. 

Jag bara undrar om detta är nått som jag missuppfattat eller upplevs generellt? Vad beror detta på ?

Alla är ju olika men alltså generellt? Jag upplever själv detta ofta och har en inre kamp att ha is I magen, liksom många av mina tjejkompisar. Vill nästan påstå att många tjejer inte klarar ha is I magen utan skrämmer iväg Killen?

• Svar på tråden Tjejer övertänker, killar chillar?
  • Mayjel

Att noja är att bry sig. Att chilla är för mig att vara svalt intresserad och lite nonchalant. 

Jag hade då inte velat dejta en man som kände sig ?chill? över mig. Hellre någon som verkligen uppskattar en och är ivrig att ses och umgås.

• Anonym (Gosig)

Vet inte om anknytning är direkt anslutet till kön sådär men chill är ju motsats till värme, och själv har jag nog dåligt med is i magen. Hör jag inte av en snubbe på flera dagar är han inte intresserad, vad finns att övertänka. 

• burleskburkläsk

Är jag i ett förhållande så är jag chill...är jag inte det men att det finns någon jag håller varmt om hjärtat så är jag mer längtande till att få meddelanden, det här är en helt ny sida hos mig...men antar att det har med två saker att göra: utan henne så är jag rätt ensam och attcden här tjejen har allt, med mina tidigare erfarenheter så hade jag slutat att hoppas...jag har inga krav på henne och kommer aldrig att ha, men jag längtar efter henne och när hon dyker upp så känner jag mig som 16 igen...fast tio gånger bättre...med min sedvanliga otur så blir det inte vi men jag försöker att leva för stunden.

Att inte höra av sig på dagar är knas...så "chill" vill jag aldrig bli...nej tack på den 🤣

• Anonym (Malin)

Det är olika från person till person, men jag kan hålla med om att tjejer övertänker mer än killar. Vilket ofta beror på att killar inte är bekväma med att skriva så mycket och så ofta, för dem räcker det med några mess varannan dag eller så. Däremot är de mer på när det gäller att ses irl än tjejer, 
    Min erfarenhet.

• Anonym (A)

Det är mer individuellt tycker jag.

• burleskburkläsk
    Anonym (Malin) skrev 2025-03-19 20:13:51 följande:

Det är olika från person till person, men jag kan hålla med om att tjejer övertänker mer än killar. Vilket ofta beror på att killar inte är bekväma med att skriva så mycket och så ofta, för dem räcker det med några mess varannan dag eller så. Däremot är de mer på när det gäller att ses irl än tjejer, 
    Min erfarenhet.

Låter faktiskt troligt.

Synd bara att de inte vill skriva...hur är det med mobilsamtal då?
  • Anonym (Malin)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-19 20:17:55 följande:
    Låter faktiskt troligt.

Synd bara att de inte vill skriva...hur är det med mobilsamtal då?
    Min, visserligen inte helt aktuella, uppfattning är att de heller snackar i mobilen än skriver.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Malin) skrev 2025-03-19 20:28:36 följande:
    Min, visserligen inte helt aktuella, uppfattning är att de heller snackar i mobilen än skriver.
    Ok ja det låter också troligt.

Män/killar som jag känner, det är ingen som gillar att skriva! 😅
  • Anonym (Rob)

När det gäller nätdejting blir man chill för man vet att hur mycket eller hur ofta man än skriver kan tjejen ghosta närsomhelst vilket händer väldigt ofta. Så man orkar tillslut inte anstränga sig mer än nödvändigt för det spelar liksom ingen roll.

• Anonym (Undrar)
    Mayjel skrev 2025-03-19 19:26:24 följande:

Att noja är att bry sig. Att chilla är för mig att vara svalt intresserad och lite nonchalant. 

Jag hade då inte velat dejta en man som kände sig ?chill? över mig. Hellre någon som verkligen uppskattar en och är ivrig att ses och umgås.

Ja kanske innan dejtingstadiet att man ska ha is I magen var nog mer det jag menade. Dejtar man seriöst så ska det ju vara annorlunda. Såklart.

Men just I det tidigare skedet att vi tjejer övertänker mer generellt? Jag har 2 nära tjejkompisar. Den ena har ett enormt behov av att killen hör av sig. 4 dagar blir för jobbigt att hantera (detta i ett casual stadie). Hon klarar det inte utan börjar skriva tills det är kört. Jagar.
    Den andra sitter och undrar mkt varför en kille inte svarat men hon skulle aldrig få för sig att skriva igen om hon skrev sist. Hon blir sval och det ger mer effekt än att jaga. Vanligtvis. Jag blir väldigt självkritisk om killen verkar svalna. 
    Tänker att killar inte alls har detta huvudbry som vi? Vet att det finns olika men just generellt menar jag? En självsäker kille möter nog sällan dessa hinder?
Svar på tråden Tjejer övertänker, killar chillar?