• Anonym (Hyckleri)

Bojkotta coca-cola

Varför bojkottar folk Coca-cola?  Men dem bojkottar ej sprite, fanta exempel. Monster drickan. Och alla andra företag som ägs av eliten som skapar krigen.
    Vad är meningen med bojkotta av coca-cola då? Vill man leka duktig och att man stöttar Palestina?
    Förstår verkligen inte!
    Kriget har pågått hur länge som helst och först NU ska folk leka duktiga och lägga flagga på sin sida, leka att dem stöttar Palestina och ska köpa Palestina coca-cola. Men snälla ärligt talat. Sån dubbel moral. Om man nu ska leka så duktig så bojkotta ALLT ALLT ALLT som ägs av dem!!!

• Svar på tråden Bojkotta coca-cola
  • Anonym (Jag)

Bryr mig inte vilken dricka folk köper eller inte köper.

• Anonym (Jaha)
    Goneril skrev 2025-03-19 21:38:33 följande:
    "De" bojkottar bara ..." Det är "de" inte intresserade av ..."DIna debattinlägg tas på större allvar om du behärskar språket.
    Det är tydligen skitsvårt att skilja på de och dem. Liksom på han och honom likväl som hon och henne.
    Börja inte ens med särskrivning .... då går jag fan upp i brygga, hahaha
  • Anonym (PelleStina)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2025-03-19 21:19:24 följande:
    Ja men precis.. känns lite så Obestämd
    Och vänta ett tag så är det någon annat företag som ska bannlysas.
    Det går över.
    Var på ICA Maxi idag och fikade i deras kafe. Precis lika mycket folk som vanligt i rörelse.

Är en liten högljudd minoritet som fått stor uppmärksamhet och så är det alltid, men deras inflytande är så litet att det knappt går att mäta.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (PelleStina) skrev 2025-03-19 22:25:44 följande:
    Och vänta ett tag så är det någon annat företag som ska bannlysas.
    Det går över.
    Var på ICA Maxi idag och fikade i deras kafe. Precis lika mycket folk som vanligt i rörelse.

Är en liten högljudd minoritet som fått stor uppmärksamhet och så är det alltid, men deras inflytande är så litet att det knappt går att mäta.
    Och hur har just ICA blivit utpekat?
    Jag vill verkligen inte sopa undan fötterna på min lokala Ica trots att de övergår mer och mer till ICA:s egna produkter.
    Alternativet är att åka 1,5 mil bara för att kunna handla på Maxi.
    Jag stödjer min lokala Kvantum än så länge men det finns helt klart en gräns
    Bara för att man är störst i en liten stad (med kort avstånd till Maxi) kan man inte bära sig åt som man vill.
    Vår ICA har en riktigt bra Deli, som hotas av att bli nerlagd. Är den inte lönsam så förstår jag.Vi handlar som fan för att behålla den!
    Trevlig och väldigt kunnig personal!
  • Maggena
    Anonym (Hyckleri) skrev 2025-03-19 21:20:09 följande:
    Skriva av...? Jag ställde en fråga. Men du hade inget svar. Tog du åt dig kanske 
    Nej känner mig inte träffad. Jag bojkottar inget
  • Xenia

Nu har jag aldrig druckit Coca-Cola så det blir svårt att bojkotta då. 

Men jag bojkottar med glädje alla amerikanska produkter bara jag vet vilka de är. 

Gillar ni att Trump hotar att belägga europeiska produkter med strafftullar för att vi inte köper t ex tillräckligt många amerikanska bilar?

• Anonym (Öööh?)
    Anonym (Hyckleri) skrev 2025-03-19 21:21:28 följande:
    Dem bojkottar bara Coca-cola den röda flaskan / burken. Men företagen som coca-cola äger? Eller andra företag som eliten äger. nope. Det är dem Inte intresserade av att bojkotta 
    Jag vet inte vad du yrar om från ditt dikeshål ute i landet men alla jag vet i bojkottgrupperna bojkottar alla CC companys produkter, MER osv.

Det går liksom att vara påläst om man är lälskunnig.
  • Anonym (Rexkex)

Detta är en trend, inom 1månad är detta gömt och folk gör som vanligt igen.

Svar på tråden Bojkotta coca-cola